سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، بخشایشگر است و بخشش رادوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:7 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله دیدگاه امام خمینی در رابطه با سیاست خارجی pdf دارای 23 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله دیدگاه امام خمینی در رابطه با سیاست خارجی pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله دیدگاه امام خمینی در رابطه با سیاست خارجی pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله دیدگاه امام خمینی در رابطه با سیاست خارجی pdf :

دیدگاه امام خمینی در رابطه با سیاست خارجی
یکی از اقدامات مهمی که امام خمینی (ره) در خصوص احیای آرمان فلسطین در سطحی جهانی انجام دادند، طرح روز جهانی قدس و فرمان اجرای آن در بهترین زمانی- یعنی ماه ضیافت الله و نزدیکتر شدن امت اسلامی – بود که تأثیرات مثبتی در داخل فلسطین اشغالی و در سطح دنیای اسلام و کشورهای مختلف جهان بر جای گذاشت. امروز این میراث گرانقدر امام راحل (ره) همچنان پرشکوه در میان امت اسلامی باقی است و هر سال بر شکوه و عظمت آن افزوده می شود.
امام راحل و رهبر کبیر انقلاب اسلامی با سیره عملی و نظری خود، جنبشهای اسلامی، خصوصا جنبش اسلامی فلسطین، را احیاء و مسلمانان جهان را در راه آن بسیج نمودند. امام امت (ره) همچنین با هرگونه سازش در خصوص آرمانهای اسلامی، از جمله آرمان مقدس فلسطین، مخالفت جدی می نمودند که این خود باعث افزایش روحیه مقاومت، ادامه جهاد و باقی ماندن نور امید در دلهای مسلمانان مبارز، خصوصا فلسطینیان مظلوم و مستضعف می شد.
حضرت امام خمینی (ره) به مناسبتهای مختلف در راستای عمل به تکلیف شرعی خود- در مقام یک رهبر اسلامی- از یک طرف نسبت به این جرثومه فساد و غده سرطانی هشدارهای مهمی در جهت بیداری مسلمین داده اند، و از طرف دیگر بر حمایت مادی و معنوی تمام ملل اسلامی از حماسه مردم فلسطین در راه آزاد سازی قدس شریف تأکید فرموده اند.
« حماسه مردم فلسطین یک پدیده تصادفی نیست. آیا دنیا تصور می کند که این حماسه را چه کسانی سروده اند و هم اکنون مردم فلسطین به چه آرمانی تکیه کرده اند که بی محابا و با دست خالی در برابر حملات وحشیانه صهیونیستها مقاومت می کنند؟ آیا تنها آوای وطن گرایی است که از وجود آنان دنیایی از صلابت آفریده است؟ آیا از درخت سیاست بازان خود فروخته است که بر دامن فلسطینیان میوه استقامت و زیتون نور و امید می ریزد؟ اگر این چنین بود اینها که سالهاست در کنار فلسطینیان و بنام ملت فلسطین نان خورده اند..

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:7 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله مشخصات بیولوژیکی ماهی کلیکا pdf دارای 66 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله مشخصات بیولوژیکی ماهی کلیکا pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود مقاله مشخصات بیولوژیکی ماهی کلیکا pdf

مشخصات بیولوژیکی ماهی کلیکا  
تاریخچه صید ماهی کلیکا  
مصارف ماهی کلیکا  
تخمریزی کلیکا ماهیان  
وزن  
ماهیان پلاژیک  
چکیده ای در مورد صید کلیکا ماهیان  
صید  
مواد و روشها  
میزان صید وصید در واحد تلاش کلیکا ماهیان در مناطق صید تجاری  
نسبتهای جنسی  
مروری بر بیولوژی و صید ماهیان کلیکا  
الف- کلیکای باریک یا آنچوی    Clupeonella engrauliformis                
ب- کلیکای دریای خزر کلیکای چشم درشت   Clupeonella grimi             
ج- کلیکای دریای خزر، منطقه مدیترانه، آلامانکا  
د- کلیکای منطقه مدیترانه      Clupenella abrau                                   
ترکیب گونه ای صید  
فراوانی بچه ماهیان در صیدهای تجاری  
تغییرات پس از صید در ماهی  
الف خود هضمی  
ب) اکسیداسیون و هیدرولیز چربیها  
ج) تغییرات باکتریولوژی  
آمینهای بیوژنیک در ماهیها  
هیستامین و چگونگی تشکیل آن  
میزان سمیت هیستامین وحد مجاز آن در فرآورده های آبزیان  
اثرات هیستامین در جوجه های گوشتی  
دی.ال گیزروزین و چگونگی تشکیل آن  
از کابردهای ماهی کلیکا  
تهیه سس از ماهی کلیکا  
پودر ماهی  
تاریخچه و وضعیت تولید پودر ماهی در ایران  
اهمیت مصرف پودر ماهی  
الف- در صنعت پرورش طیور  
ب- در صنعت پرورش ماهی  
روشهای تولید پودر ماهی و کیفیت فرآورده های تولیدی  
فرآیند تولید پودر ماهی  
فشردن (پرس کردن)  
تفکیک مواد موجود مایع پرس  
تغلیظ آب چسبناک  
خشک کردن  
افزودن آنتی اکسیدان  
کیسه گیری  
نتیجه گیری  
منابع:  

بخشی از منابع و مراجع پروژه دانلود مقاله مشخصات بیولوژیکی ماهی کلیکا pdf

1- گزارش نهائی طرحهای تحقیقاتی

2- مونیتورینگ (بیولوژیکی و صید )کیلکا ماهیان

3- استفاده از مجله ی آبزیان

مشخصات بیولوژیکی ماهی کلیکا

کلیکا ماهیان، بزرگترین توده زنده دریای خزر را تشکیل می دهند و براساس مطالعات شوروی سابق، وزن توده زنده در این دریا000/800 تن بوده که حدود 80 تا 100 هزار تن از آن در حوزه جنوبی دریای خزر قابل برداشت می باشد(4)

ماهی کلیکا از جمله ماهیان پلاژیک دریای خزر است که بصورت گله ای در اعماق میانی زندگی می کند. این ماهی از خانواده شگ ماهیان) (Herring) و جنس کلوپئونلا (clupeonella) می باشد. در سواحل جنوبی دریای خزر سه گونه از ماهی کلیکا زندگی می کنند

1- کلیکای آنچوی clupeonella engrauliformis

2- کلیکای چشم درشت c.delicatula

3- کلیکای معمولی c.delicatula

سه گونه فوق از نظر زیستگاه دارای اختلالاتی می باشند بدین ترتیب که کلیکای معمولی در نواحی ساحلی، کلیکای چشم درشت در اعماق پائین تر و کلیکای آنچوی در آبهای نسبتاً دور از ساحل زیست می نمایند. گونه آنچوی در حوزه مرکزی و جنوبی دریای خزر به وفور یافت می شود

تراکم ماهی کلیکا در فصول مختلف سال در حوزه جنوبی دریای خزر متفاوت بوده، بطوریکه در زمستان عمق مطلوب صید آن 70 تا80 متر، در تابستان 40 تا 55 متر و در فصل معتدل عمق 60تا 70 متر می باشد. گونه معمولی در نزدیکی سطح آب، گونه آنچوی در لایه میانی و گونه چشم درشت در لایه تحتانی و نزدیک به کف زیست می کند. میانگین طول و وزن گونه های ماهی کلیکا در فصول مختلف و همچنین فراوانی طولی و درصد ترکیب گونه ای، متوسط، حداقل و حداکثر وزن و میانگین سنی گونه های مختلف کلیکا در جدول 1 آمده است (4)

تاریخچه صید ماهی کلیکا

صید ماهی از دریای خزر توسط شوروی سابق از دهه 1930 آغاز گردید و بتدریـج افزایش یافت، آخرین آمار مربوط به صید کلیکا توسط سازمان صیادی روسـیـه در سال1990، مقدار 5/243 هزار تن را نشان می دهد. بیشترین مقدار صیدکلیکا توسط این کشور در دهه های اخیر مربوط به 1970 است که در این سال2/423 هزار تن کلیکا صید شده است. برآوردهای انجام شده نشان می دهد که با توجه به ذخایر کلیکا دریای خزر مقدار صید این ماهی تا سقف100 هزار تن برای ایران میسر است. بررسیهای انجام شده توسط مراکز تحقیقات شیلات گیلان و مازندران که با استفاده از کشتی تحقیقاتی در آبهای ساحلی ایران در حوزه جنوبی دریا خزر در سال 1369 انجام شده است حوزه های مختلف دریای خزر از نظر تراکم ماهی کلیکا را مشخص کرده است.معمولاً مقارن با طلوع آفتاب، شناورها به اسکله مراجعت نموده و نسبت به تخلیه صید انجام شده و حمل آن توسط کامیونهای بدون سیسنم سرما به محل مصرف مبادرت می گردد.(9)

مصارف ماهی کلیکا

کلیکا ماهی کوچکی است که میانگین اندازه طول آن نزدیک به 9 سانتیمتر است و به خاطر ریز بودن این ماهی(150 عدد تقریباً یک کیلوگرم) تمیز کردن و تخلیه امعاء و احشاء آن به روش سنتی دشوار است و فرآوری آن می بایست توسط دستگاه انجام گردد و بهمین خاطر ماهی کلیکا یک ماهی صنعتی بوده و فرآوری و آماده سازی آن پس از صید نیز نیازمند فرآیند تولید صنعتی است، ظرافت و حساسیت این ماهی از مهمترین ویژگیهای آن است که در مراحل پس از صید اهمیت پیدا می کند. کلیکا به سبب ظرافت و ویژگیهای اندام در مقابل کلیه عوامی طبیعی از قبیل دما، فشار، ضربه و ;حساس بوده و جهت فرآوری این ماهی خصوصاً مصرف انسانی، روش نگهداری و جابجائی آن بایستی به گونه ای باشد که ضمن حفظ تازگی و کیفیت آن، تحت تأثیر کمترین فشار و ضربه و سایر عوامل طبیعی قرار گیرد نخستین فشار بر پیکر این ماهی،در زمان تخلیه صید بر روی عرشه و انتقال آن به دورن گونیهای نایلونی (به وزن تقزیبی 50 کیلو گرم) و سپس انباشتن گونیها بر روی هم، انتقال گونی به داخل کامیون و تخلیه مجدد این گونیها در محل عمل آوری وارد می آید

بررسیهای انجام شده نشان می دهد که متأسفانه به خاطر حمل و نقل و نگهداری نامناسب، ماهی صید شده جهت مصارف انسانی قابل استفاده نیست و حدود95% از آن به آرد ماهی تبدیل می گردد. در صورتیکه این ماهی همانند سایر ماهیها از نظر غذایی ارزشمند است و بطور متوسط 20-18 درصد پروتئین،2/5-5/1 درصد چربی (اسیدهای چرب غیر اشباع امگا 3و6) مواد معدنی (فسفر،کلسیم،یدوفلوئور)، ویتامینهای محلول در آب چربی و اسیدهای آمینه ضروری می باشد و در صورت اصلاح روش حمل و نگهداری این ماهی را می توان مستقیماً به مصرف انسانی رسانید. تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که حمل و نقل و نگهداری ماهی در مخزن آب سردchilled sea)

در این بررسی که از عمق 4 تا 80 متری انجام شده، نوار ساحلی از نظر تراکم صید به 7 منطقه تقسیم شده است پر تراکم ترین منطقه صید در غرب بابلسر و اطراف فرید کنار است که با داشتن میانگین بیش از 1200 کیلو گرم در ساعت در اولویت نخست قرار می گیرد حوزه غرب امیر آباد و نیز شرق انزلی بین پلارود و شیرود، کلارآباد،شرق نوشهر، علمده، محمود آباد و در یاسر با داشتن میانگین 800 الی1000 کیلو گرم در ساعت اولویت سوم قرار دارند. نتیجه بررسی نشان می دهد که جایگاههای پرتراکم در منطقه مازندران قرار دارند.(4)

در روش csw درجه حرارت آب تا 0c2- کاهش یافته و ماهی در محیط سرد قرار گرفته و بخاطر قدرت شناوری، تقریباً برابر وزن خود در آب شناور می ماند و پس از یک ساعت درجه حرارت بدن ماهی به صفر درجه سانتیگراد می رسد. حضور نمک و دمای زیر صفر از شروع و پیشرفت جمود پس از مرگ جلوگیری نموده و رشد باکتریهای عامل فساد را کاهش داده و فعالیت آنزیم ها را کند و زمان ماندگاری محصول را افزایش می دهد. به علت شناور بودن ماهی در این روش کمترین ضربه به ماهی وارد شده و ماهیها کمتر با یکدیگر تماس پیدا می کنند و همچنین ماهی تماس کمتری با هوا داشته و از خشک شدن سطح پوست و اکسیداسیون جلوگیری می شود. ماهی نگهداری شده با این روش برای مصارف انسانی(محصولات منجمد و تولید محصولات خمیری) کاملاً قابل استفاده است.(18)

تخمریزی کلیکا ماهیان

کلیکا ماهیان شامل سه گونه در دریای خزر هستند که تخمریزی آنها طبق اطلاعات انجام شده درطی سالهای 79-76 و مطالعات روسها بشرح ذیل می باشد

الف- آنچوی:این ماهی دارای دو تخمریزی بهاره و پائیزه است در فصل بهار حدود 20% جمعیت و در فصل پائیز حدود80% جمعیت تخمریزی می کنند. رشد تخمدان ماهی کلیکای آنچوی در اواخر فصل بهار(خرداد ماه) آغاز می شود به طوری که فراوانی نسبی ماهیان مرحله 2 رسیدگی از 100% به 72% کاهش یافته و این روند ادامه خواهد داشت و در مهر ماه فراوانی ماهیان مرحله 2 رسیدگی جنسی به حداقل خود می رسد(5/22%). سپس فراوانی آنها افزایش یافته و در اسفند ماه به 100% می رسد. همانطوریکه در نمودار10 نشان داده شده فراوانی ماهیان ماده آماده و یا در حال تخمریزی، مراحلهVI-LL,V,IVدر تخمریزی فصل بهار بسیار کم بود(کمتر از 70%) ولی در فصل پائیز فراوانی ماده های مراحل فوق حتی به بیش از 50% هم رسیدند. مطالعات سالهای گذشته نشان می دهد که رشد گناد در فروردین ماه آغاز شده و فراوانی ماهیان آماده تخمریزی بیشتر از سال1379 بود(فضلی،1380)

ب- کلیکای چشم درشت: صید کلیکای چشم درشت در سواحل ایران بیشتر در ماههای سرد سال انجام می شود. فراوانی مراحل مختلف رسیدگی جنسی این ماهی در ماههای اردیبهشت،آذر،دی،بهمن،اسفند است. همانطوری که ملاحظه می شود در تمام ماههای فوق فراوانی ماهیان آماده و یا در حال تخمریزی زیاد می باشد

تخمریزی این ماهی در تمام فصول دیده می شود ولی تخمریزی اصلی آن در فصل زمستان است

ج) کلیکای معمولی: تخمریزی کلیکای معمولی در فصل بهار انجام می شود ولی ندرتاً تا مرداد ماه نیز ادامه می یابد. روند تغییرات مراحل رسیدگی جنسی کلیکای معمولی نشان می دهد که ماهیان مراحل V.IV.LLL  در ماههای فروردین، اردیبهشت و خرداد زیاده بوده و بیش از 80% نمونه ها را به خود اختصاص می دهند ولی د رتیر و مرداد به شدت فراوانی آنها کاهش یافته و به حدود 20% می رسد در شهریور ماه تخمریزی به طور کامل انجام شده و تمام نمونه ها در مرحله ها 2 رسیدگی جنسی قرار دارند

وزن

میانگین وزن کلیکای آنچوی در سال 1379 برابر 41/4 گرم بر آورده شد. بطور کلی میانگین وزن این ماهی در طی سالهای 1376 (34/6 گرم) به بعد روند کاهش داشته است. جدول 5 میانگین و سایر فاکتورهای وزن در سالهای 79-1376 را نشان می دهد. مقایسه میانگینها نیز نشان می دهد که بین تک تک آنها اختلاف معنی داری وجود دارد(p<0.000)

میانگین وزن کلیکای چشم درشت در سال 1379 برابر 93/8 گرم بر آورده شد. مقایسه میانگینهای وزن این ماهی در طی سالهای 79-76 نشان می دهد که بین میانگینها در طی سالهای 78،77،76 اختلاف معنی داری وجود ندارد ولی در سال 79 میانگین به شدتع افزایش یافته (در سال76، 87/5 گرم بود) و با بقیه سالها اختلاف معنی داری را نشان می دهد (p<0.000). جدول 5 میانگین و سایر فاکتورهای وزن در سالهای 79-1376 را نشان می دهد

میانگین وزن کلیکای معمولی در سال 1379 برابر 83/3 گرم بر آورده شد. بطور کلی میانگین وزن این ماهی نیز مانند کلیکای آنچوی در طی سالهای 1376 (24/6 گرم) به بعد روند کاهشی شدیدی داشته است. جدول 6 میانگین و سایر فاکتورهای وزن در سالهای 79-1376 را نشان می دهد. مقایسه میانگینها نیز نشان می دهد که بین تک تک آنها اختلاف معنی داری وجود دارد (p<0.000)

- مرحله 6، ماهی تخمریزی خود را انجام داده است غدد جنسی اندازه بزرگی ندارند در حفره تخمدان و حفره بدن تعداد کمی تخم باقی مانده است

تعیین سن با استفاده از اتولیت انجام شد. در هر فصل از هر کلاس طولی از 15 قطعه ماهی هم از جنس نر و هم از جنس ماده اتولیت تهیه شد. چون فراوانی ماهی کلیکای معمولی بیشتر در فصول بهار و تابستان و ماهی چشم درشت در فصل زمستان می باشد از این گونه فقط در همین فصول نمونه اتولیت تهیه گردید. اتولیتها در داخل پلیت مخصوص حاوی گلیسیرین قرار داده و با استفاده از بینی کولار در شرایطی که نور از بالا تابانده شد، تعیین سن انجام گرفت (پورغلام و همکاران،1375 و Chilton et al, 1982)

در مجموع در طی سال 1379 ترکیب گونه ای ،طول و وزن 12420 عدد ماهی در سه بندر بابلسر انزلی و امیر آباد اندازه گیری شد . همچنین مراحل رسیدگی جنسی 7031 عدد و سن 850 عدد ماهی با استفاده از اتولیت تعیین شد

برای محاسبه رابطه بین طول چنگالی و وزن از فرمول

W=aFLb(Bagenal,1989)

و برای محاسبه وضعیت چاقی از معادله

K=W*100(F1)b(Weatherley and Gill,1989)

)که w= وزن بر حسب گرم ،FL= طول چنگالی بر حسب میلیمتر،a=Intercept و

  b= شیب خط) استفاده شد

برای مقایسه میانگینها از آزمونهای تی –استیودنت،آنالیز و اریانس یک طرفه و توکی (Bazigos,1983) و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارهای FXPRO وSPSSWINاستفاده شد

ماهیان پلاژیک

ماهیهای پلاژیک به گروههای ماهیهای مهاجر اطلاق می شود که در دریای خزر به طور دسته جمعی زندگی می کنند و قادرند مسافات زیادی را طی نمایند

ماهیهای پلاژیک به دلیل به گردش در آوردن چرخهای صنایع بزرگ شیلاتی در دنیا اهمیت ویژه ای دارند

در دنیا 107 گونه ماهیهای تجارتی وجود دارند که 84 درصد این ماهیها را گونه های پلاژیک تشکیل می دهند

با توجه به آمار صید جهانی بیش از نیمی از توده صید آن به ماهیان پلاژیک اختصاص دارد. صنایع عظیم پودر ماهی پرو و شیلی وابسته به ماهیهای ریز پلاژیک آنکو وی در سواحل آنهاست. ماهیان پلاژیک ریز دریای خزر را ماهیان کلیکا که بزرگترین توده زنده دریای خزر است تشکیل می دهد و پلاژیک درشت امثال ماهیان کفال و زالون هستند. در خلیج فارس و دریای عمان ماهیان پلاژیک ریز را ساردین ماهیان و پلاژیک درشت را تن ماهیان و سایر تشکیل می دهد

ماهی کلیکای دریای خزر حداکثر 10 درصد صید آن به مصرف انسانی می رسد و 90 درصد دیگر آن به پودر ماهی تبدیل می شود

چکیده ای در مورد صید کلیکا ماهیان

صید کلیکا ماهیان در سواحل ایران در دو استان ساحلی مازندران و گیلان انجام می شود. در سال 79 شناورهای صیادی کلیکا در سه بندر بابلسر،امیر آباد (مازندران) و انزلی (گیلان) صید خود را تخلیه نمودند. در این بررسی که در مناطق صید تجاری انجام شد علاوه بر بررسی شاخهای بیولوژیکی شامل: ترکیب گونه ای، طول، وزن، سن، جنسیت و مراحل رسیدگی جنسی میزان صید و صید در واحد تلاش نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نتایج نشان می دهد که تعداد شناورهای فعال در طی سالهای اخیر روند افزایشی داشته و در سال 79 تعداد آنها به 184 فروند رسید ولی میزان صید و صید در واحد تلاش کاهش داشته است به طوریکه میزان صید مازندران و گیلان به ترتیب از 28 و 75 هزار تن در سال 78 به 6/19 و 6/42 هزار تن رسید. صید در واحد تلاش نیز در هر منطقه صید از حدود 3900 کیلوگرم به حدود 2500 کیلو گرم کاهش یافته است. بین گونه کلیکا،کلیکای آنچوی گونه غالب می باشد. ولی فراوانی نسبی این گونه در طی سالهای اخیر کاهش یافته و از 90-85 درصد به کمتر از 76 درصد در سال 79 رسید ولی برعکس فراوانی نسبی کلیکا معمولی افزایش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد. این گونه در سالهای 75 و 76 فقط در صید صید فصول بهار و تابستان مشاهده می شد در صورتیکه در سال79 در تمام ماههای صید مشاهده شد. بررسی تخمدان نشان می دهد که توده اصلی جمعیت کیلکا آنچوی در پاییز تخمریزی می نمایند تخمریزی کلیکای معمولی در بهار و اوایل تابستان رخ می دهد. توزیع طولی چنگالی آنچوی نشان می دهد که دامنه طولی مردود شده و ماهیان درشتتر در صید تجاری وجود ندارند. میان طول از 3/96 میلی متر در سال76 به 3/87 میلی متر در سال 79 کاهش یافت. دامنه سنی نیز وضعیت مشابهی دارد به طوریکه ماهیان کلاسهای سنی +5 و +6 وجود نداشته و یا درصد ناچیزی از صید را به خود اختصاص می دهند. طبق گزارشات موجود Mnemiotsis Leidyiدر دریای خزر در سال 1379 به طور انبوه مشاهده شد. این موجود در دریای سیاه به ذخایر ماهیان پلاژیک لطمه شدیدی وارد نموده، احتمالاً حضور آن در دریای خزر سبب تغییر در شاخص های مذکور شده است

صید

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:6 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود تحقیق سیستم های حرارتی و برودتی pdf دارای 33 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود تحقیق سیستم های حرارتی و برودتی pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود تحقیق سیستم های حرارتی و برودتی pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود تحقیق سیستم های حرارتی و برودتی pdf :

بخشی از فهرست دانلود تحقیق سیستم های حرارتی و برودتی pdf

گرم کردن آب با برق 1
آبگرمکنهای برقی نوع فشاری 2
آبگرمکنهای برقی نوع مخزنی 3
آبگرمکنهای برقی نوع باز- خروجی 4
آبگرمکنهای گازی 5
آبگرمکنهای ذخیره ای 7
آبگرمکنهای گردشی 7
سیستمها 8
آسایش حرارتی منتشر کننده های گرمایی آب گرم و بخار 9
منتشر کننده های آب گرم و بخار 11
رادیاتورها 11
پانلهای تابشی 13
بخاری همرفتی با جریان طبیعی 14
بخاری همرفتی بادبزنی 15
بخاریهای سطحی واحدی 15
نمونه تهویه کننده اطاقی (کولر گازی) 17
واحد تولید حرارت و برودت با گرمکن الکتریکی 19
واحد تولید حرارت و برودت با پمپ حرارتی 20
چیلر جذبی 23
هواشوی (ایرواشر) 24
کندانسور هوایی (هوا- خنک) 25
کندانسور تبخیری 26
کندانسور آبی (آب – خنک) 26


گرم کردن آب با برق
در حال حاضر هزینه گرم کردن آب با برق گرانتر از هزینه گرمایی سوختهای دیگر تمام می شود و در زمان استقرار آبگرمکنهای برقی باید به مسئله حفظ گرما توجه کرد . در این رابطه باید نکات زیر را مورد توجه قرارداد:
1- منبع ذخیره آب گرم را باید به ضخامت حداقل mm 50 – ترجیحاً mm 75- با یک ماده عایق خوب به طور کامل عایق بندی کرد.
2- آب گرم نباید در لوله هایا رادیاتورهای حوله خشک کن گردش داشته باشد.
3- طول لوله های نقاط تخلیه به ویژه در سینکهای ظرفشویی باید به حداقل کاهش یابد.
4- از گردش آب تک لوله ای در لوله های آب گرم یا لوله های هواکش باید جلوگیری کرد.
5- با عدم عایق بندی بخشی از منبع آب گرم نباید امکان گرم شدن گنجه های لباس خشک کن را فراهم ساخت.
6- یک ترموستات موثر باید کنترل دمای آب را در دمای حداکثر oc 60 برای آب سخت موقت و حداکثر oc 71 برای آب سبک بر عهده داشته باشد دمای پایین تر آب سخت موقت به نحو چشمگیریی از میزان رسوب آهک می کاهد.

آبگرمکنهای برقی نوع فشاری :
این آبگرمکنها همواره باید از طریق مخزن ذخیره آب سرد تغذیه شوند. ظرفیت آبگرمکنهای نوع فشاری از 50 تا 450 لیتر متفاوت است. یکی از مفیدترین این آبگرمکنها ، آبگرمکن زیرسینکی نام دارد که این آبگرمکن به دو المنت گرمایی مجهز است، یکی از المنتها در نزدیکی سطح فوقانی قرار دارد که حدود 23 لیتر آب گرم را برای مصرف عمومی حفظ می کند . المنت تحتانی زمانی گرم می شود که به مقادیر بیشتری آب گرم جهت وانها یا رختشویی احتیاج باشد . این آبگرمکن از توانایی کافی جهت تامین آب گرم یک خانه کوچک برخوردار است.
برای استفاده از این آبگرمکن در بلوکهای ساختمانی باید در هر طبقه یک مخزن ذخیره آب سرد مستقر کرد و لوله کشی را همانند لوله کشی یک خانه انجام داد. برای صرفه جویی در هزینه مخازن جداگانه ذخیره آب سرد، آبگرمکنها را می توان از طریق یک مخزن در سطح بام تغذیه کرد انضعاب نغذیه آب سرد هر ابگرمکن باید از سطح بالاتری نسبت به قسمتهای فوقانی آبگرمکن گرفته شود، زیرا این امر از کشیده شدن آب آبگرمکن بالاتر به داخل آبگرمکنهای پایین تر جلوگیری می کند وجود یک لوله هواکش بر روی لوله تغذیه آب سرد نیز از مکیده شدن آب گرم از آبگرمکن فوقانی به آبگرمکنهای تحتانی در زمان بسته بودن شیر قطع جریان جلوگیری می کند.
آبگرمکنهای برقی نوع مخزنی :
این آبگرمکنها با ظرفیت آب گرم 23 تا 136 لیتر تولید می شوند. ابگرمکنها را می توان به طور مستقیم از لوله اصلی آب سرد یا از یک مخزن ذخیره تغذیه کرد. با باز کردن یکی از شیرهای آب گرم جای خود را به آب سرد مخزن می دهد و چون ارتفاع آب کم است میزان جریان نیز محدود خواهد بود.
در شکل 14-2 استقرار یک آبگرمکن برقی نوع مخزنی برای یم خانه نشان داده شده است . چون مخزن آب سرد کوچک است ، آب سرد شیرها به طور مستقیم از لوله اصلی تامین می گردد.
شکل 15-2 استقرار آبگرمکن برقی نوع مخزنی را در یک بلوک ساختمانی نشان می دهد که در آن سازمان آب تامین آب سرد وانها ، دستشویی ها و توالتها را به طور مستقیم از لوله اصلی مجاز نمی داند در این حالت مخزن ذخیره آب سرد کار تغذیه لوازم بهداشتی و ابگرمکن نوع مخزنی را نمی داند در این حالت مخزن ذخیره آب سرد کار تغذیه لوازم بهداشتی و آبگرمکن نوع مخزنی را انجام می دهد . لوله هواکش روی لوله تغذیه آب سرد به همان منظوری مورد استفاده قرار می گیرد که در مورد استقرار آبگرمکن برقی فشاری توضیح داده شد.

آبگرمکنهای برقی نوع باز – خروجی
این آبگرمکنها با ظرفیتهای 6 تا 136 لیتر عرضه می شوند و همانند آبگرمکن برقی نوع مخزنی آب سرد آنها را می توان به طور مستقیم از لوله اصلی یا از مخزن ذخیره تامین کرد این آبگرمکنها در بالای وان ، دستشویی، سینک یا ماشین لباسشویی نصب می شوند و از یک آبگرمکن می توان برای تامین آب گرم دو دستشویی یا سینک ظرفشویی استفاده کرد. برای جلوگیری از چکه آب از طریق خروجی در اثر انبساط ناشی از گرم شدن از یک وسیله ضد چکه استفاده می شود. سپر روی لوله تغذیه آب سرد ورودی با آب درون آبگرمکن جلوگیری می کند.


برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:6 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله در مورد تاریخ از دیدگاه قرآن pdf دارای 12 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله در مورد تاریخ از دیدگاه قرآن pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله در مورد تاریخ از دیدگاه قرآن pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله در مورد تاریخ از دیدگاه قرآن pdf :

کلمه”تاریخ”بر وزن”تعریف”مصدر و به معناى شناختن حوادث و علت و زمان‏پدید آمدن آن است، و اصطلاحا به معناى باستان‏شناسى و طبقات الارض نیز استعمال مى‏شود، و گفتار ما در معناى لغوى آن یعنى تاریخ نقلى است و تاریخ نقلى عبارت است از ضبطحوادث کلى و جزئى، و نیز نقل آن و گفتگو پیرامون آن.

باید دانست که بشر از قدیم‏ترین عهد زندگى و زمان وجودش در زمین به ضبط حوادث‏اهمیت مى‏داده، و تا آنجا که ما مى‏دانیم در هر عصرى از اعصار عده‏اى دیگر هم‏یا به ذهن مى‏سپرده‏اند، و یا یادداشت نموده و یا کتاب تالیف مى‏کرده‏اند، و عده‏اى دیگر هم‏آنچه را که آنان ضبط کرده بودند دست‏به دست مى‏گرداندند، و پیوسته انسان در جهات‏مختلف زندگى خود از تاریخ استفاده مى‏کرده، یا در طرز تشکیل اجتماع از تاریخ الگو برمى‏گزیده، و یا از سرگذشت گذشتگان عبرت مى‏گرفته، و یا داستان‏سرائى مى‏کرده، و یا با نقل آن شوخى و تفریح مى‏کرده، و یا در مسائل سیاسى، اقتصادى، صنعتى و یا غیر آن مورداستفاده قرار مى‏داده‏اند.

لیکن فن تاریخ با این همه شرافت و منافع که دارد، همواره ملعبه دو عامل فساد بوده، واز این به بعد هم خواهد بود، و این دو عامل تاریخ را از صحت طبع، و صدق بیان به سوى باطل‏و دروغ منحرف کرده است.

دو عامل مهم همواره در فن تاریخ دخالت کرده و موجب فساد و بى اعتباری آن گشته‏اند
عامل اول: حکومت‏هاى خودکامه‏اى بوده که به حکم خودکامگى و داشتن قوه وقدرت، هر چیزى که به نفعش تمام مى‏شد، اشاعه مى‏داده است، (هر چند دروغ محض‏مى‏بود)و هر چه را که به ضررش تمام مى‏شده، با اعمال قدرت، جلوى اشاعه آن را مى‏گرفته‏است، (هر چند که صدق محض مى‏بود)و یا آن را به صورتى اشاعه مى‏داد که باز به نفعش‏تمام شود، و این چیزى نیست که کسى در آن تردید داشته باشد(اصلا اقتضاى خودکامگى‏همین است و همواره به چشم خود مى‏بینیم)که اینگونه حکومت‏ها باطل و دروغ را به لباس‏حق و صدق در مى‏آورند، و به خورد مردم مى‏دهند علتش هم این است که انسان چه فرد فردش‏و چه مجتمعش، بر این فطرت مفطور شده و به هر جور که ممکن باشد منافع را به سوى خود جلب‏نموده، و ضررها را از خود دفع مى‏کند، و کسى که کمترین شعورى داشته باشد و بتواند اوضاع‏حاضر عصر خود را درک نموده و در تاریخ امت‏هاى گذشته و حتى امت‏هاى خیلى دور نظربیفکند، این حقیقت را مى‏بیند.

عامل دوم: متهم بودن بینندگان و شنوندگان حوادث و مطالب تاریخى، و نیز آن‏کسانى است که از ایشان نقل مى‏کنند، و یا در کتاب خود مى‏آورند، و چون ما مى‏دانیم که‏این دو طایفه، خالى از احساسات باطنى و یا تعصب‏هاى قومى نیستند، و در آنچه که تحمل‏مى‏کنند و یا در باره آن داورى مى‏نمایند حب و بغض و یا تعصب‏هاى درونى را دخالت‏مى‏دهند، براى اینکه حاملین اخبار در گذشته، با در نظر گرفتن اینکه حکومت در اعصار ایشان‏حکومت دین بوده، و قهرا خود آنان متدین به یکى از ادیان و مذاهب بوده‏اند، و احساسات‏مذهبى و تعصبات قومى در ایشان شدید بوده، قهرا اخبار تاریخى آنان از آن جهت که یک‏حدى از آن به احکام دین بر مى‏خورده، مشوب با آن احساسات و تعصبات بوده است.

همچنانکه امروزه به چشم خود مى‏بینیم احساسات و تعصب‏هاى شدیدى که مردم مادى نسبت‏به آزادى در شهوات و هواهاى نفسانى و علیه دین و عقل دارند باعث‏شده که خبرنگاران امروزآن تعصب‏ها را در اخبارى که مى‏دهند و یا مى‏نویسند دخالت دهند، همانطور که گذشتگان‏در آنچه ضبط کرده و نقل نموده‏اند، دخالت داده‏اند.
کلمه”تاریخ”بر وزن”تعریف”مصدر و به معناى شناختن حوادث و علت و زمان‏پدید آمدن آن است، و اصطلاحا به معناى باستان‏شناسى و طبقات الارض نیز استعمال مى‏شود، و گفتار ما در معناى لغوى آن یعنى تاریخ نقلى است و تاریخ نقلى عبارت است از ضبطحوادث کلى و جزئى، و نیز نقل آن و گفتگو پیرامون آن.
باید دانست که بشر از قدیم‏ترین عهد زندگى و زمان وجودش در زمین به ضبط حوادث‏اهمیت مى‏داده، و تا آنجا که ما مى‏دانیم در هر عصرى از اعصار عده‏اى دیگر هم‏یا به ذهن مى‏سپرده‏اند، و یا یادداشت نموده و یا کتاب تالیف مى‏کرده‏اند، و عده‏اى دیگر هم‏آنچه را که آنان ضبط کرده بودند دست‏به دست مى‏گرداندند، و پیوسته انسان در جهات‏مختلف زندگى خود از تاریخ استفاده مى‏کرده، یا در طرز تشکیل اجتماع از تاریخ الگو برمى‏گزیده، و یا از سرگذشت گذشتگان عبرت مى‏گرفته، و یا داستان‏سرائى مى‏کرده، و یا با نقل آن شوخى و تفریح مى‏کرده، و یا در مسائل سیاسى، اقتصادى، صنعتى و یا غیر آن مورداستفاده قرار مى‏داده‏اند.
لیکن فن تاریخ با این همه شرافت و منافع که دارد، همواره ملعبه دو عامل فساد بوده، واز این به بعد هم خواهد بود، و این دو عامل تاریخ را از صحت طبع، و صدق بیان به سوى باطل‏و دروغ منحرف کرده است.
دو عامل مهم همواره در فن تاریخ دخالت کرده و موجب فساد و بى اعتباری آن گشته‏اند
عامل اول: حکومت‏هاى خودکامه‏اى بوده که به حکم خودکامگى و داشتن قوه وقدرت، هر چیزى که به نفعش تمام مى‏شد، اشاعه مى‏داده است، (هر چند دروغ محض‏مى‏بود)و هر چه را که به ضررش تمام مى‏شده، با اعمال قدرت، جلوى اشاعه آن را مى‏گرفته‏است، (هر چند که صدق محض مى‏بود)و یا آن را به صورتى اشاعه مى‏داد که باز به نفعش‏تمام شود، و این چیزى نیست که کسى در آن تردید داشته باشد(اصلا اقتضاى خودکامگى‏همین است و همواره به چشم خود مى‏بینیم)که اینگونه حکومت‏ها باطل و دروغ را به لباس‏حق و صدق در مى‏آورند، و به خورد مردم مى‏دهند علتش هم این است که انسان چه فرد فردش‏و چه مجتمعش، بر این فطرت مفطور شده و به هر جور که ممکن باشد منافع را به سوى خود جلب‏نموده، و ضررها را از خود دفع مى‏کند، و کسى که کمترین شعورى داشته باشد و بتواند اوضاع‏حاضر عصر خود را درک نموده و در تاریخ امت‏هاى گذشته و حتى امت‏هاى خیلى دور نظربیفکند، این حقیقت را مى‏بیند.

عامل دوم: متهم بودن بینندگان و شنوندگان حوادث و مطالب تاریخى، و نیز آن‏کسانى است که از ایشان نقل مى‏کنند، و یا در کتاب خود مى‏آورند، و چون ما مى‏دانیم که‏این دو طایفه، خالى از احساسات باطنى و یا تعصب‏هاى قومى نیستند، و در آنچه که تحمل‏مى‏کنند و یا در باره آن داورى مى‏نمایند حب و بغض و یا تعصب‏هاى درونى را دخالت‏مى‏دهند، براى اینکه حاملین اخبار در گذشته، با در نظر گرفتن اینکه حکومت در اعصار ایشان‏حکومت دین بوده، و قهرا خود آنان متدین به یکى از ادیان و مذاهب بوده‏اند، و احساسات‏مذهبى و تعصبات قومى در ایشان شدید بوده، قهرا اخبار تاریخى آنان از آن جهت که یک‏حدى از آن به احکام دین بر مى‏خورده، مشوب با آن احساسات و تعصبات بوده است.

همچنانکه امروزه به چشم خود مى‏بینیم احساسات و تعصب‏هاى شدیدى که مردم مادى نسبت‏به آزادى در شهوات و هواهاى نفسانى و علیه دین و عقل دارند باعث‏شده که خبرنگاران امروزآن تعصب‏ها را در اخبارى که مى‏دهند و یا مى‏نویسند دخالت دهند، همانطور که گذشتگان‏در آنچه ضبط کرده و نقل نموده‏اند، دخالت داده‏اند.

و از اینجا است که مى‏بینى هیچ نویسنده‏اى که متدین به دینى و مذهبى است درکتاب خود و گردآورى‏هایش خبرى که مخالف و بر ضرر مذهبش باشد نیاورده، پس اهل هرمذهب هر چه در باره مذهبش نوشته موافق با اصول مذهب خود بوده همچنانکه امروز هم هیچ‏گفتارى تاریخى در نوشته‏هاى مادیین نمى‏بینى، مگر اینکه از جهتى و به وجهى مذهب مادیت‏او را تایید مى‏کند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
شنبه 95 مرداد 30 , ساعت 5:6 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

 دانلود مقاله سرمایه گذاری مستقیم خارجی pdf دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانلود مقاله سرمایه گذاری مستقیم خارجی pdf   کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانلود مقاله سرمایه گذاری مستقیم خارجی pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانلود مقاله سرمایه گذاری مستقیم خارجی pdf :

سرمایه گذاری مستقیم خارجی
در فصل گذشته، بحث با توضیح و سنجش معامله های اشتراکی (joint rextures) به پایان رسید، شکل اتحاد رقابتی شامل بزرگترین سرمایه گذاری و به وسیله شرکت می‌تواند صورت بگیرد، می‌باشد. در بخش 12، ما در مورد صادرات به عنوان راهی برای وارد شدن به بازارهای خارجی بحث گردیم که آن می تواند بر پایه رشد سازمند به وسیله شرکت باشد. در این بخش، سرمایه گذاری مستقیم خارجی که به تحصیل شرکتها بر پایه تجارت خارجی امور مالی و مدیریت به وسیله معامله های جدید خارجی بر می گردد، مورد بررسی قرار می دهیم. در طول چهارچوب تجزیه ای به دست آمده، شرکت به بازارهای بین المللی از طریق تحصیل و سرمایه گذای معامله ای ایجاد راه پیدا می‌کند که آن دارای بالاترین درجه تعهد می‌باشد و به سرمایه گذاری بالاتر منابع در مقایسه با روشهای دیگر وارد شدن به بازار نیاز دارد.

مزیت داخلی در بازارهای بین المللی:
در تئوری اقتصادی و کلاسیک، شرکت به این صورت مورد پذیرش قرار می گیرد که دارای کاملترین و کم هزینه ترین اطلاعات می‌باشد و به خاطر سوددهی، فرصتهای جذاب در هر جائی که وجود دارد، ایجاد شده است معمولاً شرکت با یک محدوده جغرافیایی که محدود به همان منطقه، سرزمین یا داخل کشور می باشد، پدیدار می‌شود، اما این قلمرو تغییر می‌کند. تغییر ممکن است، نتیجه نیروهای داخلی مانند مدیریت ارشد، پیشرفت تکنولوژی یا تولید جدید، نیاز قابل مشاهده برای یک بازار بزرگتر و غیره باشد و یا ممکن است نتیجه نیروهای خارجی مانند مشتریان، دولتها، گسترش محدوده رقابتی خارجی و یا یک حاثه بزرگ مانند بدست آوردن اطلاعات یا گسترش محدوده تجاری به صورت EU و یا ورود به بازارهای جدید مانند آنچه که برای اروپای شرقی صورت گرفت، باشد. برای عملکرد موفقیت امیز خارجی

، شرکت باید دارای مزایای بیشتر در مقایسه به مزایای شرکتهای داخلی شود. به طور کلی، شرکتهای منطقه ای دارای اطلاعات کامل در مورد اقتصاد، اجتماع، قوانین، محیط سیاسی کلی آن منطقه هستند. و آنها با ریسکهای تبادلات خارجی و درک اشتباه از آنچه که به وسیله عملکردهای فرهنگی صورت می گیرد، مواجه نیستند. شرکتها دارای سرمایه گذای افقی و عمودی می باشند. هدف سرمایه گذاری های افقی تولید در مناطق خارجی همانند تولیداتی که

کیفیت منابع سازی محلی، استخدام مدیران ماهر چینی و کمبود توضیح در قوانین و مقررات می‌باشد. کمترین نواحی مشکل زا در صادرات و امور مالی (سرمایه کار) و مبادله خارجی می باشند. این نگرانیهای عملکردی به فرهنگ ملی شریک خارجی و موقعیت جغرافیایی معامله اشتراکی در چین یا محدوده تجاری آن مربوط نمی شود. معامله های اشتراکی برای هر کشوری که برای وارد شدن به بازار با موانع تعرفه ای و غیر تعرفه ای محدود شده است، مفید می‌باشد و کمپانی هوایی پایپر مجبور شد تا به معامله اشتراکی با امبارپیر که یک هواپیمان ساز بزریلی بود، وارد شود. در همان زمان دولت بزریل، تعرفه را برای طرحهای وارداتی از 70% به 50% افزایش داد و به طور مؤثر مانع از واردات شد (ماکسون، 1978)

هزینه معاملات اشتراکی:
معاملات اشتراکی (جونیت ونچر) ممکن است که مورد انتقاد قرار گیرد، زیرا برای چندین علت، ثابت نمی باشد و چرا که آنها ممکن است به صورت ابزاری برای بوجود آمدن رقیب شود و همچنین هزینه های کنترل بسیار بالا است. در ابتدا، مسأله بی ثباتی را در نظر بگیرید بسیاری از مطالعات، میزان شکست معاملات اشتراکی را بالا در نظر گرفته اند (کیلینک 1992).

70% از شراکتهایی که در این تحقیق- مطالعه- صورت گرفته است، به وسیله ام سی کینس کویرو لیبرند صورت گرفته است که سرانجام با شکست روبر شده اند. همچنین نیمی از نمونه ها ریگان (1998) نیز با شکست روبر شده است. در سالهای اخیر، بسیاری از این معامله های اشتراکی که بین شرکتهای غربی و شرکتهایی در چین صورت می گرفت، به یکباره متوقف شد.
معامله های اشتراکی بین المللی، در واقع، ناتوان در نظر گرفته شدند و در واقع بتوان تجمع تسهیلات در نظر گرفته شوند. بی ثباتی معامله های اشتراکی بین المللی، لزوماً، به عنوان عامل شکست که غالباً مورد پذیرش قرار می گیرد نمی باشد. حقیقت این است که مدت کوتاه اشتراک می تواند در همکاری میان مرزها- کشورها- کاربردی باشد (ریور، 1998؛

صفحه 167). این گروههای مادر ممکن است، معامله های اشتراکی بین المللی را به عنوان یک مکانیسمی برای پر کردن سوراخها و وسیله ای برای انتخاب یک تکنولوژی ادغامی یا بازاری و یا ساختاری که برای پدیده مبادلات در زمان وارد شدن به بازار مفید می‌باشد و همچنین به عنوان واکنشی به شرایط سیاسی و قانونی در کشور میزان انتخاب کنند. مشخصه معامله های اشتراکی که ناپایدار می‌باشد، مورد سؤال است. بنابراین معامله های اشتراکی می تواند به عنوان یک ساختار انتقالی نیز در نظر گرفته شود. (هاریفان 1998)

شرکتهای چند ملیتی، احتمالاً شرکای خود را در زمانی که اکثریت سهامهای آن شرکتها کنترل می شود، انتخاب می کنند. در این مفهوم، معامله های اشتراکی وسیله‌ای برای اینکه به این کنترل پاسخ دهد، انتخاب می شود. (گامس- گاسرس 1989، صفحه 99). سرانجام، این محقق دریافت که تغییر از حالت مالکیت اشتراکی به مالکیت کامل احتمالاً در کشورهایی که شرکت آنها از لحاظ بین المللی شناخته شده می شود، صورت می گیرد.

اسپاپ فورد و ولس(1972) معتقدند که شرکتها تمایل به ذخیره سازی اطلاعات مناسب برای وارد شدن به بازاری که به طور کامل کنترل می‌شود، دارند. بعضی مواقع، معامله های اشتراکی، رقیبان کوچکی را ایجاد می‌کند. بر اساس لاسری (1984)، امکان برای رفتار فرضی بلند مدت برای خرید تکنولوژی وجود دارد و زمانی این امر صورت می گیرد که تهیه کننده تکنولوژی نیز مایل به ارائه آن باشد. دیدگاههای زیادی در این زمینه وجود دارد؛ اولاً، حرکت به سمت تغییر تکنیکی منجر به ایجاد چرخه حیات، تولدی کوتاهتر می شود که به وسیله تغییر ثابت محیطی، ریسک به حداقل می رسد. دوماً، تهیه کننده تکنولوژی شاید به طور دائم این تکنولوژی را به روز در آورد و تولیدات موجود را بهبود بخشد تا در لبه رقابت باقی بماند.

سوماً، معامله های اشتراکی می تواند برای خریدار تکنولوژی خطرناک باشد، به خصوص زمانی که متحوان از سرمایه گذاری بر روی این طرح تکنولوژی و خلاقیت اجتناب می‌کنند. این امر می تواند منجر به وابستگی تنهای خریدار تکنولوژی شود و مهارتهای تجزیه ای آن کاهش یابد. آن ممکن است که خریدار را مجبور سازد تا عملکردهای داخلی خود را برای اینکه شریک دیگری را نیز جذب نماید، بیشتر آشکار سازد.

اتحادیه‌هایی که با کمپانیهای ژاپنی صورت گرفته است، منجر به آن شده است که کمپانیهای آمریکایی در زنجیره پیشرفت مهارتهای ساختاری لازم قرار گیرند و مانع از آن شود که به سمت پائین منحنی تجربه حرکت نمایند. اما این امر به نوعی برای شرکتهای VS شکست قلمداد می شود، زیرا زمان آنها برای بدست آوردن فرصتهای یادگیری سازماندهی شده به خاطر معامله اشتراکی کم می‌باشد.

چارم، تنش بین استراتژیهای همکاری و رقابتی، بر اساس نوع فعالیت، متنوع می‌باشد. خطرهای افشا شدن رازهای آنها به خاطر بعضی از فعالیتهای بالا می‌باشد. قوانین و دستور العملهای تولیدی دولت ریسک بالاتری را به خاطر این ادغام دارا می باشند. یک سطح کلی تر مشکلات مربوط به معامله های اشتراکی ممکن است که در سه سر فصل خلاصه شود (جدول 7-13). زمانیکه شبکه معامله های اشتراکی بزرگتر می شود، امکان تضاد و مشکل بر روی سود نیز در میان شرکاء افزایش می یابد. هزینه کنترل معامله اشتراکی نیز زیاد است.نیاز برای کنترل و استحکام تعهدات برای رسیدن به یک کنترل صریح در یک شرکت واحد نیز وجود دارد و در سرمایه گذاری مستقیم خارجی و به دست آوردن روشهای وارد شدن به بازار نیز دیده می شود.

شرایطی که بر اساس آن عملکرد معامله های اشتراکی بین المللی آسانتر می شود، مشخص شده است. این شرایط به دو تنظیم غالب و شراکت سهامی تقسیم شده است (کیلینک1980) شرایطی که همکاری به بهترین صورت انجام گیرد، در زیر می‌باشد:
1)شراکت غالب
شریک بین المللی باید در زمانی که کنترل چگونگی شناخت- وارد شدن به بازار- برای طولانی مدت صورت می گیرد، غالب باشد. شریک محلی باید غیر فعال و خارج از کارخانه باشد. شریح محلی- داخلی باید در زمانیکه نیازهای شریک بین المللی مورد نیاز است، به طور همزمان و آسان بتواند فعال شود.

2)شرکت سهامی، اگر مهارتهای دو شریک برای همیشه مورد نیاز است، باید وجود داشته باشد:
یک شریک را با مهارتهای مکمل انتخاب کنید.
خودمختاری به معامله اشتراکی بدهید
به شریکان اجازه دهید که در صورت لزوم برای تغییر شرایط چیزهایی را بخرند.
در تحقیقی در مورد معامله های اشتراکی بین المللی که شامل شرکتهای چینی بود، دینگ (صفحه 43، 1997) به این نتیجه رسید که کنترل مدیریت غالباً به ئسیله شرکای خارجی صورت می گیرد و آن به صورت مثبت و مؤثر با عملکرد و تضادهای میان شرکا مرتبط می‌باشد.

این محقق پیشنهاد می‌کند که مدیران بین المللی باید میزان کنترل مدیریتی را تشخیص دهند تا قادر باشند در آن محدوده فعالیتهای معامله ای اشتراکی را انجام دهند و احتمالاً، توقعات این اشتراک را برآورده سازند. همچنین، او پیشنهاد می‌کند که آن لازم است که یک استراتژی مدیریتی و مباحثه ای مؤثر را ایجاد کنند تا مشکلاتی که به طور کلی ناشی از کنترل کیفیت، تنظیمات واردات و صادرات، دستمزدها و سیاست کارگر می باشد، حل نمایند. این مباحثات ناشی از اهداف مشترک، توقعات و اهداف می‌باشد.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ