سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تو به حقّ دانا باش و بدان عمل کن، خدای سبحان تو را می رهاند . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 4:16 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

بررسی جایگاه و اهمیت دولت در pdf دارای 81 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی جایگاه و اهمیت دولت در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی جایگاه و اهمیت دولت در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی جایگاه و اهمیت دولت در pdf :

بررسی جایگاه و اهمیت دولت در pdf

 

سیاستمداران ، جامعه شناسان و اقتصاددانان در مورد تعریف واژه دولت اتفاق نظر ندارند و نتوانسته اند تعریف واحدی را برای واژه دولت عرضه کنند و علت آن این است که هر یک از ایشان واژه دولت را بر طبق طرز تفکر خاص خود تعریف کرده اند و به جهات و جنبه های دیگر آن توجهی نداشته اند. تا آنجا که بعضی از پژوهشگران 145 تعریف برای واژه دولت شمرده اند که همه آنها با هم اختلاف دارند و ما بعضی از آنها را ذکر می کنیم:

الف – “هولاند” در تعریف واژه دولت می گوید: دولت، مجموعه افرادی است که در سرزمینی معین زندگی می کنند و از حکومت اکثریت و یا گروهی از خودشان اطاعت می کنند.

ب – ” فوش ” می گوید: دولت مجموعه ای دایمی و مستقل ، متشکل از افرادی است که در سرزمینی مشخص زندگی می کنند و یک حکومت منظم، آنها را رهبری می کند با ین هدف که تمامی افراد و نیز هر یک از آنها را از زندگی و حقوق ملی برخوردار سازد.

ج – دکتر ” احمد رافت” در این باره می گوید: دولت جماعتی بزرگ از انسانهاست که در سرزمین معینی به طور ثابت سکونت دارند و در مقابل حکومتی مشخص سر تسلیم فرود می آورند و آن حکومت موظف است کیان جامعه را حفظ کند و اداره را بر عهده گیرد.

اینها بعضی از تعریفهایی بود که درباره دولت شده است و ذکر دیگر تعاریف لزومی ندارد آنچه مهم است این است که لفظ دولت، با همه این تعاریفی که برایش ذکر شده در لغت عرب به این معانی نیامده است بلکه در معانی دیگر مانند ”غلبه” و نیز به معنای ”مال” هم آمده است.

 

بررسی جایگاه و اهمیت دولت در pdf
فهرست مطالب

 

تعریف دولت

اهمیت دولت

نظریه اسلام

الف – ضرورت وجود دولت

ب – اختیارات گسترده

ج – اهمیت فرد

د – محدود کردن فعالیتها و اختیارات دولت

ه – مراقبت و کنترل دولت

ارکان دولت

زیربنای دولت

انواع حکومت

دموکراسی

مفهوم دموکراسی

ارکان دموکراسی

اشکال دموکراسی

ویژگی های نظام پارلمانی

دموکراسی و اسلام

نظام آریستوکراسی

حقیقت حکومت و منابع آن در اسلام

منابع حکومتی در اسلام

طبیعت حکم و قانون در اسلام

خلافت اسلامی

ضرورت وجود رهبر

امتیازهای بین المللی رهبر

وظیفه فرمانبرداری

مدت حاکمیت حاکم در اسلام

تشکیلات حکومت اسلامی

ملاک های کارمندی در دولت اسلامی

وظایف کارمندان

رسیدگی به نیازهای کارمندان

برکناری و انفصال از خدمت

مقامهای دولتی

وزارت

انواع وزارت

قضاوت

استقلال قوه قضائیه

تعیین قاضی

شرایط قاضی

آداب قضاوت

نظریهای مربوط به حدود وظایف دولت ه

منابع

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 4:16 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله نقش شعر در افزایش خلاقیت و پرورش هوش هیجانی کودکان در pdf دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش شعر در افزایش خلاقیت و پرورش هوش هیجانی کودکان در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش شعر در افزایش خلاقیت و پرورش هوش هیجانی کودکان در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش شعر در افزایش خلاقیت و پرورش هوش هیجانی کودکان در pdf :

 

نقش شعر در افزایش خلاقیت و پرورش هوش هیجانی کودکان

باتوجه به اینکه یکی از فعالیتهای اساسی که کودکان با آن می‌توانند در دنیای سرشار از تخیل قرار گرفته و افکار و احساسات و تأثرات خود را بیان کنند، شعر است پس بی‌شک، شعر، عرصه دیگری است که میل به خلاق بودن را در کودک ارضا خواهد کرد.

مقدمه:

هر کدام از ما کمابیش با بلبل زبانی کودکان به ویژه در خواندن شعر، آشنا بوده و لذت برده‌ایم. اما فقط تا این حد آشنایی بزرگترها با شعر کافی به نظر نمی‌رسد. بهتر است ابتدا به طرح پرسشهای اساسی در این زمینه بپردازیم: آیا در خواندن شعر برای کودکان هدف این است که آنها را شاعر بار بیاوریم؟ یا قرار است روح آنها را تلطیف کنیم، یا آنها را خلاق بار بیاوریم؟

• شعر کودک

شعر برای کودکان، درست مثل قصه‌های عامیانه دارای معنایی پنهانی است که خوانندگان خردسال همیشه نمی‌توانند به آن پی‌ببرند. کودک بزرگ می‌شود و شعرهایی را که در حافظه‌ او نقش بسته است دوباره به یادش می‌آورد یا به نوعی دیگر، آنها را می‌فهمد پس باید در شعرهای او جایی برای اندیشیدن وجود داشته باشد.

دکتر برنادت ردافی در کتاب ”پرورش تخیل و خلاقیت کودکان چنین اشاره می‌کند: ”کودکان، خلاق و مبتکر به دنیا می‌آیند، اشخاص بسیاری معتقدند که آنان خلاق‌تر از بزرگسالان هستند، زیرا مغزشان در مجموعه راه و روشهای معمول مشاهده مسائل حبس نشده است، یا تحت فشار پیروی یا اجبار منطقی قرار نگرفته‌اند“.

کودکان پیش‌دبستانی از شنیدن شعر لذت می‌برند، نه به خاطر اینکه با معنی شعر و یا صناعات ادبی آشنا هستند، آنها با آهنگ شعر میخکوب می‌شوند، با ریتم موجود در شعر به جنبش و جوشش درمی‌آیند، شاد می‌شوند و حرکت را تجربه می‌کنند.

حال اگر پا را کمی فراتر گذارده، علاوه بر موسیقی مستقر در شعر آنها را با موضوع، یا به اصطلاح قصه شعر آشنا کنیم، آنگاه لذتشان، دوچندان خواهد شد. زیرا کودکان سرشار از تخیل هستند.

خیال و درک آن در پرورش استعداد و شخصیت کودکان بسیار مؤثر است و به آنان آزادی عمل و سرعت می‌دهد و برتر از آن، کودکان را هوشمند بارمی‌آورد. ریزبینی، دقت و کنجکاوی، حاصل از تخیل و خیال‌انگیزی است.

• ویژگیهای مناسب برای شعر کودک

به هر کودکی دقت کنید این سه ویژگی را در او به صورت بارز می بینید: اول این که کاملاً احساسی است. دیگر این که قدرت تخیل زیادی دارد و در دنیای خیال زندگی می‌کند و سوم آنکه بسیاری از حرفها و حرکات او از وزن و آهنگی خاص برخوردار است. این سه ویژگی، کم و بیش در شعر هم وجود دارد. شعر نیز با احساس سروکار دارد، اگر تأثیر می گذارد و حتی حرکت ایجاد می‌کند از راه احساس وارد می‌شود و بر عقل چیره می‌گردد. احساسات کودک قبل از عقل او ظهور می‌کند و بهره‌برداری از سرمایه‌های عاطفی طفل خیلی زودتر از ذخایرعقلی او شروع می‌شود. بچه در موقعی که هنوز مسائل علمی و استدلالی را درک نمی‌کند مطالب عاطفی را می‌فهمد.

گلمن در کتاب ”هوش هیجانی“‌اش می‌گوید: ”ما به طور ناخودآگاه، احساساتی را که از فردی دیگر مشاهده کردیم تقلید می‌کنیم به این صورت که ناخودآگاه از حالتهای چهره، اندام، آهنگ صدا و دیگر نشانه‌های غیرکلامی احساسات دیگران، الگو می‌گیریم“.

همچنین شعری نیست که وزن و آهنگی نداشته باشد. اشتراک این سه ویژگی، میان شعر و کودک باعث می‌شود که کودکان شعر را بیشتر دوست داشته باشند. با شعر زندگی کنند با شعر بیدار شوند، بخوابند و بازی کنند. از این رو شعر در ادبیات کودکان جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است. شعر باید هدفش مشخص و معین و زبان آن قابل فهم و درک باشد. موضوع شعر باید مربوط به دنیای کودک باشد.

دنیای کودک و دنیای شعر، دو جهان نزدیک به هم یا شاید پیوسته به هم باشد، شعر کودک، کلامی است موزون و زیبا، موضوع شعر، باید قابل درک باشد و مربوط به دنیای کودک. 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 4:16 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله میزان شیوع ویروس TT در جمعیت شهر اصفهان در pdf دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله میزان شیوع ویروس TT در جمعیت شهر اصفهان در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله میزان شیوع ویروس TT در جمعیت شهر اصفهان در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله میزان شیوع ویروس TT در جمعیت شهر اصفهان در pdf :

مقدمه

در طی چند دهه گذشته با کشف 5 نـوع اصـلی ویـروسهـای هپاتیت A) تا (E و توسعه روشهای تشخیصی حساس برای هر کدام، پیشرفتهای قابل توجهی در مورد توصیف ویـروسهـای هپاتوتروپیک انسانی صورت گرفته است. به هر حال هنوز بخش نسبتاً کوچکی از موارد هپاتیتی حاد و مزمن باقی مانده است کـه قابل استناد به این ویروسها یا به ویروسهایی که گمان میرود برخی اوقات باعث آسیبهای کبدی بدون بروز علایم مشخـصه خاص شوند (انتروویروسهای معین، آدنوویروسها، پـاروویروس

B19 انسانی و غیره)، نیستند .(1) همزمان با تلاش جهت روشن کردن این فرمهـای ناشـناخته، نیـشیزاوا1 و همکـارانش، بـرای نخستین بار در سـال 1997، ویـروس (2TTV) TT را در سـرم بیماران ژاپنی مبتلا بـه هپاتیـت بعـد از انتقـال خـون بـا منـشأ

نامشخص کـه سـطوح افـزایش یافتـه آلانـین آمینـو ترانـسفراز

1 Nishizawa 2 Torque Teno Virus

(ALT) را نشان میدادند و عـاری از ویـروسهـای هپاتیـت A

تا G بودند، شناسایی کردند TTV .(2) ویروسی بدون پوشش با

DNA تکرشتهای حلقوی است که طـول ژنـومش حـدوداً kb

3/8 و قطر آن 30- 32 نانومتر میباشد .(3- 5) این ویـروس از انتشار بالایی در سراسر جهان برخوردار است و مطالعات صـورت گرفته بـا اسـتفاده از سیـستمهـای 3PCR حـساس، همـراه بـا پرایمرهای طراحی شده برای مناطق بسیار محافظت شده ژنـوم ویروسی (4UTR)، حاکی از شیوع بـسیار بـالای (بـیش از 90)

آلودگی TTV در بین جمعیتهای عمومی سراسر جهان میباشد

.(6- 9) اگر چه در ابتدا تصور میشد کـه TTV تنهـا بـهوسـیله انتقال خون منتقل میشود، با توجه به شـیوع بـسیار زیـاد آن در جمعیتهای عمومی سراسر جهـان، همچنـین تـشخیص آن در نمونههای بیولوژیکی مختلف (پلاسما، مدفوع، بـزاق، ترشـحات گردن رحم، مایع آمنیوتیک، شـیر، پوسـت، اشـک و ;) احتمـال

3 Polymerase Chain Reaction 4 Untranslated region
زمستان 85، دوره نهم، شماره چهارم

TTV DNA
54 میزان شیوع ویروس TT در جمعیت شهر اصفهان

میرود که راههای مختلفی برای انتـشار آن وجـود داشـته باشـد

.(10- 17) بررســیهــا نتوانــستهانــد نقــش TTV را در بــدن، همچنین ارتباط آن را با بیماری کبدی یا هرگونه بیماری خـاص دیگری آشکار سازند 2) و 5 و 11 و (18 -28؛ چنانچه در بعضی از بررسیها نقـش TTV در بیمـاری کبـدی مثبـت 20) و 23 و (27 و در دیگر مطالعات منفـی 22) و 28 و (29 پیـشنهاد شـده است. در این مورد فرضیههای زیادی وجود دارد؛ مـثلاً پیـشنهاد شده است که تیپها یا تحت تیپهای معینـی از TTV ممکـن است هپاتوتروپیک باشند ( 24 و 30 و .(31 همچنین ارتباط بین میزان ویروس و وضعیت ایمنی میزبان مورد بررسی قـرار گرفتـه است 8) و 32 و .(33

امروزه هیچ تظاهر بالینی که بتـوان آن را مـستقیماً بـه TTV

نسبت داد، وجود ندارد. به هر حال کشف TTV به تازگی صورت گرفته است، درگیری آن در پـاتولوژی مـشخص و ارتبـاطش بـا میزبان بهصورت فرضیه اسـت و هنـوز مـوارد ناشـناخته زیـادی درباره آن وجود دارد.

با توجه به اینکه در آینده ممکن است نقش تیپهای خاصـی از این ویروس بهعنوان عامل بیماریزا مـشخص شـود، بررسـی وضعیت آلودگی بـه ایـن ویـروس در هـر جامعـهای از اهمیـت ویژهای برخوردار است. در ایـن ارتبـاط، در ایـن مطالعـه میـزان شیوع آلودگی TTV در جمعیت عمومی (افراد داوطلب اهداکننده خون) شهر اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

روش کار

132 نمونـه سـرمی از افـراد بـه ظـاهر سـالم 122) نمونـه) و

هپاتیتی 10) نمونه؛ شامل 6 نمونه مثبت Anti-HCV و 4 نمونه مثبت (HBs-Ag در 6 نوبت از تـاریخ 82/10/9 تـا 83/4/30 از بانک خون سازمان انتقال خون شهر اصفهان تهیه گردیدند و تـا زمان استفاده در دمای -20C نگهداری شدند.

بعد از تیمار شدن 200 میکرولیتر از هر نمونه سرمی با پروتئیناز

(0/5mg/ml) K در حـــضور (0/2M) NaCl و (%0/25) SDS

برای 2 ساعت در 65C، DNA بـا اسـتفاده از فنـل/ کلروفـرم/

ایزوآمیل الکل استخراج و با اتانول رسوب داده شد. نهایتاً رسوب خشک DNA در 100 تا 150 میکرولیتر از آب مقطر استریل یـا محلول1TEحل و در دمای -20C ذخیره گردید.
پرایمرها: پرایمرهای مورد استفاده در ایـن تحقیـق، T801 و T935 بودند که بهوسیله تاکاهاشی2 و همکارانش بـرای منطقـه

1 Tris -HCl buffer (10mM, pH=8.0) Containing 1mM EDTA 2 Takahashi

مجله پژوهشی حکیم

غیرکدکننده و بسیار محافظـت شـده ژنـوم ویروسـی (UTR) و

جهت تکثیر یک قطعه 199bp طراحی شدهاند .(9) با اسـتفاده از این پرایمرها، شناسایی تقرًیبا تمام ژنوتیپهای TTV امکانپذیر است. لازم به ذکر اسـت کـه پرایمرهـای مـورد نظـر T801) و (T935 توســط TIB MOLBIOL Syntheselabor آلمــان ساخته شدند.
PCR اسیدهای نوکلئیک استخراج شـده بـا اسـتفاده از آنـزیم Smar Taq DNA Polymerase (سـیناژن، ایـران) صـورت گرفت و برنامه PCR شامل یک دوره دناتوره شدن در 94C بـه مدت 5 دقیقه، 40 دوره تکثیر شـامل دورههـای دنـاتوره شـدن، الحاق و طویل شدن بهترتیب در 94C بهمـدت 20 ثانیـه، 57C

به مدت 25 ثانیه و 72C به مدت 30 ثانیـه و یـک دوره طویـل شدن نهـایی در 72C بـهمـدت 5 دقیقـه بـود. در ایـن مطالعـه نمونههای منفی دوباره مورد آزمـایش قـرار گرفتنـد، یعنـی هـم محصول PCR نمونههای منفی و هم خـود نمونـههـای DNA

استخراج شده، برای بار دوم در معرض PCR قرار گرفتنـد. بایـد خاطرنشان شود که در همه آزمایشها کنترل منفی بهکـار بـرده شد.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 4:16 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق ژیمناستیک ریتمیک در pdf دارای 7 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق ژیمناستیک ریتمیک در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق ژیمناستیک ریتمیک در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق ژیمناستیک ریتمیک در pdf :

ژیمناستیک ریتمیک یکی از زیباترین و پر ریزه کاری ترین ورزشها است، که ترکیب کاملی از علوم ورزش و زیبایی شناسی است و در میان ورزشهای مسابقات المپیک قرار دارد. این ورزش ترکیبی از تحرک و انعطاف پذیری ژیمناستیک، دانش تکنیکی باله و ریتم و برانگیختگی رقص مدرن است که حرکات موزون، گویا، مختصر و با متانت آن تقریبا بی رقیب می باشد.
ژیمناستیک ریتمیک با حرکاتی به زیبایی و متانت باله اجرا میشود و در کل بسیاری از فرمهای قرارگیری و پرشها را از باله وام گرفته است. هنگامی که ژیمناستیک ریتمیک نظر فدراسیون بین المللی المپیک (FIG) را در قرن بیستم جلب کرد، علاقمندان آنرا ژیمناستیک مدرن نام گذاری کردند. اما با پی گیری تاریخ نسبتا مبهم آن، میتوان قدمت این ورزش را تا قرن گذشته دنبال کرد
در سالهای 1800، ژیمناستیک ریتمیک به شکل ژیمناستیک گروهی وجود داشته است و میتوان در آن نشانه هایی از طراحی رقص ابتدایی را پیدا کرد. پیشرفت این ورزش تا سالهای 1930 که در اولین دوره مسابقات ورزش تجربی در اروپای شرقی معرفی شد، بسیار کند بود. زمانی که FIG به این ورزش علاقمند شد، مدتها بود که حرکات پیچیده زمینی ژیمناستیک ریتمیک، توجه و علاقه تعداد زیادی از ژیمناستهای زن را جلب کرده بود.
در سال 1962 این ورزش توسط کمیته جهانی المپیک به عنوان یک رشته رسمی پذیرفته شد و یک سال بعد، مسئولان ورزش بوداپست یک برنامه سابقه جهانی برای این رشته برگزار کردند و در سال 1964 این مسابقات، بعنوان اولین دوره مسابقات جهانی قهرمانی ژیمناستیک ریتمیک، نام گذاری شد. لودمیلا ساوینکووا (Ludmila Savinkova) از شوروی اولین قهرمان جهان در این رشته است. این مسابقات در سری اول تنها شامل 28 شرکت کننده از ده کشور اروپایی بود. این ارقام به سرعت افزایش پیدا کرد و این رشته در تمام جهان علاقمندان فراوانی پیدا کرد.

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
یکشنبه 97 خرداد 13 , ساعت 4:15 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

نگرشی بر قانون دیوان عدالت اداری در pdf دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نگرشی بر قانون دیوان عدالت اداری در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نگرشی بر قانون دیوان عدالت اداری در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نگرشی بر قانون دیوان عدالت اداری در pdf :

نگرشی بر قانون دیوان عدالت اداری در pdf

 

قبل از ورود به اصل مطلب مانند همیشه ذکر یک نکته بیفایده نخواهد بود و ان اعلام تاسف عمیق از عدم توجه کافی به جایگاه رفیع دیوان عدالت اداری در نظام قضائی کشور است . در این زمینه تلاش و کوشش جدی برای معرفی هویت اصلی دیوان و رسالت عظیم این پدیده حقوقی نوین و نقش ارزنده ان در بسط عدالت فردی و اجتماعی و حمایت از کیان قانون به عمل نیامده است .

بویژه در مراکز علمی و حقوقی کشور اقتضا داشت که مسوولان نسبت به تاسیس کرسی مستقلی برای تدریس مباحث ظریف ، دقیق و حساس به این پدیده حقوقی نوین در این مراکز همت میگماردند ، زیرا فارغالتحصیلان دانشکدههای حقوق و علوم قضائی که غالبا در منصب قضاوت یا کسوت و کالت و یا مشاوره و یا هیات علمی دانشگاهها فعالیت اجتماعی خود را اغاز میکنند علیالقاعده باید با تمام سازمانهای قضائی کشور و از جمله دیوان عدالت اداری و قلمرو صلاحیت ان اشنایی کافی داشته باشند و ما امیدواریم که بیش از سال که از تاریخ تولد دیوان عدالت اداری و فعالیت این مرجع نوین قضائی میگذرد و کم و بیش نقش حساس ان در جامعه پدیدار شده است نسبت به رفع این نقیصه اقدام به عمل اید . من قبل از ارایه تعریف کوچکی از معنی دیوان عدالت اداری ، اشارتی کوتاه خواهم داشت به فلسفه وجودی اصل نظارت و استقرار نظام عدل فراگیر که موجبات تشکیل این قبیل مراجع را فراهم کرده است .

پس از تحولات سیاسی قهرامیز و یا ملایم و موزون در برخی از کشورهای جهان که تقریبا از اواخر قرن میلادی اغاز شد و همچنان ادامه داشت و دارد ، قانون اساسی به تصویب رسید و اراده مردم در اداره امور کشور جایگزین فرامین خودکامان تاریخ شد . در قوانین اساسی که حاوی اصول مختلف و متنوعی است ،

سه اصل بنیادی مهم که حکومت مردمسالار بر پایه ان قرار دارد که عبارتند از : نخست اصل اختصاص حق حاکمیت مردم ، دوم اصل تفکیک و انفصال قوای حاکم از یکدیگر به منظور برخورداری از مزایای تقسیم کار از یک سو و جلوگیری از عدم تمرکز غیراصولی قدرت در گروه حقوقی مشخص یا معین که نهایتا منجر به تولد و رشد و نمو هیولای استبداد خواهد شد و سوم اصل نظارت بر اعمال قوای حاکم بر کشور . در این اصل اخیر یعنی مساله نظارت بر اعمال قوه حاکم است که بحث ما ادامه خواهد داشت .

واقعیت قضیه این است که قوه قضائیه از بدو تولد همواره با نظارت و کنترل بر کیفیت اجرای قوانین در محاکم حقوقی توسط دیوان عالی کشور کنترل میشد .

 

نوع فایل: word

سایز:10.0 KB

تعداد صفحه:11

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ