سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از این آدمى شگفتى گیرید : با پیه مى‏نگرد و با گوشت سخن مى‏گوید : و با استخوان مى‏شنود ، و از شکافى دم بر مى‏آورد . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 4:23 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

ارتباط عوامل اقتصادی، اجتماعی و فیزیولوژیکی با بزهکاری نوجوانان پسر تهران در سال 86در157 در pdf دارای 151 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتباط عوامل اقتصادی، اجتماعی و فیزیولوژیکی با بزهکاری نوجوانان پسر تهران در سال 86در157 در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتباط عوامل اقتصادی، اجتماعی و فیزیولوژیکی با بزهکاری نوجوانان پسر تهران در سال 86در157 در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتباط عوامل اقتصادی، اجتماعی و فیزیولوژیکی با بزهکاری نوجوانان پسر تهران در سال 86در157 در pdf :

ارتباط عوامل اقتصادی، اجتماعی و فیزیولوژیکی با بزهکاری نوجوانان پسر تهران در سال 86در157 در pdf

 

چکیده

سازه اصلی تحقیق بزه گرایی نوجوانان می باشد بزه گرایی پدیده ای اجتماعی جهانی است که معمولاً برای جرایم نوجوانان زیر 18 سال به کار برده می شود. اصولاً بزهکاری عبارت است از جرایم کم اهمیت. دراینجا از نظریه کنترل اجتماعی دورکیم استفاده می کنیم دورکیم بزهکاری را غیرقانونی و بی‌هنجاری می داند. همچنین هیرشی بزهکاری را بی‌اهمیتی و بی‌اعتنایی به قیدوبندهای اجتماعی مطرح کرده است.

مهم ترین هدف این تحقیق ارتباط عوامل اقتصادی، اجتماعی و فیزیولوژیکی با بزهکاری نوجوانان پسر تهران در سال 86 بوده است. در این تحقیق ما یک متغیر مستقل و 19 متغیر وابسته داشتیم و از روش پیمایشی استفاده کردیم و به وسیله پرسشنامه‌ها و کتابخانه‌ها و سایت ها اطالعاتمان را جمع آوری کردیم جامعه هدف ما نوجوانان پسر شهر تهران هستند حجم نمونه 50 نفری باشند و به صورت نمونه گیری تصادفی ساده اطلاعات کسب کردیم هیچ کدام از روابط به اثبات نرسید هیچ کدام نرسید. 19 فرضیه داشتیم از جمله سن، تحصیلات، تعداد خانواده، نماز خواندن، تحصیلات پدر، تحقیر روانی، آزادی رفتار، پول توجیبی، شغل پدر، میزان درآمد، نوع مسکن، تفریح، تأثیردوستان، تماشای تلویزیون ... با بزه گرایی نوجوانان هیچ کدام به اثبات نرسید. این پژوهش دارای 19 جدول یک بعدی، 19جدول دوبعدی و 19 نمودار می باشد که با استفاده از نرم افزار SPSS انجام شده است.

 

مقدمه:

بی‌گمان، جوامع بشری در هر شرایطی به همزیستی مسالمت آمیز با همنوعان خود نیازمند هستند آنچه مسلم است امروز به دلیل اختلالات زیربنایی و ریشه ای مختلفی از جمله در مسائل عقیدتی، فرهنگی و مذهبی و در عین حال تفاوت‌هایی که در معیارهای سنجش ارزش‌ها در حیطه های گوناگونی وجود داشته است. کودکان و نوجوانان سرمایه‌های معنوی جامعه می باشند و سلامت روح و جسم آن تضمین کننده سلامت جامعه در آینده است. بنابراین مسائل آنان از جمله مسائلی است که باید به آن‌ها توجه ویژه ای مبذول داشت. بررسی ریشه ای مسائل نوجوانان و از آن جمله بزهکاری نوجوانان برای رسیدن به یک جامعه ایده‌آل شرطی ضروری است. اصلاح بزهکاری نوجوانان نخستین بار در انگلستان و در قرن نوزدهم (1815 میلادی) مطرح شد از قدیم گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است. زیرا بسیار افرادی که همواره مرتکب جرایم گوناگون می شوند همان کودکان بزهکار دیروز هستند. بزهکاری به شکلهای مختلف آن یک معضل اجتماعی رو به رشد است تحقیقات نشان داده است که عوامل متعددی چون عوامل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مرتبط با بزهکاری مورد بررسی قرار می گیرد. این پژوهش از پنج فصل تشکیل شده است که فصل اول شامل کلیات تحقیق، فصل دوم شامل فرآیند تاریخی موضوع تحقیق، فصل سوم شامل روش شناسی تحقیق، فصل چهارم شامل یافته های تحقیق و در آخر فصل پنجم شامل جمع بندی و نتیجه گیری صحبت شده است.

 

بیان مسئله:

- بزه گرایی نوجوانان پسر تهران در سال 86

سؤال آغازین بزهکاری چیست؟ و چه عواملی باعث بزهکاری نوجوانان می شود؟ بزهکاری پدیده‌ای اجتماعی جهانی است که معمولاً برای جرایم نوجوانان زیر 18 سال به کار برده می شود. در کشور ما بزهکاری به مجموعه‌ی کل جرایمی گفته می شود که در صورت ارتکاب مجازات هایی از قبیل قصاص، دیات، حدود و تعزیزات در پی دارد. اصولاً بزهکاری عبارت است از جرایم کم اهمیت. فرد بزهکار فردی است که قبل از رسیدن به سن هیجده سالگی مرتکب جرمی می شود. طبق آمار در کشور ایران بر روی اطفال کانون اصلاح و تربیت شهر تهران نشان داد که بین 40 تا 50 درصد این اطفال متعلق به خانواده های از هم گسیخته بودند. و بیشترین رقم بزهکاری را نوجوانان بین 18 تا 20 سال مرتکب شده اند.

عوامل موثر در بزهکاری :

• عوامل اجتماعی،

• اقتصادی ،

• فیزیولوژیکی،

• دوستان و همسالان بی بند و بار،

• پیشرفت و گسترش وسایل ارتباط جمعی،

• پخش فیلم های رزمی و جنگی.

نظریه دورکیم (کنترل اجتماعی) آنومی (غیرقانونی و بی‌هنجاری):

• نوعی نابسامانی فردی در نتیجه نبود قانون و دستورالعمل رفتار

• وضعیت اجتماعی که در آن قواعد رفتار اجتماعی با یکدیگر در ستیز بوده و فرد برای انطباق با آنها دچار پریشانی است.

• وضعیت اجتماعی که در آن موارد محدودی قواعد اجتماعی وجود دارد. هیرشی با استفاده از نظریه دورکیم مسئله ی بزهکار را بیان کرد. هیرشی بزهکاری را بی‌اهمیتی و بی‌اعتنایی به قید و بندهای اجتماعی مطرح کرده است.

دورکیم جامعه شناس فرانسوی بزه را چنین تعریف می کند: هر عملی وقتی جرم محسوب می شود که احساسات قوی و مشخص وجدان جمعی را جریحه دار سازد.

آثار و تبعات آن وجود بزهکاری به عنوان یک مسئله‌ی اجتماعی می تواند نظم اجتماعی و عمومی را سلب کند. نهادهای اساسی جامعه نظیر خانواده، دین، اقتصاد، تعلیم و تربیت، نهادهای سیاسی و همچنین مؤسسات، سازمانهای نهادی را متزلزل کند. و نهایتاً چهارچوب عمومی را گسیخته کند.

 

اهداف تحقیق (کلی/جزئی)

هدف کلی:

بزهکاری نوجوانان تهران در سال 86 به منظور کاهش آن

ارتباط عوامل اجتماعی، اقتصادی، فیزیولوژیکی با بزهکاری نوجوانان پسر تهران در سال 86

هدف جزئی:

• رابطه‌ی دوستان و همسالان بی بندبار با بزهکاری نوجوانان در جامعه

• رابطه فقر اقتصادی خانواده با بزهکاری نوجوانان در جامعه

• رابطه نبود خانواده‌ی سالم با بزهکاری نوجوانان در جامعه

• تعیین رابطه عواملی چون تعداد فرزندان، درآمد، وضعیت اشتغال، تربیت خانوادگی، تجربه‌ی خشونت و مشاهده خشونت، فرهنگی و رسانه‌های گروهی بر بزه‌گرایی نوجوانان

4-1- ضرورت و اهمیت موضوع

بْعد نظری: به علم و دانش و آگاهی و نظریه‌پردازی کمک می کند.

خانواده به عنوان کوچکترین واحد اجتماعی اساس تشکیل جامعه و حفظ عواطف انسانی است یکی از عوامل مؤثر در رفتار فرد خانواده می باشد. اساساً یکی از کارکردهای خانواده اجتماعی کردن نوجوان و هرگونه نارسایی در تعلیم و تربیت تأثیرات نامطلوبی در بهنجار نمودن فرزندان می گذارد. در پس بسیاری از بزهکاری‌های نوجوانان کانون خانواده متلاشی است لذا خانواده باید هر چه بیشتر مورد توجه قرار گیرد. و تلاش شود تا از بروز مشکلات در خانواده جلوگیری بعمل آید.

 

نوع فایل: word

سایز 19.7 MB

تعداد صفحه:151

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ