سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند شراب نخوردن را برای نگهداری خرد واجب کرد [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 95 آبان 29 , ساعت 11:59 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تخمین میزان فرسایش آبی و تولید رسوب با استفاده از مدلهای EPM و USLE در حوزه ی آبخیز زاینده رود علییا (تنگ گزی) در pdf دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تخمین میزان فرسایش آبی و تولید رسوب با استفاده از مدلهای EPM و USLE در حوزه ی آبخیز زاینده رود علییا (تنگ گزی) در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تخمین میزان فرسایش آبی و تولید رسوب با استفاده از مدلهای EPM و USLE در حوزه ی آبخیز زاینده رود علییا (تنگ گزی) در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تخمین میزان فرسایش آبی و تولید رسوب با استفاده از مدلهای EPM و USLE در حوزه ی آبخیز زاینده رود علییا (تنگ گزی) در pdf :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: اولین همایش ملی توسعه پایدار کشاورزی با کاربرد الگوی زراعی
تعداد صفحات: 20
چکیده:
فرسایش و رسوب امروزه به یکی از معضلات مهم زیست محیطی و آلودگی آب ها تبدیل شده است. بنابراین مدیریت خاک به منظور بهره برداری مطلوب و کاهش تخریب آن ضروری است. بررسی شدت تخریب خاک و الویت بندی مناطق مختلف از این دیدگاه گامی موثر برای ساماندهی حفاظت و بهره برداری از خاک می باشد. این تحقیق با هدف مقایسه ی دو مدل EPM و USLE در جهت برآورد فرسایش و رسوب، مطالعه ای در حوضه ی تنگ گزی(یکی از زیر حوضه های بزرگ حوضه ی زاینده رود) با مساحتی بالغ بر 832 کیلومربع و تنوع شرایط سنگ شناسی و پوشش گیاهی، در محیط ILWIS انجام گرفته است. داده های مورد نیاز از طریق پردازش تصاویر رقومی و مطالعات صحرایی تهیه گردید. نقشه ی عوامل مورد نیاز در دو مدل EPM و USLE با استفاده از توانایی ILWIS تهیه و با استفاده از دو مدل مذکور میزان فرسایش و رسوب در سطح حوضه برآورد گردید. مقایسه ی نتایج رسوب برآوردی دو مدل EPM و USLE با مقدار رسوب مشاهده ای نشان می دهد که مقدار رسوب برآوردی توسط مدل EPM به مقادیر مشاهده ای نزدیکتر است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 آبان 29 , ساعت 11:59 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تحقیق روش کاربردی ریکی در راستای سلامت جسم و روان در pdf دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحقیق روش کاربردی ریکی در راستای سلامت جسم و روان در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحقیق روش کاربردی ریکی در راستای سلامت جسم و روان در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحقیق روش کاربردی ریکی در راستای سلامت جسم و روان در pdf :

سال انتشار: 1394
محل انتشار: دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی
تعداد صفحات: 8
چکیده:
ریکی Rei-Ki یک روش طبیعی برای دستیابی به آگاهی و آرامش و نیز یک تکنیک درمانی می باشدکه در آن انرژی شفابخش از طریق دستها به بدن و حوزه انرژی خود فرد و یا به شخصی که دریافتکننده معالجه می باشد هدایت می شود .ریکی از نظر احساسی و معنوی در بدن تعادل ایجاد می کندواین قابلیت موجب می شود که بدن به صورت طبیعی بتواند خود را درمان کند . نام ریکی در اصل ژاپنی می باشد و مشتق از دو کلمه ری (Rei) به معنی آگاهی و انرژی کیهانی و کی (Ki) به معنی آگاهی و انرژی فردی است. کی در واقع همان انرژی حیاتی و معادل چی (Chi) درپزشکی سنتی چین یا پرانا در طب سنتی هند ( آیورودا ) است .کسانی که از ریکی استفاده می کنند میپندارند که این انرژی ، بطورآگاهانه بر تمام سطوح زندگی تاثیر می گذارد و بدین ترتیب ، جنبه ای کلنگر دارد . امروز ریکی یکی از روش های درمانی شناخته شده ,تحت عنوان رشته های مکمل و جایگزین پزشکی(CAM) رایج در سازمان بهداشت جهانی (WHO) می باشد .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 آبان 29 , ساعت 11:59 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی ایفای نقش مسؤلیت اجتماعی بین مدیران و ذی نفعان (مطالعه موردی: نمایندگی شرکت نوین انجماد) در pdf دارای 16 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی ایفای نقش مسؤلیت اجتماعی بین مدیران و ذی نفعان (مطالعه موردی: نمایندگی شرکت نوین انجماد) در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ایفای نقش مسؤلیت اجتماعی بین مدیران و ذی نفعان (مطالعه موردی: نمایندگی شرکت نوین انجماد) در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی ایفای نقش مسؤلیت اجتماعی بین مدیران و ذی نفعان (مطالعه موردی: نمایندگی شرکت نوین انجماد) در pdf :

سال انتشار: 1394
محل انتشار: چهارمین کنفرانس ملی مدیریت و حسابداری
تعداد صفحات: 16
چکیده:
هدف از تحقیق حاضر؛ بررسی دیدگاه مدیران و ذی نفعان در زمینه ایفای نقش مسؤلیت اجتماعی در نمایندگی شرکتنوین انجماد مازندران می باشد. روش تحقیق این پژوهش، از نظر هدف؛ کاربردی و از نظر روش؛ توصیفی- پیمایشیاست که از ابزار پرسش نامه جهت جمع آوری داده ها استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل؛ کلیهمدیران، کارکنان و مشتریان نمایندگی شرکت نوین انجماد در یک دوره زمانی یک ساله و هم چنین کلیه مدیران عالیستادی محیط زیست استان مازنداران می باشد. حجم نمونه آماری با استفاده از جدول کرجسی- مورگان و به روش تصادفی ساده برای گروه های مدیران، کارکنان، مشتریان و مدیران عالی ستادی محیط زیست به ترتیب 9، 92، 196 و 19 نفر محاسبه گردید. برای تعیین روایی پرسش نامه ها از روایی قضاوتی و جهت آزمون فرضیات از آزمون ناپارامتریک U من ویتنی استفاده شده است. ضریب پایایی (آلفای کرونباخ) پرسش نامه ها در هر چهار گروه بیشتر از 07 بوده است. یافته های تحقیق نشان می دهد که بین دیدگاه مدیران و ذی نفعان در زمینه ایفای نقش مسؤلیت اجتماعی تفاوت معنی داری وجود ندارد و این تفاوت در حوزه های کارکنان، محیط زیست، مشتریان و ارزش ها و هنجارهای فرهنگ نیزمشاهده نگردید.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 آبان 29 , ساعت 11:58 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله نگاهی تربیتی به ویژگی های پلیس مطلوب در قرآن و روایات اسلامی در pdf دارای 26 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نگاهی تربیتی به ویژگی های پلیس مطلوب در قرآن و روایات اسلامی در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نگاهی تربیتی به ویژگی های پلیس مطلوب در قرآن و روایات اسلامی در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نگاهی تربیتی به ویژگی های پلیس مطلوب در قرآن و روایات اسلامی در pdf :

1مقدمه و بیان مسئله

در جوامع امروزی که جمعیت بشری بی شمار، ارتباطات انسانی نامحدود و بهره گیری از ابزار و فناوری در این قلمرو بی انتها شده است، موضوعات مهمی چون امنیت را نمی توان به دست قضا و قدر سپرد؛ چرا که امنیت مبنای تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده است و امید به تحقق اهداف در سایه برنامه ریزی، زمانی مفهوم می یابد که وجود امنیت در جامعه حتمی شده باشد.

در طول تاریخ حیات بشر، امنیت و آرامش از نیازهای اصلی زندگی انسانی بوده است تا جایی که بعضی آن را بعد از ارضای خواسته های اولیه بدن، مهم ترین نیاز بشر دانسته اند. استقرار نظم و امنیت و تأمین آسایش عمومی، از وظایف مهمی است که قانون اساسی آن را بر عهده نیروی انتظامی نهاده است.

این نیرو وظیفه دارد با اقتدار کامل در ایجاد امنیت جامعه بکوشد و عوامل اخالل گر را شناسایی و سرکوب نماید تا در سایه این حرکت، فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شکل گرفته و رشد کند یکی ازمهم ترین دغدغه های جوامع بشری درجهت تأمین «امنیت»چگونگی طریقی است که امنیت را برآن اساس برقرار نماید و به اصطالح امروزی به «امنیت پایدار» برسند به عبارت دیگر چگونه می توان ایجاد امنیت را از مرحله نظری به مرحله عمل رسانید و آن را در حیطه فعالیت های فردی و اجتماعی محقق کرده ، نهادینه ساخت و درنتیجه جامعه ای به وجود آورد که درآن،افراد هم از لحاظ زندگی شخصی و خصوصی و هم از لحاظ زندگی اجتماعی و درتعامل با دیگران احساس امنیت نمایند؟ برای پاسخگویی به این پرسش از دیرباز و ازسوی علمای جامعه شناسی و تعلیم و تربیت و نیزنظریه پردازان امرحکومت و سیاست، اظهار نظرهای فراوانی صورت گرفته است و هریک به فراخور اندیشه و طرز تفکر و نیز میزان علم و دانش خود، پاسخ هایی ارائه کرده

اند که البته بر اساس هریک از آن پاسخ ها تنها می توان امنیت را درسطح جوامع تأمین کرد.

ولی آنچه مسلم است چون اغلب این راهکارها حاصل معلومات و تجارب بشری بوده اند و بر مبانی قوی اسالمی و وحیانی استوار نبوده ، نتوانسته اند آن گونه که شایسته است در جهت تأمین امنیت،گام های مؤثری بردارند. همچنان که درجهان کنونی، با وجود پیشرفت های صنعتی و فناوری و وفور نظریه های امنیتی ارائه شده از سوی اندیشمندان،بی اغراق باید اعتراف کنیم

Archive of SID

137

که «امنیت» مهم ترین گمشده انسان امروزی است که برای یافتن آن چشم امید به هر سو می دواند! و افزایش روز افزون آمار قتل ها و جنایت ها، دزدی ها و تجاوز به عنف و هزاران نوع جرم وجنایت فردی و اجتماعی دیگر بهترین و روشن ترین دلیل این مدعاست.

بنابراین، نظام تعلیم و تربیت امروزی برای دستیابی به «امنیت پایدار و هم جانبه»چاره ای جزاین ندارد که صادقانه و مشتاقانه دستاری به سوی مکاتب آسمانی دراز کند و در میان آنها ازخالص ترین و ناب ترین مکتب_ اسالم عزیز _و نسخ شفابخش آن یعنی قرآن کریم طلب امداد و یاری کند.زیرا قوانین این کتاب آسمانی ریشه در وحی و علم خداوندی دارند که هیچ گونه ترددی در صحت و اصالت آن روا نمی باشد و راه ندارد.

در جمهوری اسالمی ایران، نیروی انتظامی، مسئول تأمین امنیت بوده و در کنار دیگر سازمان هایی که در قلمرو اطالعات به عنوان یکی از شاخص های تأمین امنیت کار می کنند، مسئول و پذیرای این مهم شده است. مسئولیت پذیری، قانون مداری و احساس توان مندی در اجرا وظایف محول شده از سوی ملت و فرماندهی معظم کل قوا، شاخصه اصلی این نیرو است.

نیروی انتظامی به عنوان بازوی توانمند رهبر، رهنمودهای ایشان را سرفصل همه فعالیت های خود می داند. نیروهای پلیس به عنوان متولیان اجرای قانون در سطح جوامع، با روش های تربیتی منطبق با اصول تربیتی برگرفته از مبانی فلسفی و جهان بینی ای خاص هر اجتماع تعلیم داده شده

و مسلح می شوند؛ به عبارت دیگر، هدف غایی از تربیت نیروی پلیس، متأثر از نوع نگرش حاکم بر هر نظام حکومتی نسبت به ساحت فردی و جمعی حیات انسانی و متناسب با تعریفی است

که از نظم و امنیت و نیز حیات اجتماعی مطلوب ارائه می شود.

با این وجود یکی از مسائلی که نیروی انتظامی باید به طور جدی آن را مورد توجه قرار دهد، تبدیل شدن بهیک نهاد اجتماعی است؛ ما به نیرویی نیاز داریم که با ذات آن فرهنگ و دین ما عجین باشد و در واقع در الگویی اسالمی ایرانی جای گیرد ؛ زیرا ملت ما در جریان تکامل انقالبى خود از آمیزه هاى فکرى بیگانه خود را پاک کرده و به مواضع فکرى و جها ن بینى اصیل اسالمى بازگشته است و اکنون بر آن است که با موازین اسالمى جامعه نمونه خود را

نگاهی تربیتیبه ویژگیهایپلیسمطلوبدرقرآنوروایات

تابستان-1394شماره -33دوازدهم سال
Archive of SID

138

بنا کند و این نیازمند نگاهی اسالمی ایرانی به همه جنبه ها از جمله پلیس می باشد.

در این طرح بر آنیم با شمردن و شناسایی مولفه های پلیس مطلوب در ابعاد مختلف دینی، اخالقی، اجتماعی، سیاسی و حرفه ای، الگویی اسالمی ایرانی از پلیس متناسب با فضای فکری و فرهنگی کشورمان ارائه کنیم. الزم به ذکر است با توجه به این که پژوهش حاضر به دنبال ترسیم انسانی رشد یافته در ابعاد مختلف دینی، اخالقی، اجتماعی، سیاسی و حرفه ای با شاخص‏های اسالمی- ایرانی می باشد، به توسعه علوم انسانی واسالمی سازی علوم انسانی کمک شایان توجهی خواهد کرد. و از جنبه اهمیت و ضرورت عملی پژوهش حاضر به دنبال ارائه مهم ترین ویژگی های پلیس مطلوب با نگاهی تربیتی است.

بنابراین ضرورت و اهمیت پژوهش حاضر،از چند جهت قابل توجه است: اول این که تربیت و سازندگی نیروهای پلیس در ابعاد مختلف دینی، اخالقی، اجتماعی، سیاسی و حرفه ای را به همراه مؤلفه های اساسی آن در الگویی اسالمی ایرانی مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد و منبع مستقیم و غیر مستقیم پژوهش دین، آموزه های دینی و فرهنگ ایرانی و قرآن و نهج البالغه است که باید در فرایند اسالمی سازی علوم و به طور خاص علوم انسانی به آن پرداخته شود؛ دوم اینکه مسئله

محور می باشد و ضمن آسیب شناسی وضعیت موجود و با توجه به چالش‏ها و آسیب هایی در جامعه هدف ، ویژگی هایی از پلیس مطلوب جامعه لحاظ می‏کندوسوم با توجه به اینکه در مورد نگاهی تربیتی به ویژگی های پلیس مطلوب تا کنون پژوهشی فراگیر وکامل انجام نشده است،تدارک پژوهشی در این زمینه مفید وارزشمند می باشد

-2اهمیت و ضرورت امنیت در آیات قرآن

از آنجا که قرآن کریم به عنوان قانون اساسی دین اسالم و نیز بهترین نسخه شفابخش آالم روحی و جسمی انسان ها در برگیرند تمامی نیازهای دنوی و اخروی و فردی و اجتماعی انسان ها می باشد،نسبت به مقوله «امنیت» نیز توجه ویژه ای داشته و درآیات بسیاری ضمن بیان اهمیت موضوع «امنیت»،مخاطبان خود را نسبت به اهمیت آن متذکر شده است؛که ما دراین جستار به برخی از آن آیات اشاره خواهیم کرد.

Archive of SID

139

-1-2 نمونه اول:

یکی از مشهورترین آیات قرآن کریم که به موضوع «امنیت» اشاره شده است آیه 126سوره مبارکه بقره می باشد که مشتمل بر دعای پیامبر بزرگ خداوند حضرت ابراهیم )ع( درباره سرزمین و مردم مکه می باشد: «و به یادآور هنگامی که ابراهیم عرض کرد: پروردگارا! این سرزمین را شهرامنی قرار داده و اهل آن را،آنها که یمان به خدا و روز بازپسین آورده اند از ثمرات )گوناگون( روزی ده;.»این دعا درحالی که به پیشگاه الهی عرضه شده است که «مکه به تدریج شکل شهری را به خود گرفته و قبیله جرهم در آنجا ساکن شده بودند و پیدایش زمزم آنجا را قابل سکونت ساخته بود» )مکارم شیرازی، بی تا، 10، ر )365 و در نتیجه ایشان در دعای خود،اصلی ترین نیاز این اجتماع نه چندان بزرگ )در آن روزگار( را مد نظر قرار داده و قبل از هر تقاضای دگری برای آنان درخواست «امنیت» می نماید « و این خود اشاره ای است به این حقیقت که تا امنیت در شهر یا کشوری حاکم نباشد فراهم کردن یک اقتصاد سالم ممکن نیست!» )همان، 1، ر)452 و نه تنها اقتصاد سالم که اصوالً برخورداری ای یک زندگی انسانی مطلوب بدون وجود امنیت امکان ناپذیراست و «اگرجای امن نباشد قابل سکونتنیست،هرچند تمام نعمت های دنیا درآن جمع باشد و اصوالً شهرو دیار و کشوری که فاقد نعمت امنیت است سایر نعمت ها را نیز از دست خواهد داد!» )همان، .)336

با تاکید بر این نکته که این درخواست حضرت ابراهیم )ع( مبنی برامنیت مکه و اهل آن، درآیه 35 سوره مبارک ابراهیم نیز تکرار شده است که خود بیانگر اهمیت موضوع است ،باید گفت که این خواسته بزرگ از جانب پروردگار مورد اجابت واقع شده، خداوند دعایش را مستجاب کرد و «دعای ابراهیم درباره امنیت مکه از دو سو اجابت گردید: هم امنیت تکونی به آن داد، زیرا شهری شد که درطول تاریخ حوادث ناامن کننده کمتر به خود دیده و هم امنیت تشریعی؛ یعنی خدا فرمان داده که همه انسان ها و حتی حیوانات در این سرزمین درامن و امان باشند» )همان، .)336
-2-2 نمونه دوم:

در سوره مبارکه قصص آیه 57 چنین آمده است:«وقالواِإنََنتبع الهُ َ َ َ
دی معکََنَّتخطُف من أرضنا أولم
َ ُ ِ ََ ِ ِ َ
ُّ َ
ِّ َ ً ًِ َِ ُِّ ٍِ ًِ َّ ِ َ َ َ »؛آنها گفتند:ما اگر
ُنمکن ُلهم حرما ءامنا یجبیِإلیهَثمراتُ کلَشیء رزقا من ُلدّنا و لکن أکثَرُهم ال یعلمونَ
َ ََ ُ َ َ َّ َ َ ُ

نگاهی تربیتیبه ویژگیهایپلیسمطلوبدرقرآنوروایات

Archive of SID

140

تابستان-1394شماره -33دوازدهم سال

هدایت را همراه تو پذیرا شویم ما را از سرزمینمان می ربایند! آیا ما حرم امنی در اختیارآنها قرارندادیم که ثمرات هرچیزی )ازهرشهر وداری( به سوی آن آورده می شود؛ولی اکثر آنها نمی دانند! درتفاسیراسالم پیرامون این آیه شریفه و شأن نزول آن آمده است:«شخصی به نام حارث بن عثمان بن نوفل بن عبد مناف، خدمت پیامبرگرامی اسالم )ص( رسید و گفت: تنها چزی که باعث می شود ما از پیوستن به شما و اسالم آوردن خودداری کنیم آن است که ما از عرب و قدرت او بیمناکیم که در صورت مسلمان شدن،ما را از سرزمینمان بیرون کرده ، مورد آزار قرارمی دهند و اگر نبود این مطلب ما مسلمان می شدیم و در پاسخ به این بهانه او،خداوند آنها را به این واقعیت متذکر شد که آیا ما شهر مکه را برای شما مکانی امن قرار ندادیم که درآن با آسودگی زندگی می کنید و از ثمرات آن بهره مند می شوید پس از چه می ترسید؟ همان که این شهر را برای شما به خلعت امنیت آراست، باز هم قادر است تا شما را از شرور و آزار عرب ایمن گرداند(»ابوالفتوح رازی، 15، ر .)154

با تدبردر این آیه شریفه بازهم به یک نکته مهم و اساسی پی می بریم و آن تأکید بر اهمیت موضوع «امنیت» به عنوان نخستین نعمت الهی برای شهر و مردم مکه می باشد. خداوند عزیز دراین آیه شریفه قبل از پرداختن به موضوع رزق وروزی و بدون توجه به سایر امتیازات مادی و معنوی سرزمین عربستان و شهرمکه، موضوع «امنیت» حاکم برآن را یادآوری می کند تا اوالً افراد خائف و بیمناک از صولت عرب را اطمینان خاطر بخشد و ثانیاً اهمیت ویژه امنیت و نقش ارزشمند آن را در دستیابی به اهداف عالیه مورد ادآوری قرار دهد و به این ترتیب به تمام مخاطبان مصحف شریف خود یادآورشود که آنچه الزمه یک محیط اجتماعی برای رشد و تعالی در زمینه های گوناگون است در درجه نخست «امنیت اجتماعی» است و پس از تأمین این مقوله مهم است که باید به اموردیگر پرداخت.

-3-2 نمونه سوم:

ُ ً ِ ِ َ ًِ ُِّ
«وَضرب اهلل َمثالَقریه کانت ءامنه مطمئنه یأتیها رزقهاُ رغدا من کل مکان;»؛)النحل، )12
َ ََ َ َ ًُ َّ َ َ َ
خداوند )برای آنان که کفران نعمت می کند( مثلی زده است؛منطقه ای را که امن و آرام و مطمئن بوده و همواره روزیش بطور وافر ازهر مکانی فرا می رسیده است; .

Archive of SID

141

دراین آیه فهشریخداوند متعال برای آنان که قدر نعمت های الهی را نمی دانند و به جای سپاسگزاری و شکر به درگاه پروردگار،کفران نعمت کرده ، راه ناسپاسی پیش می گیرند، داستان قریه ای را در قالب یک مثل ذکر می کند و سرگذشت تلخ و غم انگیز اهل آن را برای ناسپاسان یادآور می شود که چگونه در اثر قدرناشناسی و کفران نعمت های الهی به عذاب خداوند دچار شدند.

دراین آیه سه ویژگی و خصوصیت برای یک سرزمین آباد و قابل سکونت و زندگی ذکر شده که به ترتیب عبارتند از: امنیت،اعتماد و اطمینان به تداوم حیات درآن و وجود رزق وروزی فراوان؛که در رأس همه کسانی که می خواهند سرزمنی آباد و آزاد و مستقل داشته باشند که باید قبل از هر چیز به مسئله «امنیت» پرداخت؛سپس مردم را به آینده خود در آن منطقه امیدوار ساخت و به دنبال آن چرخ های اقتصادی را به حرکت درآورد(»مکارم شیرازی، 11، ر .)433

جالب توجه آن که دراین آیه شریفه ، محروم شدن از این سه نعمت الهی که «امنیت» نیز یکی از آنها و درحقیت مهم ترین آنها می باشد، به نام عذاب و نقمت الهی مطرح گردیده ، اعالم شده است که خداوند درمقابل ناسپاسی اهل آن قریه، لباسی از گرسنگی و ترس را براندام آنها پوشانید و با سلب امنیت از آنها و گرفتار نمود نشان به قحط و گرسنگی، کیفر کافران آنان را به سختی عطا فرمود!

همین مطلب خود تأکیدی دیگر بر این موضوع است که امنیت درهرجامعه ای نعمتی بی بدیل و نشانه لطف و رحمت پروردگار است و مردم نیز بایستی قدر این نعمت خداوندی را دانسته و ضمن پاسداری از آن، مراتب شکرو سپاس خود را درمقابل آن به جای آورند که اگر چنین کنند به مصداق آیه «لَِئن َشَکرتُمََلزیدنَُّکم;»؛ )ابراهیم، )7 هر روز بیش از گذشته مشمول الطاف خداوند شده، شاهدامنیت و آرامش بشتری در جامعه خود خواهند بود،در غیراین صورت باید منتظرعذاب الهی عنی از دست دادن امنیت وابتال به هرج و مرج و ناامنی باشند که: «وََِلئنَکَفرتُمِإَّنَعذابیََلشدید.»

-4-2نمونه چهارم:

نگاهی تربیتیبه ویژگیهایپلیسمطلوبدرقرآنوروایات

یکی از زیباترین داستان های قرآن که به عنوان «أحسن القصص» نامیده شده است،داستان زندگی حضرت یوسف )ع( است که به طور مفصل در سوره مبارکه یوسف ذکر شده است.

Archive of SID

142

درآیه 99 این سوره می خوانیم:

َّ َ ُ ُ ُ َ َ ِ َ َ ُ ِ َ َ ُ َ
ََ
«فلما دخلواَ علی یوســَف ءاویِإلیه أبویه و قال ادخُلوا مصرِإن شــاء اهلل ءامنین» ؛هنگامی
که بر یوسف وارد شدند او پدر و مادرخود را درآغوش گرفت و گفت همگی داخل مصر شوید أن شاءاهلل درامن و امان خواهید بود.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 آبان 29 , ساعت 11:58 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله شناسایی و رتبه بندی موانع اجرای استراتژی های بازاریابی درشرکت های صادرکننده استان مازندران در pdf دارای 2 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله شناسایی و رتبه بندی موانع اجرای استراتژی های بازاریابی درشرکت های صادرکننده استان مازندران در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله شناسایی و رتبه بندی موانع اجرای استراتژی های بازاریابی درشرکت های صادرکننده استان مازندران در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله شناسایی و رتبه بندی موانع اجرای استراتژی های بازاریابی درشرکت های صادرکننده استان مازندران در pdf :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: همایش ملی مدیریت بازرگانی با محوریت: کسب و کارهای کارآفرینانه و اقتصاد دانش بنیان
تعداد صفحات: 2
چکیده:
هدف از پژوهش حاضر شناسایی و رتبه بندی موانع اجرای استراتژی های بازاریابی در شرکت های صادر کننده استان مازندران بود. نمونه تحقیق حاضر شامل 32 شرکت صادرکننده فعال استان مازندران بودهکه به صورت نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. ابزار پژوهش ، پرسشنامه شناسایی و رتبه بندی موانع اجرای استراتژی های بازاریابی بود. نتایج حاصل از آزمون کولموگروف – اسمیرنوف بیانگر توزیع نرمال داده ها بود. نتایج حاصل از آزمون آماری تی تک نمونه ای بر شاخص های پانزده گانه موانع اجرای استراتژی های بازاریابی در شرکتهای صادر کننده استان مازندران نشان داد بجز طبقه تشکل ها واتحادیه ها از نظر پاسخ دهندگان همگی جزء موانع اجرای استراتژی های بازاریابی در شرکتهای صادر کننده استان مازندران می باشند. با توجه به آزمون فریدمن برای 15 شاخص، اولین مانع از نظر پاسخدهندگان در اجرای استراتژی های بازاریابی در شرکتهای صادر کننده استان مازندران نیروی انسانی است. پس از آن شاخص منابع، عوامل استراتژیکی، عوامل فرهنگی، ساختاری، قانونی، مدیریتی، ادراکی، اطلاعاتی، سیاسی، اقتصادی، خدمات بازرگانی، کیفی، تشکل ها و اتحادیه ها و عملیاتی به ترتیب در رتبه های دوم تا پانزدهم تعلق دارد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ