سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه خدای سبحان را یاد کند، خداوند دلش را زنده و عقل و خردش را روشن کند . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 95 آبان 30 , ساعت 12:1 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله اطاعت از والدین در pdf دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اطاعت از والدین در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اطاعت از والدین در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اطاعت از والدین در pdf :

اطاعت از والدین
دیدگاه قرآن این است که بقا و جاویدان ماندن ملتها بستگی خاص به نیکی بر پدر و مادر در مرحله اول و بعد به خویشاوندان و بعد از آنها نسبت به تمام افراد جامعه دارد.

جای تعجب است که با این همه تأکیدات و سفارشات قرآن که حتماً به آیات مورد نظر عنایت نمودید باز می‌بینیم که بعضی از فرزندان رعایت حقوق پدر و مادر را نمی‌کنند و وظایف سنگین و خطیر خود را در برابر آنها فراموش می‌کنند و از ان عجیب‌تر آنکه با دوستان و رفیقان خود صمیمی و خوش اخلاق و نرم و ملایم هستند و گاهی بذل جان و مال می‌کنند ولی نوبت که به پدر و مادر و یا اقوام می‌رسد به جای محبت و احسان روشی بسیار زشت و رفتاری خشن و تند از خود نشان می‌دهند مثل آنکه با دشمنان جانی خود برخورد نموده‌اند .

در قرآن نیکی به پدر و مادر بدون فاصله بعد از مسئله یکتاپرستی و مسئله توحید مطرح شده است.

وقضی ربک الا تعبدوا الا ایاه و بالوالدین احسانا
پروردگارت فرمان داده جز او را نپرستید و به پدر و مادر نیکی کنید.
بنابراین باید با ایشان برخورد مؤدبانه داشته باشیم خصوصاً در مواقعی که پدر و مادر سالخورده و پیر شده‌ باشند که نیاز بیشتری به حمایت و محبت دارند.
در آیه‌ی دیگری آمده است: به انسان درباره‌ی پدر و مادرش سفارش کردیم. مادرش او را به زحمت حمل کرد و به هنگام بارداری هر روز رنج و ناراحتی تازه‌ای را متحمل می‌شد و دوران شیرخوارگی او در دو سال پایان می‌یابد و آری به او توصیه کردیم) که شکر برای من و برای پدر و مادرت بجا‌آور که بازگشت همه‌ی شما به سوی من است.

امام رضا علیه‌السلام می‌فرمود که پدرم از جدش امام صادق علیه‌السلام حدیث کرده که فرموده است:
«کوعلم‌الله لفظه او جز فی ترک عقوق الوالدین عن افالاتی به»
اگر خداوند برای جلوگیری از رنجش و آزار پدر و مادر کلمه‌ای را کوتاهتر از اف می‌دانست آن را در قرآن شریف می‌آورد.
امام باقر علیه‌السلام فرمود, پدرم امام سجاد علیه‌السلام در رهگذر مردی را دید که با پسر جوانش راه می‌رود، ولی فرزند در حین حرکت به دست پدر تکیه داده است. امام سجاد از مشاهده‌ی این رفتار بر خلاف ادب و بی احترامی فرزند به پدر آنقدر ناراحت و آزرده خاطر گردید که تا آخر عمر با آن پسر وظیفه ناشناس سخن نگفت.
آری نیکی به پدر و مادر و احترام به شخصیت آنان یک وظیفه‌ شرعی و قطعی است و تا پایان عمر حتی موقعی که انسان صاحب نوه و نتیجه هم می‌شود به آنها احترام بگذارد و بزرگی و بزرگواری آنها را مد نظر داشته باشد و لحظه از خدمت و محبت به آنها غافل نگردد.

پیامبر اکرم صلی ‌الله‌علیه‌و‌آله می‌فرمود:
«رضی الله فی رضی الوالدین و سخطه فی سخطهما.»
خشنودی پدر و مادر رضای خداوند است و خشم الهی در غضب پدر و مادر است

نظر الولد الی والدیه حبا لهما عباده.
نگاه محبت آمیز فرزند به روی پدر و مادر عبادت است و در پیشگاه الهی استحقاق پاداش دارد.

خانواده نهاد خانواده، جامعه نسبتا کوچکی را تشکیل می‌‌دهد که هر یک از اعضای آن به نحوی بر دیگری تأثیر می‌‌گذارد. در چنین تأثیر متقابلی، مجموعه‌ای از اعتقادات، آداب، رسوم و ارزشهای اخلاقی، عاطفی و اجتماعی شکل می‌گیرد.

حضرت امام زین العابدین علیه السلام، ضمن بیان گوشه‌ای از زحمات طاقت فرسای مادر در مسیر در مسیر رشد و تربیت فرزند، می‌‌فرمایند: هرگز کسی را به تنهایی یارای سپاس و تقدیر از مادر نیست، مگر اینکه از خداوند مدد جوید و از او توفیق انجام دادن این وظیفه را بطلبد. در باره این سوال که آیا اشتغال مادران در خارج از خانه سازنده است یا زیان آور، جواب قطعی و روشنی نمی‌توان داد. میزان تأثیر اشتغال مادران شاغل بر فرزندان رابطه نزدیکی با ویژگی ها، نگرشهای اجتماعی، شرایط موجود در خانه و اجتماع، جنس و سن کودک، و نیز علت اشتغال مادر دارد. در مجموع می‌توان گفت اشتغال تمام وقت مادران، به طور قطع تأثیرات نا مطلوبی در رشد کودک به ویژه رشد عاطفی او برجای می‌‌گذارد. خانه داری مادران نیز هنگامی می‌تواند روش تضمین شده‌ای برای تربیت سالم و شایسته کودک به حساب آید که مادران در محیط خانه رابطه خویش را با کودک حفظ کنند و نسبت به امور تربیتی آنها اهتمام ورزند.

اینکه برخی از روایات بافندگی را به عنوان بهترین شغل و سرگرمی برای زنان معرفی کرده اند، شاید به این دلیل باشد که بافندگی شغل آرام و کم دردسر و متناسب با روحیه زندگی است و معمولا انجام دادن آن در محیط خانه و در کنار فرزندان میسر است. خواهر و برادر بعد از والدین در شخصیت و رفتارهای اجتماعی یکدیگر بیشترین تأثیر را دارند، بخصوص اگر در سنین 2 تا 10 سالگی باشند. در روابط خواهر و برادر احتمال یادگیری کودک از الگوهای رفتاری چون وفاداری، حمایت، اختلاف، تسلط جویی و رقابت زیاد است.

در روایات اسلامی در مواردی خواهران و برادران عامل زداینده غم و اندوه یکدیگر دانسته شده و در مواردی، هنگام اندوه و بلا، یاور و پشتیبان هم و به هنگام خوشی و آسایش، زینت یکدیگر معرفی شده اند. قابل ذکر است که در بیشتر موارد برادر نسبت به برادر و خواهر نسبت به خواهر روابط دوستانه تری دارد تا برادر نسبت به خواهر و یا بعکس. ترتیب تولد: فرزند نیز از عواملی است که در روند رشد اجتماعی کودک تأثیر می‌‌گذارد. به عنوان مثال، کودک اول خانواده، مزایا و نیز کمبودهایی دارد که در کودکان بعدی مشاهده نمی‌شود. در مجموع، فرزندان بعدی از مهارتهای اجتماعی و رفتارهای دوستانه بیشتری برخوردارند و بنابراین محبوبیت زیادتری را در میان همسالان خود کسب می‌کنند و علاوه بر ارتباط با والدین، با برادران و خواهران خود نیز ارتباط مثبت دارند و بهتر می‌توانند آنها را معلم و راهنمای خویش قرار داده، از آنها تقلید کنند. فاصله سنی فرزندان نیز از نکات حایز اهمیت است. بر اساس مطالعاتی که توسط زاژونک و مارکوس انجام پذیرفت، وقتی فاصله سنی کودکان بین یک تا دو سال باشد، بهره هوشی آنها کمتر از مواردی خواهد بود که فاصله سنی آنها چهار یا پنج سال است.ییش

غالباً از فرزند ارشد انتظار می‌رود مسئولیت خواهر و برادر کوچکتر را که جانشین او شده است بپذیرد و خویشتن دار باشد. قدرتمندی و زور گویی فرزند ارشد برای فرزندان کوچکتر قابل قبول است و آنها این قدرتمندی را می‌‌پذیرند؛ زیرا در بیشتر اوقات به حال آنان مفید است. رفتارهای متقابل معمولاً از جانب خواهر و برادر بزرگتر نسبت به کوچکترها یا مشاهده نمی‌شود و یا بسیار کم است. به علاوه آنان نسبت به فعالیت‌های کوچکترها علاقه چندانی نشان نمی‌دهند، مگر اینکه به کار خودشان مربوط شود. با افزایش تعداد اعضای خانواده فرصت ارتباط والدین با کودک به میزان زیادی تقلیل می‌‌یابد و نگرش والدین در مورد پرورش کودک و شرایطی که کودک در آن پرورش می‌‌یابد، تغییر می‌کند. همچنین مشکلات اقتصادی ناشی از زیادی جمعیت برای برخی از خانواده‌ها باعث می‌شود که فشار روانی در درون خانواده بروز کند و آثار سویی بر فرزندان بگذارد. فرزند یگانه به سبب ارتباط مستقیم و نزدیک با والدین رشد ذهنی خوبی دارد و چه بسا همچون فرزند اول به پیشرفتهای شایان توجهی نائل شود.

اگر والدین فرصت لازم را برای معاشرت با همسالان و دیگران به فرزند یگانه خود ندهند و نیز توجه و اضطراب بیش از حد به فرزندشان داشته باشند، باعث خواهند شد که زمینه ناهنجاریهایی در رشد اجتماعی و شخصیتی فرزند یگانه به وجود آید. نقش الگوهای تربیتی در رشد کودکان: بامریند خانواده را به سه نوع کلی دسته بندی کرده است: 1) والدین (خانواده) سهل گیر: از ویژگی‌های خانواده سهل گیر بی توجهی به آموزش رفتارهای اجتماعی است. گرچه کودکان خانواده‌های سهل گیر دارای استقلال فکری و عملی هستند، به سبب هرج و مرج، نوعی تزلزل روحی در اینگونه خانواده‌ها به چشم می‌‌خورد؛ زیرا هر کس به منافع خود توجه دارد نه به منافع عمومی خانواده، و همین تزلزل باعث بی بند و باری کودکان شده، باعث می‌شود آنان نسبت به زندگی احساس مسئولیت نکنند. یکی از اساسی‌ترین مبانی رفتار انسانی از نظر دین مقدس اسلام، برقراری اعتدال در برنامه‌های زندگی است. امام باقر (ع) فرموده اند: «بدترین پدران کسانی هستند که در نیکی کردن به فرزند زیاده روی کنند».

بنابراین اگر سهل گیری نوعی انحراف تربیتی است و در آینده کودک آثار روانی منفی خواهد داشت. 2) والدین (خانواده) سختگیر: در خانواده‌های مستبد بر قدرت والدین بیش از اندازه تأکید می‌شود. فرد مستبد که غالباً پدر است، تصمیم گیرنده و تعیین کننده وظایف دیگر اعضای خانواده است. فرزندان اینگونه خانواده‌ها کمتر به خود متکی بوده، خلاقیت کمی دارند و از اینکه بخواهند در چنین محیطی ادعای حق کنند هراس دارند. تربیت والدین مستبد و سختگیر، در پسران نتایج منفی دراز مدت بیشتری برجای می‌‌گذارد تا در دختران. حضرت علی (ع) فرموده اند: «آداب و رسوم خود را بر فرزندان به زور تحمیل نکنید؛ چرا که آنها برای زمانی غیر زمان شما خلق شده اند». 3) والدین (خانواده) مقتدر: اینگونه خانواده‌ها کودک را به شیوه‌ای که در نظر او اطمینان بخش و قاطع است آزاد می‌‌گذارند و فرزند به استقلال و آزادی فکری تشویق می‌شود، در حالی که نوعی محدودیت و کنترل از طرف والدین بر او اعمال می‌شود. از ویژگی‌های این خانواده، انضباط توأم با رفتار خود مختارانه است. خلاصه‌ای از اساس کار این خانواده چنین است:

1- همه افراد خانواده قابل احترامند؛ 2- اعضای خانواده صلاحیت اظهار نظر درباره مسائل و مشکلات مربوط به خود را دارند؛ 3- همه افراد خانواده در تصمیماتی که در باره آنها اتخاذ می‌شود و یا کاری که به آنها مربوط است حق دخالت دارند و در تصمیم گیریها عاقلانه انجام وظیفه می‌کنند؛ 4- نوعی روش عقلایی در کلیه شئون زندگی این خانواده دیده می‌شود؛ 5- اساس این نوع زندگی بر همکاری و همیاری است. این الگو نزدیکترین الگو و روش تربیتی به دستورات تربیتی اسلام است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 95 آبان 30 , ساعت 12:1 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

پاورپوینت بوقلمون در pdf دارای 19 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت بوقلمون در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت بوقلمون در pdf

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت بوقلمون در pdf

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت بوقلمون در pdf :

اسلاید 1 :

تاریخچه اهلی شدن :

بوقلمون بزرگترین و سنگینترین پرنده خانگی است . برخی مبدا اصلی این پرنده را آمریکای شمالی و مرکزی ذکر می کنند و برخی دیگر ساکنین مکزیکو یعنی سرخپوستان آزتک و مایا را مسئول اهلی شدن آن می دانند .

اولین شخصی که به طور مکتوب در شال 1499 به بوقلمون اشاره کرده و در مورد آن بحث نموده است پدروالونسونینو  می باشد .  ضمنا او را اولین فردی می دانند که در سال 1500 میلادی بوقلمون را به اروپا برد .

دلیل اساسی افزایش تولید و مصرف گوشت بوقلمون در ار.پا و آمریکا چنین توجیه می گردد . گوشت بوقلمون از لحاظ چربی و کالری فقیرو ازنقطه نظرکارکردی درتغذیه بسیاربا اهمیت و ارزش غذایی آن شبیه گوشت گوساله های بسیار جوان بدون چربی است .

امکان عرضه گوشت بوقلمون به اشکال متنوع وجود داشته و می توای آنها را به حالت لاشه کامل یا قطعات ران و سینه و یا به صورت کالباس و سوسیس و غیره وارد بازار مصرف نمود .

نگهداری بوقلمونها تنها به چهار دیواری سالنها محدود نشده بلکه این امکان حتی در مزرعه و فضای باز برای آنها بیشتر ممکن است .

اسلاید 2 :

تاریخچه نگهداری در ایران :

این پرنده درزمان شاه عباس صفوی توسط تعدادی از تجار ارمنی که به ایتالیا رفته بودندبه ایران وارد شد و از آن به بعد ارامنه مامور تکثیر و پرورش آن گردیدند .

به نظر می آید که چون جنس نر این پرنده می تواند همانند دیبای رومی رنگ چهره و فرم پرهای خود را هر لحظه به گونه ای درآورد و ضمن ترسو و کودن بودن بسیار لذا بهترین نام برای اومی توانسته همین بوقلمون باشد . نگهداری سنتی بوقلمون در نواحی خراسان گیلان و مارندران آذربایجان غربی، شرقی مرکزی ، فارس ، اصفهان و کرمان متداول است .

طبقه بندی بوقلمون از نظر جانور شناسی :

بوقلمونهادرطبقه بندی جانوری جز راسته گالی فرمیس زیر راسته گالی تیره فازیانیده تحت تیره مله اگریدین و جنس مله اگریس گالوپا  می باشد .

در تحت تیره مله اگریدین دو نوع بوقلمون بنامهای اگریو خازیس و اوسلاتاو مله اگریس گالوپا شناسایی شده است .

اسلاید 3 :

تقسیم بندی بر حسب وزن :

به سه دسته سبک وزن و میان وزن و سنگین وزن تقسیم می شوند  که از نظر نر و ماده و همچنین مسن یا جوان بودن نیز به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند :

اسلاید 4 :

تولید گوشت :

گوشت بوقلمون سرشار از پروتئین (30%) ولی فقیر از انرژی (2000 کیلو کالری )می باشد .

با بالا رفتن سن میزان گوشت سینه افزایش یافته در حالیکه گوشت ران تقریبا ثابت می ماند  . نسبت استخوان به گوشت سینه با فزایش وزن و سن کاهش می یابد .

کشتار بوقلمون کاملا شبیه به ماکیان صورت می گیرد .

راندمان تخمگذاری سالیانه بر حسب واریته متفاوت بوده وبین 90تا  125 عدد می باشد  . وزن تخم ها 70 تا 90 گرم است و اندازه آن با بالارفتن سن افزایش می یابد

اسلاید 5 :

بوقلمون بطور سنتی بعنوان وعده غذایی اصلی مهمانیهای کریسمس در اکثرجاهای دنیاوهمچنین درمراسم شکرگذاری درایالات متحده  کاناداسرومیشود.
گرچه این سنت بیشترمربوط به زمانهای مدرن میباشد تا استعماری
 قبل از قرن بیستم ؛ دنده خوک مرسوم ترین غذای روزهای تعطیل محسوب می شد واین زمانی بودکه حیوانات رامعمولا” درماه نوامبرذبح می  کردند.
زمانی بوقلمون ها آنقدر فراوان بودند که سراسر سال از گوشت آنها استفاده می شد. این غذا غذای رایجی محسوب می شد. چرا که دنده گوشت خوک را درخارج از فصل شکرگذاری سال؛ به ندرت می توان یافت .بوقلمون همچنین تا حدی جایگزین گوشت کباب شده گوساله یا گوشت کباب شده غاز در کریسمس دربریتانیای کبیر واروپا شده است درحالیکه خوردن بوقلمون زمانی بطوراساسی درموقعیتهای خاصی باب شده بودولی هم اکنون در سراسرسال
 مصرف میشود وبخش عمدهای ازبسیاری غذاها را تشکیل می دهد

اسلاید 6 :

بوقلمون ها بصورت قطعه قطعه ؛ چرخ شده وهم بطور کامل شبیه مرغ ؛ بدون سر،پاوپر می فروشند.بوقلمون کامل منجمد شده محبوبیت خاصی دارد. بوقلمون قطعه قطعه شده بطور کلی بعنوان گوشت ساندویچ استفاده می شود یا بصورت برشهای سرد ،سرو می شود.

در بعضی مواقع وقتی دردستورپخت غذا ،مرغ پیشنهاد می شودمی توان گوشت بوقلمون را جایگزین آن کرد بوقلمون چرخ شده فقط به صورت گوشت گوساله چرخ شده فروخته می شودوبطورمکرربعنوان جایگزین سالم گوشت گوساله عرضه می شود.

اسلاید 7 :

پخت گوشت بوقلمون بدون آماده سازی دقیق معمولا” در مقایسه با گوشت دیگر پرندگان از قبیل مرغ یا اردک به آب کمتری نیاز دارد پس مانده های بوقلمون کباب شده معمولا” درروزبازی لوکس درکانادابه صورت برش های سرد سرو می شود.

بوقلمون های وحشی با اینکه تفاوت ظاهری با گونه های اصلی ندارند ولی مزه بسیارمتفاوتی از بوقلمون های پرورشی مزرعه دارند .

تقریبا” تمام گوشت حتی قسمت سینه “تیره”رنگ ودارای مزه تند وتیز است .مزه بوقلمون باتغییر فصل وتغییر خوراک دام تغییرمی کند.گوشت بوقلمون وحشی اغلب در اواخر تابستان تندتراست چرا که دراین فصل ازتعدادحشرات بیشتری تغذیه می کند. بوقلمون وحشی که بیشتر از علف وغلات تغذیه کرده است ،مزه ملایمتری دارد.

میزان زیادی ازگوشت بوقلمون پردازش می شود. می توان آن را دودی کرد واز این رو بعنوان کوکتل فروخت.

اسلاید 8 :

 

مارپیچ های تاب داده شده وکاملا” سرخ شده گوشت بوقلمون که به عنوان “پیچک های بوقلمون” فروخته می شوند (هنگامی که سرآشپزجیمی الیوردرتولید آنهاوغذایی مشابه که ازغذاهای مدارس حذف شده بود تلاش کرد)در سال2004 دربریتانیای کبیرشایع شد.

آشپزی هم از بوقلمون های تازه وهم منجمد شده برای آشپزی استفاده می شود.مانند اکثر غذاها ،بوقلمون تازه ،نسبت به بوقلمون های منجمد شده برتری دارندگرچه گرانقیمتتر هستند.درفصل های تعطیل سال افزایش تقاضا برای بوقلمون های تازه خرید آنها را بدون سفارش قبلی ، دشوار می سازد. ازمیان انواع منجمد شده بوقلمون های بسیار درشت هنگام مصرف معمولا” به سختی یخ زدایی می شوند یخ زدایی یک بوقلمون با اندازه ی معمولی ، معمولا” چند روز طول میکشد. بوقلمون ها معمولا” در یک اجاق فرطی چند ساعت پخته یا کباب می شوند. گاهی اوقات بوقلمون را قبل از کباب کردن در نمک می خوابانند تا طعم ومحتوای رطوبت آن افزایش یابد . این کارضروری است زیرا گوشت تیره برای تغییر حالت تمام رنگیزه های میوگلوبینی ( گلوبینی از سرم عضله )نسبت به گوشت سفید ( میوگلوبین بسیار پایینی دارد) دمای بیشتری جهت پخت نیاز دارد بطوریکه پخت کامل گوشت تیره ، سینه مرغ را کاملا” خشک می کند. نمکی کردن گوشت این امکان را فراهم می آورد که پخت کامل گوشت تیره بدون خشک شدن گوشت سینه انجام گیردوبوقلمون ها را گاهی اوقات قبل از سرو ، تزئین می کننددر بعضی مناطق بویژه آمریکای جنوبی بوقلمون را به مدت 30 تا 45 دقیقه با استفاده از سرخ کن مخصوص درروغن داغ (اعلب روغن بادم زمینی ) سرخ می کنن. سرخ کامل بوقلمون به صورت یک مد روز در آمده با عواقب خطرناک برای کسانی که نمیدانند چطور از میزان زیاد روغن داغ استفاده کنند.

اسلاید 9 :

گوشت بوقلمون سفید به دلیل میزان چربی پایین تر آن از گوشت تیره ، سالم تر تلقی می شود اما تفاوت های غذایی آنها نا چیز است .

وگرچه بوقلمون در ایجاد بیخوابی مشهور است ، شام های مخصوص روزهای تعطیل معمولا” غذاهایی هستند که با کربوهیدراتها ، چربیها والکل در یک فضای آرامش بخش سرو می شود که همه ابنها ازتریپتوفان موجود در بوقلمون ،تاثیر بیشتری دربیخوابی پس از غذا دارد.

فرعیات: 

بوقلمون درکریسمس دربریتانیای کبیربطور سنتی همراه با سبزیجات زمستانی ،سیب زمینی کباب شده ، کلم بروکلی ، زردک سرو می شود . سس زغال اخته یک چاشنی در مناطق روستایی شمالی بریتانیای کبیرکه محل رشد زغال اخته های وحشی است ، می باشد. در مناطق شهری وجنوبی که تا چندی پیش تهیه زغال اخته ها دشوار بود،سس نان ، به جای آ‹ استفاده می شد اما فراوانی سس زغال اخته تجاری باعث افزایش محبوبیت آن در این مناطق شد . گاهی اوقات گوشت سوسیس ، سوسیس های کوکتل    یا جگر که در بیکن (نوعی گوشت خوک به صورت نواری) پیچیده شده نیزسرو می شود .بویژه در فصل های تعطیل شکم پر که به آغانه یا آغند معروف است همرا با بوقلمون سرو می شوند . انواع مختلفی وجود دارد : بلغور ،جودوسر، شاه بلوط، مریم گلی ، پیاز ( نان خوش طعم) ،نان ذرت وسوسیس، قدیمی ترین انواع شکم پر می باشد .شکم پر ممکن است یا به منظور پر کردن بوقلمون ( همانطور که از نامش معلوم است ) استفاده شود یا جداگانه پخته شده و به عنوان غذای جانبی سرو می شود.

بوقلمون ، درروز سپاسگذاری در ایالات متحده وکانادا ، معمولا” بصورت شکم پر یا تزئینات در اطراف آن ، همرا با سس زغال اخته وآب گوشت سرو می شود. غذاهای مکمل مرسوم سیب زمینی خمیر شده ، ذرت ، لوبیای سبز، اسکواش وسیب زمینی شیرین می باشد، پای ( نوعی شیرینی ) یک دسر معمولی ، کدو حلوایی، سیب یا گردوی آمریکایی درحال کسب طرفداران زیادی می باشند.

از بوقلمون گاهی میتوان به عنوان جایگزینی برای غذاهای ازجمله بیکن ، بوقلمون وهات داگ های بوقلمون ، استفاده می شود .

اسلاید 10 :

آیا گوشت صورتی بوقلمون سالم است ؟

رنگ صورتی در بوقلمون پخته شده، ” پرچم سرخ ” را در بسیاری از شام ها افزایش میدهدودرمورد گوشت خوک تازه پخته شده که صورتی به نظر میرسد این سوال از تماس گیرندگان با خط تلفن ها لاین گوشت پرندگان وحیوانات در گزارش خود، از استفاده از آنها هشدار میدهند که این دلالت دارد برناسالم بودن .

یک تماس گیرنده به اوکلوهاما گفت : من بوقلمون خود را طبق دستور آشپزی کاملا” پختم اما وقتی خرد کردم در نزدیک استخوان گوشت صورتی بود.

 آیا این گوشت صورتی سالم است ؟

رنگ بوقلمون پخته شده همیشه دلیل برسلامت آن نمی باشد. یک گوشت بوقلمون در هنگام دوره پرورش به یک حداقل سلامت درونی خود می رسد. بوقلمون می تواند حتی پس ازپختن تا دمای 165درجه فارنهایت صورتی بماند. گوشت دودی شده بوقلمون همیشه صورتی رنگ است برای اینکه بدانیم علت صورتی بودن یا صورتی شدن در بوقلمون تازه چیست باید بدانیم چه چیزی سبب رنگ طبیعی گوشت است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 95 آبان 30 , ساعت 12:0 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی اصول تقسیم وظایف و اهداف استراتژیک در سیستمهای دیسپاچینگ در pdf دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اصول تقسیم وظایف و اهداف استراتژیک در سیستمهای دیسپاچینگ در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اصول تقسیم وظایف و اهداف استراتژیک در سیستمهای دیسپاچینگ در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اصول تقسیم وظایف و اهداف استراتژیک در سیستمهای دیسپاچینگ در pdf :

سال انتشار: 1384

محل انتشار: هشتمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق

تعداد صفحات: 7

چکیده:

برای کنترل هر شبکه قدرت نیاز به یک سیستم دیسپاچینگ وجود دارد تا راهبری سیستم قدرت را انجام دهد . به علت حیاتی بودن حفظ شبکه قدرت سیستم کنترل آن بایستی دارای قابلیت اطمینان بسیار بالا بوده و احتمال وقوع خرابی در آن ناچیز باشد و همچنین اطلاعات بسرعت بین مراکز و تجهیزات شبکه منتقل شود . امروزه پیچیدگی و گسترش شبکه های قدرت به حدی رسیده است که کنترل با یک مرکز ممکن نبوده و چندین مرکز کنترل برای این کار در نظر گرفته می شوند . بنابراین بایستی تقسیم وظایف در شبکه های قدرت بنا به نوع عملکرد و یا محدودهای جغرافیایی صورت گرفته و هماهنگی های لازم بین مراکز مختلف برای نظارت ص حیح بر روی عملکرد سیستم قدرت وجود داشته باشد . همچنین بدلیل سرعت عملکرد بالای مورد نیاز در سیستمهای دیسپاچینگ از جدیدترین و پیچیده ترین تکنولوژی های سخت افزاری و نرم افزاری استفاده می شود که ً نتیجتا روشهای ساخت و ایجاد مراکز دیسپاچینگ را پیچیده تر می کند . بر اساس نظر صاحبنظران در صنعت برق، اهداف و فرایندهای کلیدی و استراتژیکی برای این سیستم در نظر گرفته شده و ارتباط میان این اهداف و فرایندها با اهداف کلی صنعت برق مورد مقایسه قرار گرفته است . در این مقاله قصد داریم تا ضمن بررسی لزوم استفاده و نحوه عملکرد سیستمهای دیسپاچینگ ، روشهای ایجاد این مراکز در کشور و نحوه تقسیم وظایف و هماهنگی بین آنها را مورد بررسی قرار دهیم . همچنین قصد داریم تا مقایسه ای بین نحوه ایجاد، تقسیم وظایف و برقراری هماهنگی بین مراکز دیسپاچینگ در ایران و سایر کشورها نیز انجام دهیم . در انتها نیز به بررسی و بحث اهداف و فرایندهای کلی و استراتژیک مورد نظر در این صنعت و ارتباط آنها با اهداف کلی صنعت برق می پردازیم .

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 95 آبان 30 , ساعت 12:0 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله تحلیل روندخشکسالی استان مرکزی و اثرآن برروی عملکردگندم دیم در pdf دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحلیل روندخشکسالی استان مرکزی و اثرآن برروی عملکردگندم دیم در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحلیل روندخشکسالی استان مرکزی و اثرآن برروی عملکردگندم دیم در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحلیل روندخشکسالی استان مرکزی و اثرآن برروی عملکردگندم دیم در pdf :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: دومین همایش ملی توسعه پایدار کشاورزی و محیط زیست سالم
تعداد صفحات: 8
چکیده:
خشکسالی پدیده ای است که به علت تغییردرگردش عمومی جو و کاهش مقدارنزولات جوی و افزایش دماروی میدهد درواقع خشکسالی یکی ازمهمترین پدیده هایی است که به علت بی هنجاری عناصراقلیمی دریک دوره کوتاه مدت نسبت به نرمالاقلیم هرمنطقه رخ میدهد انچه مسلم و قطعی است تمام مناطق درزمان وقوع خشکسالی به یک اندازه اسیب نمی بینند و این اسیب پذیریتابع شرایط محیط یو منابع آب زیرزمینی و حوزه های ابخیز میباشد دراین تحقیق بااستفاده ازپارامترهای اقلیمی موثردرخشکسالی مانند بارش دمای هوا داده های 12ایستگاه هواشناسی طی دوره اماری 30ساله اخیرواقع دراستان مرکزی و بکارگیری نرم افزارهای GIS ، Surfer ، Smada روندشکل گیری و پهنه بندی مناطق استان درزمان وقوع خشکسالی ازنظرریسک پذیری انجام شده است نتایج و یافته های تحقیق نشان میدهد بارندگی و دما مهمترین نقش رادروقوع و شکل گیری خشکسالی و کاهش عملکردبطور مستقیم و غیرمستقیم دارند نشان میدهد عملکردگندم دیم دردهه سوم 1390-81 دوبرابر دهه اول 1360-51 شده است ازتحلیل شاخص همبستگی بین عملکردگندم دیم و پارامترهای اقلیمی مشخص گردید بیشترین همبستگی دررتبه اول بارندگی فصل بهاربا 73درصد و بعدازآن بارندگی سالانه 68درصد میانگین دمای بیشینه 67درصد با شیب بسیارکند میانگین رطوبت نسبی 47درصد و میانگین دما درفصل بهار 34درصد می باشد

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 95 آبان 30 , ساعت 12:0 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی اثر طول الیاف در مسلح سازی تصادفی خاک و خاک – سیمان به کمک کاربرد تحلیل رگرسیونی در pdf دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی اثر طول الیاف در مسلح سازی تصادفی خاک و خاک – سیمان به کمک کاربرد تحلیل رگرسیونی در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر طول الیاف در مسلح سازی تصادفی خاک و خاک – سیمان به کمک کاربرد تحلیل رگرسیونی در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی اثر طول الیاف در مسلح سازی تصادفی خاک و خاک – سیمان به کمک کاربرد تحلیل رگرسیونی در pdf :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: اولین کنفرانس ملی مکانیک خاک و مهندسی پی
تعداد صفحات: 8
چکیده:
در این پژوهش اثر طول الیاف مصنوعی پلی پروپیلن بر مقاومت فشاری یک خاک رسی و مخلوط خاک سیمان مورد بررسی قرار گرفت. خاک طبیعی و خاک سیمان (خاک با 8 و 10 درصد وزنی سیمان) به طور تصادفی با الیاف مصنوعی با درصدهای وزنی 0/5 و 1 درصد و طول های 10، 15، 20 و 25 میلیمتر مسلح گردید و پس از تهیه نمونه های آزمایشی به روش تراکم استاتیکی، آزمایش مقاومت فشاری بر روی نمونه ها صورت پذیرفت. نتایج آزمایشگاهی نشان داد که افزایش درصد وزنی الیاف مورد استفاده سبب افزایش قابل ملاحظه در مقاومت فشاری بیشینه میگردد، لیکن افزایش طول الیاف تأثیر قابل ملاحظهای در افزایش مقاومت خاک و خاک سیمان در مقایسه با افزایش درصد وزنی الیاف ندارد، هر چند سبب افزایش محدوده کرنش میگردد. همچنین نتایج حاصل از مدلسازی رگرسیونی نشان داد که میزان مقامت فشاری بیشینه خاک سیمان به ترتیب تابع درصد وزنی سیمان، زمان عمل آوری و درصد وزنی الیاف است

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ