سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفت دانش عمل نکردن به آن است . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 95 مهر 29 , ساعت 5:35 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله مقایسه نتایج سم زدایی فوق سریع و جایگزینی متادون در عود وابستگان به مواد مخدر خودمعرف در pdf دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مقایسه نتایج سم زدایی فوق سریع و جایگزینی متادون در عود وابستگان به مواد مخدر خودمعرف در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مقایسه نتایج سم زدایی فوق سریع و جایگزینی متادون در عود وابستگان به مواد مخدر خودمعرف در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مقایسه نتایج سم زدایی فوق سریع و جایگزینی متادون در عود وابستگان به مواد مخدر خودمعرف در pdf :

مقاله مقایسه نتایج سم زدایی فوق سریع و جایگزینی متادون در عود وابستگان به مواد مخدر خودمعرف در pdf که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز 1389 در مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) از صفحه 185 تا 189 منتشر شده است.
نام: مقایسه نتایج سم زدایی فوق سریع و جایگزینی متادون در عود وابستگان به مواد مخدر خودمعرف
این مقاله دارای 5 صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله سم زدایی فوق سریع
مقاله جایگزینی متادون
مقاله عود
مقاله خودمعرف

نویسنده(ها):
جناب آقای / سرکار خانم: فرزام حسین
جناب آقای / سرکار خانم: فرهادی خسرو
جناب آقای / سرکار خانم: رضایی منصور
جناب آقای / سرکار خانم: طلوعی علیرضا

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه: یک روش مرسوم سم زدایی، جایگزینی مخدر طولانی اثر به جای مخدر کوتاه اثر و سپس کاهش تدریجی آن است. روش جدیدتر، سم زدایی فوق سریع (UROD= ultra-rapid opioid detoxification) به کمک آنتاگونیست های مخدر تحت بیهوشی عمومی است. درباره نتایج این دو روش، نظرات مختلفی ابراز گردیده است. برای یافتن روش موثرتر، در مطالعه حاضر میزان موفقیت ترک در دو گروه در پیگیری یکساله مقایسه شده است.
روش ها: نمونه ها شامل 211 نفر بود که طی سال های 1384 و 1385 برای ترک اعتیاد به صورت خود معرف به مرکز روان پزشکی فارابی کرمانشاه مراجعه کرده بودند. بیماران پس از غربال روان پزشکی و تایید اعتیاد، تحت سم زدایی قرار می گرفتند. تعداد 110 نفر با روش UROD و 101 نفر به روش متادون، سم زدایی شدند. داده ها از پرونده های موجود و نیز طی تماس با بیمار یا بستگان اخذ گردید. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های مجذور کای و تی مستقل انجام شد.
یافته ها: در پیگیری یک ساله، عود اعتیاد در گروه UROD، 357 درصد و در گروه دیگر 564 درصد بود (P=0.002). میانگین سنی بیماران عود یافته گروه UROD (27.95±52) نسبت به جمعیت موفق در همان گروه (314±71 سال) جوان تر بودند (P=0.008).
نتیجه گیری: شانس موفقیت سم زدایی و ترک موفق اعتیاد در روش UROD بیشتر است و بیماران جوان تر، احتمال عود بیشتری دارند. پیشنهاد می شود که این دو روش در یک مطالعه آینده نگر با همسان سازی دو گروه از نظر سنی و در نظر داشتن مدت مصرف مخدر مورد مقایسه قرار گیرند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ