سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با خاموش بودن بسیار ، وقار پدیدار شود و با دادن داد دوستان فراوان گردند و با بخشش بزرگى قدر آشکار گردد و با فروتنى نعمت تمام و پایدار ، و با تحمل رنجها سرورى به دست آید و به عدالت کردن دشمن از پا در آید . و با بردبارى برابر بى خرد ، یاران بسیار یابد . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 6:17 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق وضعیت کشاورزی در ایران در pdf دارای 22 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق وضعیت کشاورزی در ایران در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق وضعیت کشاورزی در ایران در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق وضعیت کشاورزی در ایران در pdf :

بخشی از فهرست تحقیق وضعیت کشاورزی در ایران در pdf

فهرست
پیشگفتار
وضعیت موجود کشاورزی در ایران
منابع آب کشور
کاربرد آبیاری بارانی و مسائل و مشکلات آن
عملکرد وضع موجود محصولات کشاورزی
سطح تولید و عملکرد محصولات زراعی
بررسی وضعیت دانشکده های کشور
برنامه تحقیقات کشاورزی در ایران
نتیجه گیری
منابع

رشد جمعیت و نیاز مستمر به محصولات کشاورزی از یک سو و الزام به خودکفایی در محصولات کشاورزی به لحاظ عواقبی که وابستگی این بخش به خارج دارد از سوی دیگر باعث شده است که کشاورزی محور برنامه های اقتصادی و فرهنگی کشور قرار گیرد اما محدودیتهای منابع طبیعی و کاهش درصد شاغلان این بخش به نسبت بخشهای دیگر ما را ناچار می کند که کشاورزی از وضعیت سنتی موجود به موقعیت بهتری ارتقاء دهیم.
بنابراین بخش کشاورزی همچنان یکی از بخشهای مهم اقتصادی کشور است و نیز خواهد بود. در هر شرایطی توسعه بخش کشاورزی پیش شرط و نیاز ضروری اقتصاد کشور است و تا زمانی که موانع توسعه در این بخش برطرف نشود سایر بخشها نیز به شکوفائی و رشد توسعه دست نخواهد یافت. تجربه مثبت و منفی کلیه کشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهان این نظر را تایید می کند.


وضعیت موجود کشاورزی در ایران
بخش کشاورزی یکی از مهمترین و تواناترین بخشهای اقتصاد کشور است که تامین کننده حدود یک پنجم تولید ناخالص داخلی، یک سوم اشتغال و بیش از چهار پنجم نیازهای غذایی، نیمی از صادرات غیر نفتی و حدود نه دهم نیاز محصولات کشاورزی است. این بخش رغم چندین دهه سیاست صنعتی و تقویت سایر بخشهای اقتصادی همچنان با قدرت به حیات خود ادامه داده است و حتی در شرایط بسیار نامطلوب اقتصادی نیز شکوفایی و ظرفیت های نوینی را عرضه کرده است که برای بسیاری از اقتصاددانان و نظریه پردازان توسعه نیز تا حدودی ناشناخته بود.
کشاورزی ما در چند دهه اخیر از جهات افزایش بهره برداری از اراضی و منابع آب جدید، افزایش عملکرد محصولات یا بهبود بهره وری نیروی کار، بهبود سطح تکنولوژی و بکارگیری نهاده های نوین کشاورزی شامل انواع کود و سموم شیمیایی، بذرهای اصلاح شده و مکانیزاسیون وسیع و گسترده و به کارگیری انواع ماشین آلات و ادوات مکانیکی در انجام عملیات کشاورزی و گسترش زیرساختهای کشاورزی رشد و گسترش چشمگیری داشته است، به طوری که حجم تولید این بخش به طور مطلق در سه دهه اخیر بیش از 3 برابر افزایش یافته است.
اما کشاورزی با مشکلات و محدودیتهای بسیار زیادی روبروست که بعنوان مانعی در راه توسعه بیشتر کشاورزی عمل می کند. اندازه کوچک مالکیت ها و قطعات بهره برداریها، سیاستهای کلان محدودکننده بخش کشاورزی، دخالتهای وسیع دولت در این بخش، سطح نازل سواد کشاورزان، ضعف بنیه مالی بیشتر کشاورزان و نداشتن سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در امور زیربنائی، انتقال سرمایه از بخش کشاورزی به سایر بخشها، ضعف خدمات عمومی در زمینه توسعه زیرساختهای کشاورزی و ارائه خدمات ترویجی و آموزش و ضعف نظام تامین و عرضه نهاده های کشاورزی از جمله عواملی هستند که موجب پایین بودن کارآیی تخصیص منابع در این بخش شده است، به طوری که بازدهی بخش تولید کشاورزی در مقایسه با امکانات مورد استفاده نیازهای جامعه و پتانسیلها و سطح کاربرد نهاده ها در مقایسه با سایر کشورهای جهان در سطح پایین قرار دارد و رشد تولید بخش کشاورزی نیازهای جامعه به مواد غذایی که با رشد جمعیت ابعاد وسیعی یافته است، برآورد نمی شود. سیاستهای خودکفایی و تامین امنیت غذایی برای کلیه قشرهای مردم از طریق پایین نگه داشتن قیمت محصولات کشاورزی، کمک بلاعوض برای نهادهای مصرفی، قیمتهای تثبیتی محصولات کشاورزی و سوبسید به مصرف کننده گرچه از نظر عدالت اجتماعی کاملاً پذیرفتنی است و با باید به نحو مناسبی همواره در نظر گرفته شود ولی بخشهای کشاورزی برای ادامه بقای خود می باید از طریق کسب قیم واقعی محصولات تولیدی، سرمایه لازم را برای توسعه فعالیت ها، گسترش زیرساختها و همچنین افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی بدست آورده، در حالی که سیاستهای گذشته مانع انباشت سرمایه در بخش شده و حتی انتقال سرمایه از بخش را نیز به دنبال داشته است.
بهره برداری ناپایدارازاراض حاشیه ای ودیمزارهای کم بازده ،همچنین استفاده بی رویه ومفرط ازسفره های ابهای زیرزمینی ازجمله آثاراین سایتهابوده است .براین پایه،هدف اصلی برنامه ریزی توسعه بخش کشاورزی،افزایش تولید کشاورزی، افزایش تولیدکشاورزی ،ارتقای سطح تکنولوژی وکاربرنهادهانوین کشاورزی گسترش تحقیق،آموزش وترویج است،که درکلیه برنامه های قبل وبعدانقلاب اولین هدف راتشکیل داده است.
برنامه ریزی برای دستیابی به هدف افزایش تولیدکشاورزی،پایه درارتباط باسایرهدفهای بخش نظیرحفظ منابع پایه وتوسعه پایدار،تاّمین امنیت غذای جامه ،افزایش صادرات وکاهش واردات کشاورزی،افزایش درآمدکشاورزان وحمایت ازتولیدکنندگان کشاورزی صورت گرفته واثرات متقابل آنهابریکدیگرموردتوجه وارزیابی قرارگیرد .

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 6:16 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله سکولاریسم و‌ آسیب‌شناسی فرهنگی در pdf دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سکولاریسم و‌ آسیب‌شناسی فرهنگی در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سکولاریسم و‌ آسیب‌شناسی فرهنگی در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سکولاریسم و‌ آسیب‌شناسی فرهنگی در pdf :

مقدمه:
آنچه که امروز بعنوان صفت ممیزه غرب از مشرق زمین قلمداد می‌گردد یعنی تفکر سکولاریسم، در ابتدای امر مکتبی الحادی نبوده اما بعدها در اثر همکاری این مکتب با جنبش‌های ضد دینی اواخر قرن نوزدهم از طریق آثار چارلز برادلو سکولاریسم عموماً بصورت تز جداسازی دین از دولت نمایان گردیده و با مفهوم فرانسوی لیزاسیون به معنای سیاست خارج ساختن امور از کنترل دولت که از عصر روشنفکری و انقلاب فرانسه نشأت گرفته نزدیکی و تقرب زیادی دارد.
در نگاه سکولاریسم خرد و تجربه انسانی جایگزینی است برای دین.

آنچنان که سن سیمون و اگوست کنت نیز در اواخر قرن نوزدهم در آثارشان به این مقوله توجه کرده اند.

الف: ادبیات سکولاریسم
1- بررسی مفهوم دنیاگرایی secularism
2- تعریف سکولاریسم
3- معانی شش‌گانه سکولاریسم
4- تفاوت سکولاریسم و سکولاریزاسیون
5- تفاوت سکولاریسم و لائیسم

1- بررسی مفهومی دنیاگرایی (Secularism)
مقطعی از قرن یا میان دور (Generation) مفاهیم تحت الفظی هستند که برای واژه secular از ریشه لاتین seculum برگزیده شده است. در فرهنگ تفکر اجتماعی بیان شده که:

سکولاریسم secularism مکتبی است که می کوشد تا مجموع اصولی برای رفتار انسانی مبتنی بر تجربه و معرفت عقلانی، در برابر رفتار مبتنی بر ماوراء الطبیعه و الاهیات ایجاد کند.
همچنین در فرهنگ علوم سیاسی، سکولاریسم را به معنای جدایی سیاست از دین، جدایی انگاری دین و دولت، اعتقاد به انتقال مرجعیت از نهادهای دینی به اشخاص و یا سازمانهای غیردینی آورده اند.

بنیان‌گذار بزرگ مکتب سکولاریسم هولیواک بود که در خانواده‌ای مذهبی از قشر صنعتگر بدنیا آمد و بعدها از حمله اعضای هیأت تبلیغی اجتماعی اوئنی شد و خود از پایه‌گذاران سکولاریسم گردید.
در زبان عربی نیز دو واژه العلمانیه و العلمانیه را برای تبیین سکولاریسم قرار داده‌اند. اما همانگونه که از تعداد واژگان پیداست اختلاف قرائت بحث‌های بسیاری را بین متفکران عرب پدید آورده است.

طرفداران ترجمان العلمانیه، به بعد علم‌گرایی سکولاریسم توجه و آن را مشتق از علم می‌دانند و سکولاریسم را علم‌گرایی تعبیر کرده‌اند و با این تعبیر علمانی را شامل کسی می دانند که به امکان معرفت اخلاقی یا دینی معتقد نبوده و گرایش به الگو قرار دادن علوم طبیعی و تجربی برای انواع شناخت دارند.
طرفداران ترجمان العُلمُانیه، به بعد عالم و دنیاگرایی سکولاریسم توجه و علمانیه را مصداق نقش انسان در عالم دانسته و بر استقلال عقل در تمام عرصه‌هایی که نماد یابد صححه می‌گذارند.

البته جان کین در خصوص این اختلاف قرائت بر این باور است که فقدان اصطلاحی در زبان عربی برای وصف سکولاریسم، سکولاریته و سکولار باعث اختلاف شده است.
2- تعریف سکولاریسم
از سکولاریسم دو دسته تعریف ارائه شده است:
تعاریف مبتنی بر نتایج و هدفهای سکولاریسم
تعریف سکولاریسم
تعاریف مبتنی بر مبانی فکری و فلسفی سکولاریسم

مثلا ماکس وبر آلمانی معتقد است:
آنجا که جامعه دینی از جامعه سیاسی جدا گردیده بصورتی که دولت حق هیچ گونه اعمال قدرتی در امور کلیسا را نداشته و بلعکس کلیسا نیز حق هیچ گونه دخالتی در امور سیاسی را نداشته باشد مفهوم سکولاریسم تبلور می‌یابد.
این تعریف بر مبنای نتایج کارکردی سکولاریسم و هدفهای آن تبیین شده است در صورتیکه حلیم برکات در کتاب “المجتمع العربی المعاصر” بیان می‌کند که:
سکولاریسم نظامی عقلانی است که روابط بین افراد ، گروهها و موسسات را با نهاد دولت بر اساس مبادی و احکام عمومی که متضمن تساوی افراد جامعه در قبال آن است تضمین می کند همچنین وی نه ویژگی را برای سکولاریسم با این تعریف قائل است که عبارتند از:
1- جدایی دین از دولت

2- طرد قوم گرایی و طایفه گری سیاسی
3- برقراری مساوات بین افراد ملت، علی‌رغم اختلاف دینی که محاکم مدنی عمومی آن را تضمین می کند.
4- تساوی بین زن و مرد در قانون و احوال شخصی
5- منشاء قانونگذاری، جامعه است که بر اساس نیازها و مشکلات قانون وضع می‌کند.
6- حاکمیت و مشروعیت حکومت از ملت است.
7- منزلت داشتن فرهنگ علمی و عقلانی
8- به رسمیت شناختن حقوق مذاهب و قومیت‌های دینی گوناگون
9- آزادی دین از سیطره دولت و دولت از سیطره دین

ب: زمینه‌های پیدایش سکولاریسم
1- زمینه‌های فکری:
A – نهضت علمی
B – علم و فن‌آوری
2- وقایع اجتماعی
3- زمینه‌های فرهنگی:
A – کلیسا و عملکرد آن
B – نهضت اصلاح دینی
(Reformation)

معانی شش گانه سکولاریزاسیون
آقای شاینر در مقاله‌ای به نام The sociology of Religion به شش معنی از سکولاریزاسیون اشاره می‌نماید که عبارتند از:
1- افول دین:
در این تعریف جامعه بی‌دین جامعه‌ای است که نمادهای مورد قبول گذشته و نهادها و عقاید پیشین، اعتبار و نفوذ خود را از دست داده و در نقطه اوج دنیایی شدن قرار گرفته‌اند.

2- سازگاری با این جهان:
در این معنی گروه مذهبی یا جامعه‌ای که بطور دینی شکل یافته توجهش را از ماوراء برگردانده و بیشتر به این جهان متمایل است.
نقطه اوج سکولاریزاسیون در این معنی عبارتست از جامعه‌ای که بوسیله وظایف عملی این جهانی پرشده و گروه دینی آن، از دیگر گروه‌های اجتماعی متمایز نباشد.

3- عدم دل مشغولی به دین:
در این شکل جامعه خود را از درک مذهبی که قبلاً هویت آن را شکل داده مجزا کرده تا خود را به صورت واقعیت مستقل رسمیت بخشد و در نتیجه مذهب را به زندگی خصوصی محدود کرد.
در نقطه اوج چنین جامعه سکولاریستی در جامعه فقط ادیانی در محدوده گروه‌های دینی حضور داشته و ادیان حاضر نیز با خصلت کاملاً درونی که تقریباً خنثی بوده و بر نهادهای اجتماعی بی‌تأثیر است و کنش‌های جمعی نیز تأثیر‌پذیری از آن ندارد.
هانا آرنت در کتاب “بین گذشته و آینده”، دنیایی شدن را به جدایی دین و سیاست تعریف کرده است.

4- جابجایی عقاید و نهاد دینی:
معرفت، الگوهای رفتاری و ترتیب های نهادین که جنبه‌های از نیروهای الوهی هستند و به ضرورت در محدوده وابسته به دین، در معنای چهارم رفته رفته به جنبه‌هایی از عقاید و تجاربی تبدیل می شوند که از مفهوم مقدس خود تغییر یافته، به مفهومی صرفاً انسانی تبدیل می‌شوند.
نقطه اوج این نوع از فرآیند سکولاریزاسیون، زمانی است که دین به طور کامل شخصی می‌گردد و جامعه‌ای وجود داشته باشد که همه کارکردهای پیشین نهادهای دینی را زدوده و جایگزین گردد.

5- تقدس زدایی از جهان:
زمانی که انسان و طبیعت، موضوع تبیین علی و عقلانی و دخل و تصرف قرار می‌گیرند جهان به تدریج از ویژگی‌ قدسی خود تهی می‌ شود غایت این معنی عبارتست از جامعه جهانی کاملاً عقلانی شده که در آن پدیده‌های فوق طبیعی یا حتی رمز و رازها نقشی ندارند.
اریک کالر می‌نویسد که سکولاریزاسیون آن است که انسان از دین مستقل شده و با عقل زیسته (تجربه) و طبیعت عینی و فیزیکی مواجه است.
6- حرکت از جامعه مقدس به جامعه دنیایی:

مفهوم کلی تغییر اجتماعی، این است که از میان دوره‌های متوالی بر متغیرهای متعدد تأکید می‌کند.
به اعتقاد هاواردبکر در این شکل از سکولاریزم که جامعه مقاومتی در برابر این تغییر نمی کند و بعبارت دیگر جامعه هر گونه پایبندی‌اش به ارزش‌ها و عملکردهای سنتی را رها کرده و دگرگونی را می‌پذیرد و همه تصمیم‌هایش را بر اساس عقل فایده گرا اتخاذ می کند.
البته برنارد میلاند نیز معتقد است در این شکل از سکولاریسم جامعه از سمت هنجارها و حساسیت هایی که بطور سنتی پذیرفته به سوی علایق و عادت‌های مادی خودش حرکت می‌کند.

البته تعریف میلاند فقط شامل ارزش‌ها و هنجارهای دینی نمی‌شود بلکه کلیه هنجارها و ارزش‌های اجتماعی را در بر می‌گیرد.
تفاوت سکولاریسم با سکولاریزاسیون:
سکولاریزاسیون را فرآیندی از کاهش و افت فعالیتهای دینی، باورها و روش‌های اندیشه دینی و نهادهای دینی که بطور عمده همراه با تحول اجتماعی بطور ناخودآگاه یا آگاهانه صورت می‌پذیرد دانسته اند در صورتیکه سکولاریسم یا اصالت دنیاگرایی، ایدئولوژی بوده و اعتقاد به امور و مفاهیم ماوراء الطبیعه و حتی کارکردهای آن را در همه اشکال طرد و تخطئه می‌نماید و از اصول غیردینی و ضد دینی به صورت مبنای اخلاق شخص و سازمان‌ اجتماعی حمایت می‌کنند.
سکولاریزاسیون ایدئولوژی نیست بلکه روندی اجتماعی است که شدت و ضعف آن بسته به عوامی است.
تفاوت سکولاریسم و لائیسم:

اگر چه واژه لائیک و سکولار تقریباً مترادف بوده و مفاهیمی نسبی‌اند که شامل طیف وسیعی از الحاد تا پذیرش دین بعنوان یک نهاد را در بر می‌گیرند ولی لائیسم در اصل به معنای آیینی است که می‌خواهد بنیادهای اجتماعی و تأسیسات اجتماعی را از تسلط مذهب خارج کند.
بعبارت دیگر سکولاریسم به جدایی دین از سیاست قائل بوده و دین را در حد یک نهاد اجتماعی می‌پذیرد.
اما لائیسم کلاً منکر آن است.

ب: زمینه‌های پیدایش سکولاریزم
1- زمینه‌های فکری
A – نهضت علمی
B – علم و فن‌آوری
2- وقایع اجتماعی
3- زمینه‌های فرهنگی
A – کلیسا و عملکرد آن
B – نهضت اصلاح دینی

1- زمینه‌های فکری
A – نهضت علمی
نهضت علمی که دوره رنسانس را یادآور می‌کند و به معنی انقلاب علمی و از اواخر قرن پانزدهم با تحول در احوال اهل علم، سبب سرعت اختراعات و اکتشافات کردید خود از عواقب استیلای فلسفه اسکولاستیکی کلیسا بر جوامع غرب بوده است. در حقیقت “جزمیت” در قرون وسطی باب هر گونه علم و تلاش علمی را بست.
مهم‌ترین ویژگی‌های فلسفه اسکولاستیک در قرون وسطی عبارتند از:
1- تقدم ایمان بر عقل
2- عدم استقلال فکر و آزادی رأی
3- اشتغال به مباحث لفظی

فلسفه اسکولاستیک فلسفه‌ رایج در قرون وسطی بود و در مدارس و دیرهای کلیسا تدریس می‌گردید و سرپیچی از آن عواقب سنگینی را داشت.
در این نهضت علمی که همزمان با استیلای عثمانیان بر یونان و قسطنطنیه و مهاجرت یونانی‌ها به اروپا و ایتالیا شده و با این مهاجرت کتابهای قدیمی قابل دستیابی مستقیم برای اروپائیان شد افزون بر این همزمان با نهضت علمی وقایع دیگری نظیر اختراع فن چاپ و انتشار کتاب ها و دستیابی به منابع فلسفه شرق از طریق آسیا و هندوستان و نیز جدایی گروهی با عنوان پروتستان از جمله عواملی بودند که سبب سرعت گرفتن نهضت علمی شدند و دوره‌ جدیدی را پدید آورند.

البته برای نهضت علمی بنیانگذار واحدی ارائه نشده است برخی راجر بیکن ولئوناردو داوینچی از دانشمندان قرن 13 میلادی را پیشگام نهضت علمی می‌دانند و برخی کپرنیک لهستانی در قرن 16 میلادی و بنیانگذاری هیئت جدید و کپلر آلمانی و
گالیله ایتالیایی و گاردان و ویت و آندرئاس و سالیوس را بنیانگذاران نهضت علمی می‌دانند.

پس از شروع نهضت علمی در قرن 16 میلادی و دستگاه پاپ از هر طرف مورد حمله واقع شد و علیرغم مقاومت کلیسا و رفتارهای خشن که سبب بدبینی بیشتر جامعه اروپا نسبت به کلیسا و مذهب گردید فلسفه اسکولاستیک با خلائی فکری و فلسفی جای خود را در افکار عمومی و خواص جامعه اروپا به نگاه اومانیستی در عرصه فرهنگی و نیز نگاه لیبرالیستی در عرصه سیاست داد.
که هر دوی این نگاهها یعنی اومانیسم و لیبرالیسم ستون‌های اصلی سکولاریسم بوده و هستند.

B : علم و فن‌آوری
علم و فن‌آوری ضمن آنکه راه‌ تجربه و مشاهدات حسی را ملاک ارزشیابی تحقیقات علمی قرار دادند سبب به حاشیه رفتن دین یا بعبارتی دور کردن دین از امور اجتماعی گردید.
اگر چه ذاتاً بین علم و دین تعارضی نیست مانند آنچه که ملکم همیلتون در کتاب “جامعه‌شناسی دین” می‌گوید، اما بهر تقدیر در این که علم عاملی است که توانسته بستر تفکر غیر ماورایی را فراهم کند جای تردید نیست هر چند بطور ذاتی چنین اقتضایی را نداشته باشد. از جمله عواملی را که ویلسون و برخی از اندیشه وران دیگر بر تأثیر آن در تفکر سکولاریستی جدایی دین از دنیا تأکید داشته، فن‌آوری بوده است.

2- وقایع اجتماعی (زمینه ساز اندیشه سکولاریسم)
به نظر علامه فقید، محمد تقی جعفری ، سه واقعه اجتماعی در تاریخ زمینه اندیشه‌های سکولاریستی را مهیا کرد که عبارتند از:

3- زمینه های فرهنگی پیدایش سکولاریسم:
A- کلیسا و عملکرد آن:
اکثر اندیشمندان نقاد سکولاریسم بر این باورند که عمده‌ترین عامل در ظهور و بروز تفکر سکولاریستی خود کلیسا و گردانندگان آن بوده‌اند.
دسته‌ای نیز بر فقر علمی و نقص و نارسایی مفاهیم کلیسا درباره خدا و ماوراء الطبیعه تأکید دارند.
دسته سوم بر فقر علمی کلیسا، اعمال و رفتار گردانندگان کلیسا تأکید دارند.
برخی هم می‌گویند دین مسیحیت از اساس توانایی حل مسائل و مشکلات اجتماعی بشر را نداشته است و زمینه جدایی دین از سیاست شده است.
شهید مطهری در آثار خود کلیسا و عملکرد آن را سبب پیدایش مادیگری موثر و مقصر می‌داند.
علاوه بر این عوامل دیگری چون 1- عملکرد اقتصادی کلیسا
2- استبداد فکری کلیسا و دستگاه تفتیش عقایدش
3- فساد اخلاقی کلیسا

B- نهضت اصلاح دینی: (Reformation)

ج- راههای ورود سکولاریسم به کشورهای اسلامی
1- روشنفکران وابسته
2- فراماسون‌ها
3- انجمن های سری
4- احزاب سیاسی
5- مطبوعات (روزنامه‌ها و مجلات)
6- نقش‌ فن‌آوری

ج: راههای ورود سکولاریسم به کشورهای اسلامی و ایران:
اگر چه سکولاریسم را اختصاصاً زائیده مغرب زمین می‌دانند اما وجود آن در مشرق زمین خصوصاً شرق مسلمان و ایران امری غیرقابل انکار است. مهم‌ترین راههای ورود سکولاریزم به کشورهای اسلامی به دو طریق ذیل بوده است.

در کشور ما ایران علیرغم اینکه اسلام بهانه‌ای که مسیحیت برای سکولاریست‌ها درست کرده بود را بدست سکولاریست‌ها نداد اما عده‌ای تلاش فردی و جمعی را برای ورود سکولاریزم در ایران شروع نموده بودند.
با این ترتیب مهم‌ترین راههای ورود اندیشه جدایی دین و سیاست و سکولاریسم در ایران عبارتند از:
1- روشنفکران وابسته
2- فراماسون ها
3- انجمن‌های سری
4- احزاب سیاسی
5- مطبوعات و روزنامه‌های وابسته
6- فن‌آوری
د- سکولاریسم قبل و بعد از انقلاب اسلامی
1- سکولاریسم قبل از انقلاب اسلامی
میرزا ملکم خان ناظم الدوله
میرزا فتحعلی آخوندزاده
میرزا آقاخان کرمانی
پهلوی اول
پهلوی دوم

1- سکولاریسم قبل از انقلاب اسلامی
سکولاریزم قبل از انقلاب اسلامی و در دوره‌های سلاطین و پادشاهان قاجاریه عموماً از شش روش متداول ورود در کشورهای اسلامی وارد ایران شد. اما در این میان روش ورود از طریق روشنفکران یا همان منور الفکران بسیار نقش بارز و گسترده ای را ایفا کرده
از جمله منور الفکرانی که بعلت بهم آشفتگی‌های دوران قاجاریه از نظر اجتماعی، سیاسی، اقتصادی فضا را مهیا برای طرح دیدگاهها و شعارهای سکولاریسمی خود دیده بودند میرزا ملکم خان از ارامنه اصفهان است. وی با طرح شعارهای فریبنده ترقی خواهی و عدالت اجتماعی و گرفتن ظاهری و مسلمان در لفافه دینی هدفهای فراموش خانه و سکولاریزم غرب را در کشور دنبال می‌کرد. ملکم در بینش سیاسی اش از منتسکیو تأثیر پذیرفته و مبلغ لیبرالیسم سده ‌19 بود.

وی در برابر دین موضعی فریبکارانه گرفته و با جملاتی زیرکانه و در رنگ و لعاب دینی به هدف جدایی ریشه‌های دینی در مردم و سیاست می‌پرداخت.
از منور الفکران دیگری که مروج سکولاریزم در ایران بوده است آخوندزاده بود.
وی از 7 سالگی درس طلبگی را شروع اما در میانه راه سپس از آشنایی با میرزا شفیع شدیداً تحت تأثیر قرار گرفت و از ادامه روحانیت منصرف می‌گردد. از آن پس نیز چنان به ترویج تفکر سکولاریزمی و فرنگی مآب شدن کشور می پردازد که رو در روی اسلام و حتی مردم ایران در بعد عقیدتی می‌ایستد و خطابه‌های اسلام ستیزانه‌ای را در خصوص عقاید مذهبی مردم بیان می‌دارد.

وی مهم‌ترین اصل اساسی در طریق منور الفکری خود را پیکار با دین اسلام جهت تدوین الفبای جدید و متمدن شدن به تمدن فرنگی می‌دانست.
میرزا عبدالحسین خان معروف به میرزا آقاخان و متخلص به بهار کرمانی نیز از جمله منورالفکرانی بود که ساز بی‌دینی و سکولاریستی را در کشور کوک کرده‌اند.
آقاخان، ادبیات فارسی و عربی، تاریخ اسلام و ملل، فقه و اصول و حدیث و ریاضیات، منطق و حکمت و عرفان را به شیوه متداول آن زمان آموخت.
میرزا فعالیت سیاسی‌اش را در کرمان آغاز و سرانجام با اتهام با بی‌گری به استانبول رفت و در آنجا با نظریات فلسفه قرن هجدهم آشنا گردید و از حکمت و عرفان قدیم ایران برید و به بی‌دینی روی آورد و مذهب اصالت عقل را پذیرفت. وی تحت تأثیر جریان منور الفکری اروپا در مباحث تاریخی فرهنگی، اندیشه ترقی و ناسیونالیسم را به عنوان مبانی نظری می‌پذیرد.

جالب این که آقاخان نامه‌ باستانی خود را با نام زروان خدای باستانی ایرانیان و اهورامزدا و زرتشت آغاز می کرد. به گمان آقاخان کرمانی، اسلام نه تنها در محدوده علمی و عملی ایرانیان را دچار مشکل کرده بلکه طبع و شکل و قیافه آن ها را تغییر داده است.
دین ستیزی و غرب گرایی افرادی چون آقاخان منشاء خرابی‌های بزرگی در مبانی اعتقادی مردم ماو روشنفکران عصر مشروطه شد.
پهلوی اول:

پهلوی اول پس از بقدرت رسیدن تحت عنوان حرکت به سوی تجدد گرایی غربی، اقداماتی را به انجام رسانید که سکولاریزم را بیش از گذشتگان در ایران برجسته نموده از جمله اقدامات وی که در جهت اجرای اندیشه‌های سکولاریستی غرب در ایران و جدایی دین از سیاست انجام گردید می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
1- تدوین و اجرای نظام قضایی نو
2- تجددگرایی و اشاعه فرهنگ غرب
3- ایجاد فرهنگستان
4- حاکمیت نظام آموزشی بر مبنای سکولاریسم
5- مقابله با روحانیون و مذهب
6- زیرپا نهادن احکام و شعایر اسلامی
7- جلوگیری از شعایر مذهبی به بهانه مبارزه با خرافات
8- محدودیت برگزاری مراسم دینی و مذهبی

9- تخریب مدارس علمی و مساجد
10- رواج منهیات و منکرات
11- حمایت از دگراندیشان مذهبی و جریان های انحرافی
پهلوی دوم و سکولاریزم:
پهلوی دوم هم مانند پدرش تلاشهای فراوانی در جهت بسط و توسعه اندیشه سکولاریزم در کشور نمود که از جمله آنها اقدامات ذیل می‌باشد.
1- مقابله با روحانیان
2- ایجاد نهادها و سازمان های جدید حکومتی در برابر حوزه‌هایی که بطور سنتی تحت کنترل روحانیون بود.

3- خلع قدرت روحانیون
4- احیای فرهنگستان زبان فارسی
5- تضعیف و زوال سنتی‌های اسلامی
6- تأسیس احزاب دولتی مبلغ و مروج تفکر سکولاریزمی
خلاصه اینکه تفاوت عصر پهلوی اول و دوم در اینست که توسعه تفکر سکولاریزمی در عصر پهلوی اول سیر اجباری و دیکتاتور مآبانه داشت ولی در عصر پهلوی دوم به ظاهر با تأسیس بنگاهها و موسسات مدنی به سبک غربی این حرکت تدریجی انجام می‌شد.

2- سکولاریسم بعد از انقلاب اسلامی
– لیبرالیسم سکولار بازرگانی
– لیبرالیسم سکولار بنی صدری
– سکولار سروشیسم
– جریان جستجوی معنی و هویت در میراث و
ادبیات ملی نه شریعت و مذهب
– جریان روشنفکری ولایت فقیه ستیز

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 6:13 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق امام خمینى (ره) گفتمان تجدد اسلامى در pdf دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق امام خمینى (ره) گفتمان تجدد اسلامى در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق امام خمینى (ره) گفتمان تجدد اسلامى در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق امام خمینى (ره) گفتمان تجدد اسلامى در pdf :

گسست از سنت اقتدار و طرحى براى تاسیس نظم جدید بر بنیاد آموزه‏هاى دین، ویژگى عمده تجدد اسلامى در حوزه فکر سیاسى است، و هر پژوهنده تاریخ اندیشه در تمدن اسلامى، چنین تجدید بنایى را در سیماى نظام «جمهورى اسلامى‏» چونان نتیجه پیکار الهى - سیاسى امام خمینى (ره) ملاحظه مى‏کند.
روشن است که سرچشمه‏هاى سنت‏ستیزى و نوگرایى اسلامى و مکنون در بنیاد نظام جدید بگونه‏اى است که هرگز نمى‏توان بر پایه سنت‏هاى فلسفى بزرگى چون فارابى، ابن سینا و صدرالمتالهین از یک سوى، و بخش عظیمى از میراث فقه شیعه از سوى دیگر، توجیهى نظرى بر وجوب و وجود آن در هفت اقلیم تفکر اسلامى تدارک نمود. لاجرم باید سراغ اندیشه‏اى در آثار امام(ره) رفت که با تهافت همان سنت‏به طرحى از نظم و تمدن جدید توفیق یافته و طلوع گونه‏اى خاص از تجدد اسلامى - سیاسى را نوید داده است.
اما، هرچند که مشاهده یا لمس این «تفاوت‏» میان اندیشه امام(ره) و سنت‏سیاسى مسلمین کار چندان دشوارى نیست، لیکن توضیح علمى این دگردیسى آغاز شده در «گفتمان سیاسى شیعه‏» نیز آسان نمى‏نماید. بنابراین، آن چه در این مختصر مى‏آید، نه توصیف همه وجوه این تحول، بلکه صرفا بخشى از خصایص منطقى گفتمان جدید است.
به هر حال، اگر این فرض درست‏باشد که; اندیشه امام(ره)، یا به طور کلى تجدد اسلامى، در واقع، به معناى آغاز نوعى تجدید - اگر نه خروج کامل - از سنت‏سیاسى گذشته است، شاید بتوان با تکیه بر «تحلیل گفتمانى‏»، تمایزات اساسى آن را با ارکان تفکر قدیم اسلامى برجسته نموده، و مقدمات نظرى براى تحلیل فهم جدید امام (ره) از نصوص دینى فراهم نمود.

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 6:12 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله درمورد تاریخچه و معرفی کارخانه در pdf دارای 94 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله درمورد تاریخچه و معرفی کارخانه در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله درمورد تاریخچه و معرفی کارخانه در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله درمورد تاریخچه و معرفی کارخانه در pdf :

*مقاله درمورد تاریخچه ومعرفی کارخانه*

 

فصل اول

 

تاریخچه و معرفی کارخانه

 

موسسین و مدیران شرکت کابل سین از سال 1358 فعالیت خود را با تولید کابل های جوش و اتصال باطری با نام پارس تهران آغاز نمودند از سال 1369 تدام به تولید انواع سیم های رابط و کابل های فشار ضعیف با نام مشعل فروزان نموده وبه منظور توسعه و بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و مدرن شرکت کابل مسین را درسال 1374تاسیس و راه اندازی نموده اند مؤسسین و مدیران شرکت دارای 20 سال تجربه علمی و عملی در صنعت کابل سازی میباشند.

 

 

 

روش تولید

 

روش تولید در شرکت کابل مسین به صورت سفارشی از پیوسته می باشد تولید کابل به این روش بصورت متفاوت صورت می گیرد وحجم تولید پایین است وبرنامه تولید به طور متناوب تغییر پیدا می کند ماشین آلات در این حالت کاربرد عمومی دارند و تخصص کارگران بصورت خاص می باشد در این روش فرآیند که کارگاه قسمت های تولید تاسیسات با تجهیزات هستند بر مبنای نوع وظیفه ای که انجام می دهند در کنار هم قرار می گیرند.

 

اهداف اصلی شرکت

 

اهداف اصلی شرکت عبارتند از تولید محصول

 

1ـ مطابق با استانداردهای و جهانی و

 

رضایت مندی مشتری ـ حفظ ایمنی مشتری

 

3ـ ارتقای بهره وری شرکت از طریق افزایش روش انرژی و مواد و حداقل ساختن ضایعات در واحد

 

4ـ تبلیغات از قوانین و الزامات زیست محیطی

 

6- تولید محصول سازگار با محیط زیست

 

7- استفاده بهینه از منابع و افزایش راندمان در مصرف انرژی

 

8- دریافت نظرات کارکنان و طرفهای ذینفع در راستای بهبود سیستم

 

9 ـ تعیین اهداف فرد و کلات جهت کنترل و بهبود شرایط زیست محیطی

 

معرفی قسمتهای مختلف

 

قسمت های مختلف کارخانه شامل :

 

1ـ سالن تولید

 

2ـ انبار مواد اولیه

 

3ـ انبار قطعات

 

4ـ دفتر فروش

 

5ـ دفتر مدیریت

 

6ـ واحد کنترل کیفیت (آزمایشگاه)

 

7ـ واحد اداری و مالی

 

8ـ واحد برنامه ریزی و کنترل تولید

 

9ـ واحد فنی برق

 

10ـ واحد فنی(تراشکاری)

 

11-واحد فنی(تعمیرگاه)

 

12-سالن اجتماعات

 

13ـ رختکن

 

14ـ نمازخانه

 

15-نگهبانی و غیره

 

تعمیرات و تاسیسات کارخانه شامل موتور خانه نیروگاه ـ جوشکاری تراشکاری و قطعه‌سازی تاسیسات و تعمیرات می باشد .

 

 

 

موقعیت جغرافیایی و ساختمانی

 

کارخانه قابل مسین در زمینی به مساحت 1 هکتار و زیر بنایی به 4000متر مربع در محمد شهر کرج قرار داشته و انبار پخش شرکت با زیر بنایی 2000 متر مربع مستقف در خیابان انقلاب نزدیک خیابان لاله زار مرکز فروش سیم و کابل کشور واقع است.

 

دفتر مرکزی کارخانه وانبار پخش شرکت کابل مسین با سیستم های پیشرفته ارتباطی (صوتی و تصویری) تجهیز شده و در نتیجه مدیریت فروش در اخذ سفارشات وتسریع در ارائه خدمات توزیع به متقاضیان نسبت به سایر همکاران متمایز گردیده است.

 

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 6:11 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

بیستون در pdf دارای 30 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت بیستون در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی بیستون در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بیستون در pdf :

 

عنوان : پاورپوینت بیستون در pdf

مقدمه : در سال 1598 رابرت شرلی، دیپلمات انگلیسی به ایران سفرکرد تا با شاه عباس صفوی در مورد جنگ با عثمانی صحبت کند. یکی از همراهانش رلی، فردی فرانسوی بود به نام آبل پینسن. او این نقش برجسته ها و کتیبه های آن ر که بر بالای یک صخره بود عروج عیسی توصیف کرد که نوشته هایی به زبان یونانی در اطراف آن نوشته شده است. مطمئنا پینسن، نقش گئومات مغ راکه زیر پای داریوش بزرگ افتاده بود را ندیده بود.

بیستون در pdf
فهرست :

مقدمه

خط میخی چیست؟

خط میخی پارسی باستان

سازنده خط میخی پارسی باستان کیست؟

پاورپوینت بیستون در pdf

مقدمه :

در سال 1598 رابرت شرلی، دیپلمات انگلیسی به ایران سفرکرد تا با شاه عباس صفوی در مورد جنگ با عثمانی صحبت کند. یکی از همراهانش رلی، فردی فرانسوی بود به نام آبل پینسن. او این نقش برجسته ها و کتیبه های آن ر که بر بالای یک صخره بود عروج عیسی توصیف کرد که نوشته هایی به زبان یونانی در اطراف آن نوشته شده است. مطمئنا پینسن، نقش گئومات مغ راکه زیر پای داریوش بزرگ افتاده بود را ندیده بود.

بیستون در pdf
فهرست :

مقدمه

خط میخی چیست؟

خط میخی پارسی باستان

سازنده خط میخی پارسی باستان کیست؟

 

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ