سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرگویی، حکیم را می لغزاند و بردبار را ملول می کند، پس پرگویی مکن که به ستوه آوری و کوتاهی مکن که خوار گردی . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 6:25 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله سیستمهای اطلاعاتی مدیریت در pdf دارای 66 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سیستمهای اطلاعاتی مدیریت در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سیستمهای اطلاعاتی مدیریت در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سیستمهای اطلاعاتی مدیریت در pdf :

سیستمهای اطلاعاتی مدیریت

مقدمه
سازمانها سیستمهای پیچیده ای هستند که دارای زیر سیستمهای به هم وابسته و متعاملند.از آنجاییکه تغییرات در یک بخش از آنها باعث ایجاد تغییرات قابل پیش بینی وغیر قابل پیش بینی در سایر بخشهای آن می شود لذا تجزیه و تحلیل سیستم آنها می تواند عامل مهمی در پیشرفت و ارتقاء آنها بیانجامد.
تجزیه و تحلیل سیستمها کاربرد رویکرد سیستمی در طراحی سیستمهای اطلاعاتی است.سایر علوم ممکن است برای تشریح پدیده هایی که با آن روبرو هستند از مفاهیم سیستمها استفاده نمایند اما طرز تفکر سیستمی زیر بنای فعالیتهای تجزیه و تحلیل سیستمهاست.

اطلاعات و تکنولوژی در یک چرخه رو به رشد یکدیگر را با اثر متقابل ارتقاء میدهند و هر یک به رشد دیگری کمک میکند.ولی در این میان سیستمهایی که حجم عظیم اطلاعات را سامان داده آنها را در قالبهای تکنولوژی جای دهد و امکان استفاده موثر از آنها را پدید آورد نقش مهمی دارد.این وظیفه مهم را سیستمهای اطلاعاتی بر عهده دارد.
هر چند در قیاس با رشد سرسام آور تکنولوژی و اطلاعات در ابتدا سیستمهای اطلاعاتی و علوم مرتبط با آن از چنین رشدی برخوردار نبوده است ولی در سالهای اخیر این علوم با شیبی فزاینده به چرخه سه گانه “اطلاعات” و ” تکنولوژی” و “سیستمهای اطلاعاتی” پیوسته است.

حال اگر ابریشم وادویه کالای اعصار گذشته ونفت کالای قرن بیستم نام گذاری شوند قطعا می توان اطلاعات را کالای قرن آینده نامید . کالایی که انتخاب تکنولوژی ، جاده های بس سهل الوصول را برایش آماده ساخته است .
علم توسعه سیستمها ، در روند پیشرفت خود ودر جهت حرکت به سمت پایه های استوار و مبتنی بر علوم پایه و متناسب با تکنولوژی نوین ، به ارائه متد ولوژهای توسعه سیستم پرداخته است .

روند رشد متدلوژیهای توسعه سیستم به صورت روز افزوی ادامه دارد ، وامروزه با توجه به پیچیدگی و بزرگی سیستمها ، نمی توان بدون کمک متدولوژی مناسب به آنالیز ، طراحی واجرای سیستمهای بزرگ ، پیچیده و کارآمد امیدوار بود.

هدف پروژه
ازآنجاییکه مدیریت این شرکت در برخی موارد از نحوه برنامه ریزی و کنترل پروژه وچگونگی گزارش دهی رضایت خاطر ندارد لذا تجزیه و تحلیل سیستم این واحد می تواند در تعیین نارسائیها و کاستیها و عدم کارائیهای سیستم برنامه ریزی و کنترل پروژه این واحد موثر باشد.

به عنوان مثال تاخیر بیش از حد مجاز پروژها یک مسئله مهم محسوب میشودبنابر این یکی از اهداف را کاهش مدت تاخیر پروژها و افزایش سرعت دستیابی به اطلاعات و صحت اطلاعات در رابطه با پیشرفت پروژها برای تصمیم گیری و بهبود روشهای ارائه شده واعمال کنترلهای داخلی برای افزایش کارایی مدیران در نظر گرفته شده است.
درمطالعه مقدماتی یک بررسی اولیه واجمالی از سیستم و مسئله انجام داده و سپس در مطالعه تفصیلی به جمع آوری گسترده اطلاعات وتجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده پرداخته و سپس به مدل سازی سیستم می پردازیم.

فصل اول کلیات
تعریف سیستم
یک سیستم مجموعه منظمی از عناصر بهم وابسته است که برای رسیدن به اهداف مشترک با هم در تعادملند . که شامل مفاهیمی مانند کل گرایی ، نظم ، بهم وابستگی ، اهداف وتعامل می باشد که رفتار یک سیستم راتشکیل می دهد هر یک از این مفاهیم نیز به هم وابسته است به طوری که مستقل از دیگری نیست .

اجزای سیستم
اجزای سیستم عواملی است که موجودیت آن را تشکیل می دهد و دررسیدن به اهداف سیستم ، آن را یاری می کند . این اجزا عبارتند از :
– درون داده ها ، برون داده ها ، پردازش .
– کنترل و باز خور .
– محدوده و محیط سیستم .

درون داده ها ، برون داده ها ، پردازش
درون داده های سیستم ،شامل عواملی است که به صورت های مختلف مانند : مواد خام ، انرژی ،داده ها ی خام ، ونیروی انسانی وارد سیستم می شود .
– برون داده ها: حاصل ونتایج فرایند تبدیل است ، که باید به مقصد نهایی آن منتقل شود .
– پردازش ، فرایند تبدیل درون داده ه است .
یک سیستم اطلاعاتی سیستمی است که داده های خام را به عنوان درون داده می پذیرد و پس از پردازش ، برون داده هایی بصورت اطلاعاتی عملیاتی وگزارشهای مدیریتی تولید می کند .

کنترل وباز خور
باز خور ، اطلاعاتی در مورد عملکرد واقعی و برون داده سیستم است . و کنترل ، فرایند سنجش ومقایسه عملکرد واقعی سیستم با عملکرد از پیش تعیین شده است .
به طوری که استنباط می شود کنترل مستلزم تبین و تعیین استانداردهایی ( از قبل ) برای سنجش عملکرد واقعی است .

محیط ومحدوده سیستم
یک سیستم در محیطی که سایر سیستم ها وجود دارند ، فعالیت می کند . محیط سیستم عامل خارج از آن است که بر رفتــار سیستم اثر می گذارد . و در واقع غالبا تعیین می کند که سیستم چگونه باید انجام وظیفه کند . کلیه سیستم ها دارای محدوده ومرزی هستند که آنها را از محیط شان جدا می کند . در واقع سیستم ها از طریق درون داده ها وبرون داده ها یشان با محیط وبا سایر سیستم ها ارتباط برقرار می کنند .
سیستم اطلاعاتی در یک سازمان را می توان از دیدگاههای مختلفی مورد بررسی قرار داد که دیدگاههای بکار رفته در این سیستم به شرح زیر است :
– دیدگاه براساس مراحل
– دیدگاه براساس کارها ووظایف عمده
– دیدگاه بر اساس محصول نهایی
یادآورمی شود که در پایان هر مرحله مستنداتی جهت ورود به مرحله بعد تهیه می شود .

انواع سیستم ها
سیستمها بر حسب مورد ، به روشهای مختلفی طبقه بندی شده است که از آن جمله می توان سیستمهای باز وبسته را نام برد .
سیستم بسته
همانطور که نام آن پیداست سیستمی است که با محیطش هیچگونه ارتباطی به صورت مبادله انرژی واطلاعات نداشته باشد . انواع سیستمهای فیزیکی وشیمیایی ازاین دسته اند .

سیستم باز
سیستمی است که به طور مستمر درون داده ها یی از محیط دریافت می کند وپس از تبدیل به صورتی دیگر آن را به محیط باز می گرداند . سیستم های بیولوژیکی واجتماعی از این گونه اند .

رویکرد سیستمی
رویکرد سیستمی به مسئله یا سیستم بصورت کل می نگرد وبه اجزای آن با توجه به نقشی که در کل دارد ،یا با توجه به هدف کل سیستم نگاه می کند . به عبارتی دیگر اگر چه اجزای سیستم یا مسئله مورد تجه قرار می گیرد ، اما تاکید اصلی بر یکپارچگی اجزای آن برای رسیدن به هدف نهایی سیستم است ، و این خود از ویکرد سیستمی ، روشی موثر می سازد .
رویکرد سیستمی برای برخورد با مسئله ، ابتدا آن را سازماندهی می کند سپس برای درک بهتر و یافتن راه حل ، از دو سیاست تجزیه وترکیب به شرح زیر استفاده می کند

تجزیه
با استفاده از رویکرد سیستمی ، تحلیل مسئله ( سیستم ) پس از سازماندهی آن ، و بر ای درک بهتر ویافتن را ه حل ، آ را به اجزاء تشکیل دهنده آن یعنی قطعاتی کوچکتر تجزیه می کند .
هدف از این کار آ ن است که ابتدا کل مسئله مرور شود ، سپس به گروهی از زیر مجموعه ها که دارای قابلیت درک بیشتری است ، بررسی آن عملی تر وساده تر و ارتباطات بین آنها به سادگی قابل شناخته شدن است ، تجزیه شود .

ترکیب
پس از عمل تجزیه ، بررسی اجزای تجزیه شده ویافتن راه حل مناسب برای هر یک از اجزاء ، گام بعدی ، جمع کردن ، ترکیب ویکپارچه کردن این راه حل ها در یک را حل کلی مسئله است .
برای این کار ساختار سلسله مراتبی که در مرحله تجزیه ، بنا گذاشه شده است ، نقطه ای است ، برای ساختار دادن به این راه حل ها ، بصورت یک کل یا مجموعه یکپارچه ، که ساختار آن مطابق با ساختار مسئله اولیه است . روش کلی حل مسئله شامل فعالیت های زیر است :

– تعیین شناخت مسئله
– جمع آوری اطلاعات مربوط به مسئله
– تعیین راه حلهای مختلف
ارزیابی راه حلهای مختلف
– انتخاب بهترین راه حل
– اجرای راه حل انتخاب شده
– ارزیابی موفقیت راه حل اجراء شده

به طور کلی ، می توانیم گروه بندی کلی تری از فعالیت های فوق داشته باشیم ، به طــور کلی که هر گروه تشکیل مرحله ای را بدهد که شامل چند فعالیت از آنها باشد . این گروه بندی به شرح زیرا ست :

– شناخت مسئله
– تعیین وتهیه راه حل
– اجرای راه حل انتخاب شده

شناخت مسئله
مسئله تا شناخته نشود برای آن راه حل نمی توان پیدا کرد . در این صورت به عنوان اولین گام در حل مسئله ، باید آن را شناخت واز نشانه هایش آن را تمیز داد . برای شناخت مسئله لازم است اطلاعات مورد نیاز به روشهای مختلف جمع آوری شود . در این مرحله پس از تشخیص مسئله ، اهداف و محدودیتهای سیستم مورد مطالعه تعیین می شود . به این منظور با استفاده از مفاهیم ازسازمان به عنوان یک سیستم ، سیستم مــورد مطالعه در بطن سیستم بزرگتری یعنی سازمان ومحیط بررسی می شود وزیر سیستم های مختلف و ارتباط بین آنها ، بخوبی مطالعه می شود .

تعیین وتهیه راه حل
راه حل های مختلف ارائه شده . با توجه به معیارهایی که مزایاومعایب آنها را آشکار می سازد سنجیده می شود وبهترین آنها انتخاب می شود

اجرای راه حل انتخاب شده
پس از انتخاب راه حل مناسب آن را باید اجرا کرد .برای این کا برنامه ریزی اجرای راه حل انتخاب شده ضروری است . به طور کلی یک برنامه اجرای سیستم ، مشخص کننده فعا لیتها ، منابع ، و زمان مورد نیاز برای اجرای صحیح سیستم است.
راه حل اجرا شده در مقاطع باید مورد ارزیابی قرارگیرد تا معلوم شود که سیستم جدید تا چه حد پاسخگوی نیازهای استفاده کنندگان سیستم بوده است ، ودر صورت نیاز به تعدیل وتصحیح راه حل اجرا شده یا مطالعه مجدد آن پرداخت .

تجزیه وتحلیل سیستم
فعالیت های این مرحه ، به طور اختصاصی شام موارد زیر است :
ـ تشخیص وتعریف مسئله
– تعیین اهداف و محدودیت ها
– تشخیص نیازهای سیستم جدید
– تعیین راه حل های مختلف تامین نیاز های فوق
– انتخاب بهترین راه حل با توجه به معیار های مشخص .

چرخه تکاملی سیستم
چرخه تکاملی یک ابزار کنترل پروژه وچهار چوبی است که مراحل و وظایفی را که بــرای بـــررسی ایجاد و طراحی سیستم های اطلاعاتی ، ضروری است تعیین می کند .
برای فعالیت های مربوط به این چرخه تکاملی از دو متدلوژی زیر استفاده می شود :
– متدلوژی ستی
– متدلوژی ساخت یافته

چرخه تکاملی سنتی ونارسائیهای آن
– تکیه بر خصوصیات یزیکی سیستم
– اجرای از پایین به بالا
– متوالی بودن مراحل چرخه تکاملی سیستم
– عدم دخالت مستقیم و موثر استفاده کننندگان در کل مراحل چرخه
– مشکل مستند سازی سیستم
چرخه تکاملی ساخت یافته ومزایای آن نسبت به چرخه سنتی

در چرخه با نگرش از کل به جزء یا از بالا به پایین (top – down ) کاربرد مفاهیم مدولار و با استفاده ازتکنیکها و ابزار غنی ساخت یافته ، در مراحل مختلف چرخه ، به تجزیه و تحلیل ، طراحی و استقرار سیستم های اطلاعاتی پرداخته می شود .
در مقایسه با روش سنتی ، مزایای عمده زیر در این روش بررسی است :

– تکیه بر مدل منطقی سیستم
– طراحی و اجرای از بالا به پایین
– همزمانی واجرای مراحل مختلف چرخه تکاملی
– دخالت مستقیم و موثر استفاده کنندگان در کل مراحل چرخه
– سهولت تهیه مستندات نهایی سیستم

فازهای نرم افزار:

امکان سنجی
در فاز امکان سنجی پس از مطالعه سیستم میزان امکانات لازم برای شروع پروژه تخمین زده می شود . در واقع باید دید چه مقدار زمانی ، مالی ، پرسنلی وابزاری برای انجام پروژه مورد نیاز است .

تحلیـل
در این فاز که به دو زیر فاز تعریف نیازمندیها وتعیین مشخصات تقسیم میشود سرویسهاو محدودیتها و اهداف سیستم در مصاحبه با کاربران سیستم مشخص می شود سپس به صورتی تعریف می شوند که توسط کاربران وتوسعه دهندگان سیستم قابل مهم باشند .

طـراحی
فرایند طراحی سیستم ها نیازمند یها را به دو دسته سخت افزاری و نرم افزار ی تقسیم می کند ، ویک معماری کلی از سیستمی را ایجاد می نماید . طراحی نرم افزار عبارتست از:
تعین اعمال سیستم که ممکن است به یک یا چند برنامه اجرای تبدیل شوند بهر حال طراحی یک فعالیت هدف گراست ومشخص است به کجا ختم خواهد شد طراحی نرم افزار شامل چند مرحله است :

1) مطالعه ودرک مسئله : بدون درک درستی از مسئله طراحی خوب عیر ممکن است به عبارت بهتر مسئله با ید از دیدگاه های مختلفی بررسی شود .
2) مشخص کردن صفت اصلی حداقل یکی راه حل های ممکن : بهتر است راه حل حاوی مؤلفه های قابل استفاده مجدد بوده وساده باشد .
3) توصیف هرگونه موضوعی انتزاعی موجود درراه حل انتخابی : هدف طراحی ایجاد گرافی است که سازگار بوده وتمام ارتباطات بین نهادهای طراحی معتبر باشد .
به طور کلی طراحی به دو مرحله کلی شکسته می شود :

طراحی کلیات ( طراحی مفهومی یا ساختاری )
طراحی کلیات همان طراحی مفهومی است در واقع اعمال پیشنهادات طراح در مدل موجود ، منجر به تشکیل طراحی منطقی می شود .
در طراحی منطقی قدمهای زیر به ترتیب طی می شود
1-رسم نمودار جریان داده DFD
که درباره این موضوع که مبحث اصلی پروژه من میباشد در بخشهای بعدی مفصل شرح داده خواهد شد.

2-طراحی نمودار HIPO
نمودار HIPOنموداری ساده ، آموزش پذیر وبسیار کارابرای ارتباط است این نمودار برای نشان دادن وظایف سازمانی موجود در سیستم به کار می رود . به منظور رسم نمودار
نمودار HIPO قدمهای زیر راباید طی کرد :
1) رسم نمودار سلسله مراتب :

برای رسم نمودار سلسله مراتب ، وظایف موجود در سیستم را مشخص کرده ، سپس وظایف هم اهمیت را دریک سطح قرار داده وارتباط آنها رامشخص کرده سپس وظایف هم اهمیت را در یک سطح قرار داده وارتباط آنها را با یکدیگر نشان می دهند ، وظایف مرکب وپیچیده در سطوح پایین تر به وظایف ساده تری تفکیک می شوند .
2) رسم نمودار IPOبه وسیله طی قدمهای زیر :

1 – 2 ) ایجاد دیاگرامهای IPO به تعداد مورد نیاز .
2 – 2 ) مشخص کردن تمام خروجی های درشت سیستم در ستون خروجی .
3 – 2 ) منتقل کردن پردازش هایی که خروجی ها در آن در گیر هستند به ستون پردازش .
4 – 2 ) منتقل کردن ورودی های درگیر در پردازش به ستون ورودی
5 – 2 ) تطبیق ورودیهایوخروجی ها وپردازش های مشخص شده در ستونها ی مربوط با یکدیگر .

3-طراحی جزییات
نتیجه نهایی طراحی جزییات Sudode شدن ماژولهاست .
طراحی جزییات به مراحل زیر شکسته می شود :
1) طراحی ورودی / خروجی که از اصول طراحی جزییات استزیرا یکی از مهمترین معیارهای پیروزی وشکست یک نرم افزارInter face است .
2) طراحی پردازش ها که درآن فرمولها ی موجود در سیستم به نحو ی مدل می شوند .

3) طراحی الگوریتم ها ( کنترل ها ) الگوریتم هی استفاده شده جهت تهیه سرویس ها به تفضیل طراحی شده ومشخص می گردند .
4) طراحی داده ها : در سیستم های کاربردی به دلیل دارابودن حجم انبوه داده ها معمولاًطراحی داده منجر به طراحی بانک اطلاعاتی می شود .
برای طراحی بانک اطلاعاتی یا Daia Dictivnaباید قدمهای زیر را طی کرد :

1) تسلط کامل بر داده ها ی در جریان سیستم
2) تهیه فرم مشخصات مفهومی فایل یا Logical File Specification که با استفاده از یک Data Stutured Diagram تهیه می شود L.F.S در واقع افراز داده هـای درونData Dictionary به فایلهاست .

3) نرمال سازی داده یعنی کاهش تکراریا Redundencتکرارممکن است سطری یا ستونی باشد تکرارسطری یعنی تکراریک رکورد در چند فایل وتکرار ستونی یعی تکراریک فیلد در چند رکورد . که هر دونوع تکرارمشکلاتی راموجب می شوند از قبیل :

أ‌. انتشار بهنگام سازی
ب‌. انتشار حذف
ج. وابستگی
د. خطا پذیری
ذ. بالا رفتن فضای مصرفی
هـ . ایجاد رفتارهای نامطلوب
ی. کاهش سرعت ذخیره وارزیابی

توجه : نرمال سازی باید با توجه به قوانین مربوط به نرمال سازی داده انجام گیرد .
4) مرور بر اینکه بررسی شود آیاتمام اطاعات Data Dictionary در فایلها سیستم موجود است .

4-پیـاده سازی
پیاده سازی تبدیل طرح به یک نرم افزار یا سخت افزار مورد نیاز کار بر است . دراین مرحله طراحی نرم افزار به صورت مجموعه ای از برنامه ها یا واحد هی برنامه شناخته می شود عمده ترین کاری که در فاز پیاده سازی انجام می شود ، اینست که فلوچارت بدست آمده از تحلیل وطراحی کد می شود .
به طور کلی در فاز پیاده سازی باید قدمهای زیر طی شود:

1) کد کردن الگوریتم ها ماژولهای تهیه شده از مراحل قبل با یک زبان برنامه نویسی کد می شود.
2) خطا یابی هر کدام از واحد های برنامه برای یافتن خطاهای احتمالی موجود چک می شوند.
3) غلط گیری خطا های احتمالی پیدا شده در قسمت قبل بر طرف می شود.

4)تست واحد های برنامه تست می شود یعنی بازبینی می شود که هر واحد با مشخصه خود مطاقبت داشته باشد.
5) یکپارچه سازی واحدهای مستقل برنامه ها ترکیب شده و به عنوان سیستم کامل تست می شود تا مشخص شود که نیازمندیهای سیستم بررسی شده اند.
6) بر پا سازی برنامه تکمیل شده و تست شده برای نصب به مشتری تحویل داده می شود در واقع سیتم راه اندازی می شود.
7) عملیات سازی معمولا این مرحله: طولانی ترین بخش از دوران زندگی سیستم است. سیستم نصب شده و در عمل مورد استفاده قرار می گیرد.

5-نگهـداری
که عبارتست از رفع خطاهایی که در مراحل قبلی دوران زندگی سیستم پیدا نشده اند؛ بهبود پیاده سازی واحدهای سیستم و سرویس های جدید جهت پاسخ به نیازمندیهایی جدید .

فصل دوم معرفی شرکت مورد مطالعه
شرکت صنایع آموزشی

شرکت صنایع آموزشی در سال 1354 با سرمایه گذاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اهداف زیر تأسیس شد:
– تهیه و تولید کلیه وسایل آموزشی ، کمک آموزشی و آزمایشگاهی برای پایه های مختلف تحصیلی.
– احداث و اداره کارخانجات تولید وسایل آموزشی و بهره برداری از آنها.

– برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان به منظور آشنایی با کاربرد تولیدات شرکت.
– انجام کلیه عملیات بازرگانی اعم از واردات و صادرات.
شرکت بر طبق مفاد قانون تجارت فعالیت می کند و به موجب اساسنامه ، هیأت مدیره از پنج نفر تشکیل شده است که چهار نفر از آنها از طرف صندوق ذخیره فرهنگیان و یک نفر از طرف سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تعیین و منصوب می شوند. مدیر عامل شرکت ، در صورتی که عضو هیأت مدیره نباشد ، توسط هیأت مدیره انتخاب می شود.
در حال حاضر آقای مهندس بهروز کهزادی با سابقه ای بیش از بیست سال مدیریت در آموزش و پرورش ، مدیر عامل شرکت صنایع آموزشی هستند.

آشنایی با محصولات صنایع آموزشی

نظام آموزشی هر کشور در سرنوشت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن کشور نقش موثری را ایفاء می کند . معلمان سازندگان زیربنای آموزشی جامعه خویش هستند و در فرایند آموزش و پرورش کودکان و نوجوانان مسؤولیت مهمی را بر عهده دارند .باید دید چگونه می توان زیربنای آموزشی یک جامعه را استوارتر ساخت.بی تردید متحول کردن روشهای تدریس از شیوه سنتی به شیوه مدرن می تواند سرآغاز این تحول باشد .برای تحقق این هدف ، به منظور همگام شدن با جامعه بزرگ آموزشی جهان و برای کم کردن فاصله بین کشورهای در حال توسعه و پیشرفته ناگزیر باید دگرگونی های بنیادی و اصولی را در نظام آموزشی را پذیرفت .

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 6:24 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

کلاهبرداری در امور ثبتی در pdf دارای 19 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کلاهبرداری در امور ثبتی در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کلاهبرداری در امور ثبتی در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کلاهبرداری در امور ثبتی در pdf :

کلاهبرداری در امور ثبتی در pdf

 

کلیات :

حق مالکیت به عنوان یکی از اصول مهم زندگی اجتماعی است به طوری که در هر جامعه‌ای این امر مقدس و مهم شناخته شد. و به رسمیت در قوانین مدنی و ثبتی از آن یاد شده است و در قوانین کیفری نیز از آن حفاظت شده و برای نقض و تجاوز به آن ضمانت اجرا گذاشته شده است . یکی از این تخلقات وتجاوزات معمولا از طریق کلاهبرداری یا اغفال فرد مالک و خارج کردن ملک از ید مالک می‌باشد که این مصداق یکی از مصادیقی است که در قانون خاص به نام قانون ثبت و اسناد مالکیت به علت ضعف آنها مالکیت اشخاص در معرض سوء استفاده های بیشتری واقع شد به طوری که اشخاص با نوفذ کلاهبردار اقدام به ثبت ملک اشخاص غیر به نام خود کردند . همین امر باعث شد که قانون ثبت اسناد خود به عنوان یک قانون جرم زدا و اخلاف مصالح اجتماعی باشد و این ضعفها باعث شد که بعدها قانون ثبت و اسناد موارد تجاوز و تخطی به حق مالکیت اشخاص را پیش بینی و برای آن ضمانت اجرا قرار دهد. که این ضمانت اجراها در قانون ثبت و اسناد مصوب 26/12/1310 پیش بینی شده است.

بنابراین در این نوشتار سعی بر این است که کلاهبرداری بیشتر یا خارج کردن ملک اشخاص از مالکیت خودشان مورد بررسی قرار گیرد و مواد مربوطه به آن مورد تشریح و بررسی گردد که ابتدا یک مفهوم کل ( مختصر از کلاهبرداری و جرایم در حکم کلاهبرداری ارائه خواهد شد و در بخش دوم بطور خاص کلاهبرداری در قانون ثبت و اسناد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

بخش اول : کلاهبرداری

1- عنصر قانونی : عنصر قانونی جرم کلاهبرداری دارای سیر تحول تاریخی قابل توجهی پرداخت به طوری که این جرم ابتدا در م 238 قانون مجازات عمومی مصوب 1304 به قیمت ازم 405 ق.ج فرانسه گنجانیده شد. ولی از آنجا که آمار کلاهبرداری و رشد رو به افزون این جرم و نیز با توجه به خلا قانونی باعث شد که قانونگذار قوانین فرعی دیگری را به تصویب برساند مثل قانون انتقال مال غیر مصوب 5/1/1308 و قانون تبانی برای بردن مال اشخاص غیرمصوب 3/5/1307 و حتی موجب اصلاح قانون ثبت و گنجاندن مجازات برای جرایم کلاهبرداری در امور ثبتی مصوب 26/12/1310 بود ولی با این حال قانون گذار ایران همزمان با تشدید مجازت جرم کلاهبرداری در فرانسه مجازات مقرر در م 238 را نیز افزایش داد. اما پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران قانونگذار متن م 238 را در بخش تعزیرات دوم 116 قانون تعزیرات مصوب 62 با اندک تغییرات عبارات و مجازات گنجانید.

اما دوباره باز به دلیل افزایش روزافزون جرم کلاهبرداری به خصوص از طریق اعلام شرکتها و موسسات موهوم و واقعی قانونگذار درصد افزایش مجازات برآمد که این بار یان قانون توسط مجلس شورای اسلامی این قانون تصویب شد ولی در تاریخ 5/9/67 مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت که پس از آن با حل ایرادات درمجمع تشخیص مصلحت نظام این قانون تصویب شد که بعد از آن م این قانون به عنوان ضمانت اجرای جزایی کلاهبرداری مورد اعمال قرار گرفت.[1]

 

 

کلاهبرداری در امور ثبتی در pdf
فهرست مطالب

 

کلیات

بخش اول : کلاهبرداری

بخش دوم : کلاهبرداری در امور ثبتی

فصل اول : امور شکلی جرایم کلاهبرداری در امور ثبتی

فصل دوم: امور ماهوی جرایم کلاهبرداری در امور ثبتی

گفتار اول : تقاضای ثبت ملک غیر

گفتار دوم : تقاضای ثبت ملک غیرتوسط وراث

گفتارسوم: خیانت امین به صورت تقاضای ثبت مال مورد امانت

گفتار چهارم: خیانت یا تبانی امین و ثبت ملک به نام دیگری

گفتار پنجم: منصرف قلمداد کردن خود نسبت به ملکی و تقاضای ثبت آن

گفتار ششم: در مورد املاکی که به رهن و ... م 116 ق.ت.ا

گفتار هفتم: قانون نهو صدور سند رسمی بر املاکی که دچار حوادث غیرمترقبه شدند

نتیجه گیری

منابع

 


[1] م ا ق . ت.م . ک .ا .ا( هر کس از راه حیله و تقلب مردم ... )

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 6:20 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله رابطه تعلیم و تربیت با تأکید بر دیدگاه اسلام در pdf دارای 29 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه تعلیم و تربیت با تأکید بر دیدگاه اسلام در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله رابطه تعلیم و تربیت با تأکید بر دیدگاه اسلام در pdf

چکیده  
مقدمه  
مفهوم آموزش(تعلیم)  
مفهوم تربیت  
1 معنای لغوی و موارد کاربرد واژه «تربیت»  
2 تعریف تربیت  
مفهوم ترکیبی تعلیم و تربیت «آموزش و پرورش»  
تفاوت مفهوم تعلیم و تربیت  
رابطه تعلیم و تربیت  
1 رابطه مجاورتی و موازی  
2 رابطه هدف ابزاری و مقدمه و ذی‌المقدمه‌ای  
3 رابطه کل و جزء یا عام و خاص  
4 رابطه ظرف و مظروفی  
5 رابطه تعاملی  
6 رابطه آمیختگی و در هم‌تنیدگی  
نقد و بررسی انواع رابطه‌ها  
رابطه تعلیم و تربیت از دیدگاه اسلام  
الف. آیات قرآن  
ب. روایات  
ا‌. تأثیر عمیق علم در انسان  
2 در رأس فضایل بودن علم  
3 همراهی علم و عمل  
4 همراهی علم و ایمان  
5 علم عامل تزکیه نفس  
6 تأثیر علم در تشخیص اخلاق پسندیده از ناپسند و کسب فضائل و دوری از رذائل اخلاقی  
7 تأثیر علم در قلب  
8 تأثیر طلب علم(تعلیم)، رشد و تربیت  
1ـ امین خدا بر روی زمین بودن عالم  
2 وارث انبیاء بودن عالمان  
3 همنشینی با علما و تأثیر آن در تزکیه  
نتیجه‌گیری  
پی‌نوشت‌ها:  
منابع  

بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله رابطه تعلیم و تربیت با تأکید بر دیدگاه اسلام در pdf

امینی، ابراهیم، اسلام و تعلیم و تربیت، تهران، انجمن اولیاء و مربیان، 1372

بناری، علی همت، نگرشی بر تعامل فقه و تربیت با تأکید بر نقش فقه بر تربیت، قم مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، 1383

پژوهشکده حوزه و دانشگاه، درآمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت، تهران، سمت، 1372

حاجی ده‌آبادی، محمدعلی، درآمدی بر نظام تربیتی اسلام، قم، مرکز جهانی علوم اسلامی، 1377

حجتی، سیدمحمدباقر، تعلیم و تربیت اسلامی (بخش دوم: تعیم)، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، 1358

خوانساری، محمد، شرح غررالحکم و دررالکلم، تهران، موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، 1373

داودی داودی محمد، نقش معلم در تربیت دینی، قم، پژوهشکده همکاری حوزه و دانشگاه، 1384

دورکیم، امیل، تربیت و جامعه‌شناسی، ترجمه علی محمد کاردان، تهران، مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، 1376

سیف، علی‌اکبر، روانشناسی پرورشی، تهران، آگاه، 1368

شریعتمداری، علی، رسالت تربیتی مراکز آموزشی، تهران، سمت، 1374

ـــــ ، اصول و فلسفه آموزش و پرورش، تهران، امیر کبیر، 1379

شکوهی، غلامحسین، مبانی و اصول آموزش و پرورش، مشهد، مؤسسه انتشارات و چاپ آستان قدس رضوی، 1368

صادقی، محمد، الفرقان فی تفسیر القران باالقران و السنه، بیروت، مؤسسه الاعلمی للمطبوعات، 1397ق

صانعی، سیدمهدی، پژوهشی در تعلیم و تربیت اسلامی، تهران، مشهد، سناباد، 1378

طباطبائی، سیدمحمدحسین، المیزان، ترجمه سیدمحمدباقر موسوی همدانی، قم، دفتر انتشارات اسلامی، 1363

کریمی، عبدالعظیم، آموزش به مثابه پرورش، تهران، وزارت آموزش و پرورش، پژوهشکده تعلیم و تربیت، 1381

کلینی، محمدبن یعقوب، اصول کافی، تهران، دارالکتب الاسلامیه، 1365

مجلسی، محمدباقر، بحارالانوار فی‌معرفه الائمه الاطهار، بیروت، دار احیاء التراث العربی، 1403ق

محمدی، ری شهری محمد، میزان الحکمه، قم، مرکز الاعلام الاسلامی، 1370

مطهری، مرتضی، تعلیم وتربیت در اسلام، تهران، صدرا، 1367

مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، تهران، دارالکتب الاسلامیه،1362

میالاره گاستون، معنی و حدود علوم تربیتی، ترجمه علی‌محمد کاردان، تهران، مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، 1375

نقیب‌زاده، عبدالحسین، نگاهی به فلسفه آموزش و پرورش، تهران، طهوری، 1368

هاشمی، سید حسین، «رابطه تعلیم و تربیت از منظر قرآن»، پژوهشهای قرآنی، شماره 61، بهار 1389

الهندی المتقی، کنزالعمال، بیروت، مؤسسه الرساله، 1409ق

هوشیار، محمدباقر، اصول آموزش و پرورش، تهران، مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، 1327

چکیده

 

«تعلیم» و «تربیت» دو مفهوم کلیدی در حیات علمی و معنوی بشر است که پیوسته در کنار هم به کار رفته، و همراه هم هستند، اما آیا این دو مفهوم، دو مفهوم بیگانه از هم هستند که به صورت اتفاقی کنار هم قرار گرفته‌اند، یا باهم رابطه دارند؟هدف این مقاله، پاسخ به این دست سؤالات است که با روش تحلیلی ـ استنادی تدوین شده است. در این زمینه، شش نوع رابطه میان این دو مفهوم وجود دارد که از میان آنها، رابطه آمیختگی و درهم تنیدگی صائب‌تر است. در آیات قرآن، دو مفهوم تعلیم و تزکیه، هر چند در کنار هم ذکر شده‌اند، اما از نحوه همراهی آن دو، می‌توان رابطه در هم تنیده و غیرقابل تفکیک در محتوا برداشت کرد. در روایات نیز هر چند دو مفهوم تعلیم و تربیت یا تعلیم و تزکیه، در کنارهم به کار نرفته‌اند، اما دو مفهوم علم و عالم به عنوان ثمرات مستقیم تعلیم به طور گسترده در کنار جلوه‌های تربیت و تزکیه به کار رفته‌اند. از بررسی آنها، تفکیک ناپذیری و درهم تنیدگی تعلیم و تربیت قابل استفاده است

 

کلیدواژه‌ها: تعلیم، تربیت، آموزش و پرورش.

 

 مقدمه

 

تعلیم و تربیت نیاز ضروری بشر است به گونه‌ای که در طول حیات خود، پیوسته بدان نیازمند است. از این‌رو، از دیرباز این امر مورد توجه مربیان بزرگ و مصلحان اجتماعی بوده است. با این حال، عدم توجه به ماهیت این دو مفهوم در پاره‌ای موارد، موجب عدم بهره‌گیری از ظرفیت و جایگاه بایسته هر یک شده است: گاهی اوقات، با تمرکز و اهتمام بر یکی، از اهتمام و توجه به دیگری غفلت شده و احیاناً به تفکیک و جدایی این دو از هم و در نتیجه، بروز پیامدهای نامطلوب در روند رشد افراد جامعه شده است. در برخی مراکز تمرکز بر آموزش شده و از پیامدهای ضمنی تربیتی آن غفلت شده است و یا به بهانه اهتمام به امر تربیت، از کیفیت آموزش کاسته شده است. آیا به راستی «تعلیم» از «تربیت» جداست، یا این دو باهم در ارتباط هستند؟ در صورت وجود رابطه، این رابطه چگونه است؟ آیا رابطه آنها از نوع مجاورتی است و یا از نوع رابطه مقدمه و ذی‌المقدمه‌ای است؟ آیا از نوع رابطه تعاملی است؟ و یا از نوع یکپارچگی و درهم تنیدگی است؟ دیدگاه اسلام در این زمینه چیست؟ آیا می‌توان از طریق بررسی آیات قرآن و روایات معصومان(ص)، به چگونگی این رابطه پی برد؟ به رغم اهمیت این موضوع و پیامدهای مثبت و منفی، که بر نوع برداشت از رابطه این دو مفهوم در عرصه رشد و هدایت جامعه وجود دارد، آن‌گونه که شایسته است به این موضوع پرداخته نشده است. البته برخی پژوهشگران به گونه‌ای به این موضوع پرداخته‌اند. اما برخی از آنان، به انواع رابطه اشاره کرده‌اند، اما از منظر دینی موضوع را بررسی نکرده‌اند و رابطه را از نگاه آیات و روایات مورد توجه قرار نداده‌اند.1 برخی نگاه دینی داشته‌اند، اما به نوع رابطه و گونه‌های ممکن نپرداخته‌اند. ضمن اینکه تنها آن را از نگاه قرآن مورد توجه قرار داده، و توجهی به روایات نداشته‌اند.2 از این‌رو، این مقاله درصدد است تا ابتدا این دو مفهوم را چه به صورت انفرادی و چه به صورت ترکیبی تعریف و سپس، انواع رابطه‌های ممکن میان آن دو را مورد بررسی قرار دهد. در پایان، با بررسی آیات و روایات دیدگاه اسلام در این زمینه را مورد توجه قرار دهد

 

 

 

مفهوم آموزش(تعلیم)

 

معادل این واژه در زبان عربی «تعلیم» و در زبان لاتین «Teaching» یا «Instruction» است. آموزش به طور کلی، دارای دو مفهوم عام و خاص می‌باشد. در مفهوم عام، شامل هر نوع انتقال مفاهیم و تأثیرگذاری در ذهن فراگیر، به منظور ایجاد یادگیری در وی می‌باشد، خواه این تأثیرگذاری در قالب رسمی و از پیش طرح‌ریزی شده باشد. همانند آنچه در مراکز آموزشی، و به ویژه در کلاس درس انجام می‌گیرد و خواه به صورت خود به خودی و بدون طراحی و برنامه‌ریزی قبلی باشد. همانند تأثیری که از برنامه‌های آموزشی تلویزیونی و یا مطالعه کتاب و مجله و مانند اینها ناشی می‌شود. «آموزش» در مفهوم خاص خود،‌ در قالب و شرایط ویژه‌ای صورت می‌گیرد که عبارت است از: «فعالیت‌هایی که با هدف آسان ساختن یادگیری از سوی آموزگار یا معلم طرح‌ریزی می‌شود و بین آموزگار و یک یا چند یادگیرنده به صورت کنش متقابل جریان می‌یابد.»3 به عبارت دیگر، «فعالیتی است که معلم و شاگرد با هم در کلاس درس انجام می‌دهند.»

 

آموزش دارای سطوح مختلف می‌باشد: گاهی به صورت سطحی است و در آن صِرفْ «انتقال مفاهیم و دانش»،5‌ و گاهی از سطح انتقال صرف مفاهیم به دیگران فراتر می‌رود و منجر به تأثیر عمیق‌تر و به اصطلاح «یادگیری» می‌گردد. با این حال، گستره تأثیرگذاری آموزش در بُعدشناختی و ذهنی یادگیرنده است. هرچند تأثیر در بعد شناختی و ذهنی یادگیرنده، زمینه‌ساز تأثیرگذاری در بُعد رفتاری و نگرشی وی نیز می‌باشد

 

مفهوم تربیت

1 معنای لغوی و موارد کاربرد واژه «تربیت»

 

واژه «تربیت» عربی است. معادل لاتینی آن «Education» و معادل فارسی آن «پرورش» است. از آنجا که در پرتو دین اسلام و برگزیدن آن از سوی پارسیان، تداخل و تعامل زیادی میان واژگان فارسی و عربی ایجاد شده است و واژگان عربی به طور وسیع، به حوزه ادبیات فارسی‌زبانان راه یافته است، امروزه واژه «تربیت» در ادبیات فارسی‌زبانان جایگاه ویژه‌ای یافته است. حتی می‌توان ادعا نمود که کاربرد آن، به ویژه در عرصه «آموزش و پرورش»، بیش از «پرورش» شهرت یافته است. به هر حال، این واژه در زبان فارسی، در معانی گوناگونی چون «پروردن»، «پروراندن»، آداب و اخلاق را به کسی «آموختن» و در زبان عربی، به معانی متعددی چون «حضانت»، «اصلاح»، «تدبیر»، «تتمیم»، «تکمیل»، «تأدیب»، «تغذیه نمودن»، «رشد و نموّ کردن» و «تهذیب نمودن»6 به کار رفته است. امروزه با توسعه تعلیم و تربیت، کاربردهای دیگری برای آن به وجود آمده است. گاستون میالاره در این زمینه، به چهار کاربرد اشاره می‌کند: 1 تربیت به معنای «نهاد یا نظام تربیتی؛

«حاصل عمل معینی»؛ 3 به «فرآیندی» اطلاق می‌شود که به نحو پیش‌بینی شده یا نشده، دو یا چند فرد را به یکدیگر پیوند می‌دهد؛ 4 «محتوا» یا «برنامه آموزشی و تربیتی» است که به فراگیران ارائه می‌شود

 

علاوه بر این، «در زبان فارسی لفظ «تربیت» کاربرد دیگری دارد که از جامعیت خاصی برخوردار است و آن هنگامی است که این کلمه به جای آنکه یک یا چند جنبه از ابعاد وجود انسان را دربر گیرد، همه جنبه‌های زندگی مادی و معنوی او را شامل می‌شود. مثل جمله «سعدی در نظامیه بغداد تربیت یافت» یا «استادی به تربیت شاگردی همت گماشت»، در این کاربرد، کلمه «تربیت» تقریباً معادل اصطلاح تعلیم و تربیت امروزی در زبان فارسی و لفظ «Education» در زبان لاتین است و در آن، مفهوم «تربیت»، اعم از تعلیم است

 

2. تعریف تربیت

 

برخلاف آموزش، که اختلاف دیدگاه زیادی درباره آن وجود ندارد و تعریف نسبتاً‌ واحدی از آن شده است، برای تربیت تعاریف گوناگونی ارائه شده است. به طور کلی، می‌توان گفت: در تعریف تربیت دو رویکرد کلی وجود دارد: رویکرد «توصیفی و تجربی» و رویکرد «آرمانی و فلسفی». به عبارت دیگر، «رویکرد هستی» و «رویکرد بایدی». در رویکرد اول، پژوهشگر بر واقعیت موجود عمل تربیت و تحلیل عناصر و توصیف آنها تأکید دارد. در رویکرد دوم، تأکید بر آنچه تربیت باید باشد، هست. به عبارت دیگر، پژوهشگر براساس بینش خاصی که نسبت به جهان و انسان دارد، و بر سایر فلسفه تربیتی خاصی، که پذیرفته است، به ارائه تعریفی متناسب با دیدگاه خود درباره تربیت اقدام می‌کند

 

نمونه تعاریف عبارتند از

«امر طبیعی عملی است که روی فرد یا گروهی از افراد اعمال می‌شود یا عملی است که گروهی از افراد آن را می‌پذیرند.»

«تعلیم و تربیت فعل و انفعالی است میان دو قطب سیال (مربی و متربی)، که مسبوق به اصلی و متوجه هدفی و مستلزم طرح و نقشه‌ای باشد.»

«تعلیم و تربیت عبارت است از: مجموعه اعمال یا تأثیرات عمدی و هدفدار یک انسان (مربی)، بر انسان دیگر (متربی)، به ویژه عمل یا تأثیر فرد بالغ و مجرب بر کودک و نوجوان، به منظور ایجاد صفات (اخلاقی و عملی)، یا مهارت‌های حرفه‌ای. به عبارت دیگر، تعلیم و تربیت عبارت است از: فراهم کردن زمینه‌ها و عوامل و به فعلیت رساندن و یا شکوفا ساختن استعدادهای مشخص، در جهت رشد و تکامل اختیاری او به سوی هدف‌های مطلوب و براساس برنامه‌های سنجیده شده.»

«تربیت عبارت است از: پرورش دادن استعدادهایی که در فرد مورد تربیت موجود است.»

«تربیت عبارت است از: انتخاب رفتار و گفتار مناسب، ایجاد شرایط و عوامل لازم و کمک به شخص مورد تربیت تا بتواند استعدادهای نهفته‌اش را در تمام ابعاد وجود و به طور هماهنگ، پرورش داده، شکوفا سازد و به سوی هدف و کامل مطلوب تدریجاً حرکت کند.»

«تعلیم و تربیت عملی است که نسل‌های بزرگسال، بر روی نسل‌هایی که هنوز برای زندگانی اجتماعی پخته نیستند، انجام می‌دهند.»

«تربیت همانا کشاندن آدمی است به سوی ارزش‌های والای انسانی، چنان‌که آن ارزش‌ها را بفهمد و بپذیرد، دوست بدارد و به کار آورد.»

 

از مجموع تعاریف، به نظر می‌رسد ارائه تعریف توصیفی و تحلیلی مفیدتر است. از این‌رو، در اینجا ما تعریفی از این دست ارائه می‌دهیم

 

«تربیت عبارت است از فعالیتی هدفمند و دو سویه میان مربی و متربی، به منظور کمک به متربی در راستای تحقق بخشیدن به قابلیت‌های وی و پرورش شخصیت او در جنبه‌های گوناگون فردی، اجتماعی، جسمی، عاطفی، اخلاقی، علاقی و;»[14 در این تعریف، چند نکته مورد توجه می‌باشد: نخست اینکه تربیت، فعالیت و عمل است و به آن به عنوان یک واقعیت نگریسته شد. دوم اینکه، تربیت فعالیت هدفمند و برنامه‌ریزی شده است. سوم اینکه، تربیت دو سویه و در اثر تعامل مطلوب و تأثیر و تأثر متقابل مربی و متربی محقق می‌شود. چهارم اینکه، تربیت دارای عناصری است و عناصر اصلی آن مربی و متربی است. بدون وجود این دو، تربیت معنا پیدا نمی‌کند. البته در اینجا مراد از مربی، صرف معلم و مربی انسانی نیست، بلکه شامل سایر عوامل تأثیرگذار نیز می‌باشد. پنجم اینکه، هرچند تربیت دو سویه است، اما غرض اصلی کمک به متربی و پرورش وی است. نکته ششم اینکه، هدف تربیت شکوفا نمودن و پرورش قابلیت‌های متربی در همه ابعاد گوناگون وی است و نگاه‌ بخشی به تربیت و تمرکز آن بر بعد خاصی از ابعاد متربی، نوعی عدول از تربیت مطلوب است

 

مفهوم ترکیبی تعلیم و تربیت «آموزش و پرورش»

 

واژه ترکیبی «تعلیم و تربیت» یا «آموزش و پرورش» در زبان فارسی، عمدتاً دارای دو کاربرد است: کاربرد نخست، در خصوص نظام «نهاد آموزش و پرورش» است. برای مثال، گفته می‌شود «نظام تعلیم و تربیت» یا «نظام آموزش و پرورش» ایران، اسلامی است یا «نظام آموزش و پرورش ایران نیاز به تحول و اصلاح دارد.» کاربرد این واژه در نهاد، و نظام از کاربرد واژه «تربیت» در نهاد، که پیش از این به آن اشاره شد، شایع‌تر است. کاربرد دوم آن در معنای «تربیت به معنای عام» است؛ یعنی معنایی که مشتمل بر آموزش است. زیرا کاربرد این واژه در خصوص تربیت، جدای از آموزش و در مقابل آن بعید به نظر می‌رسد. کاربرد این معنا، بسیار شایع‌تر از معنای اول است. بر این اساس «مراد از تعلیم و تربیت، یک مفهوم است که در قالب دو لفظ ادا می‌شود و مربیان بزرگ این واژه را در یک مفهوم به کار می‌برند، نه به صورتی که در عربی یا در فارسی به صورت آموزش و پرورش به عنوان دو فرآیند تعبیر می‌شود. معمولاً اندیشمندان و نویسندگان بزرگ ما نیز وقتی درباره تعلیم و تربیت بحث می‌کنند، همان مفهوم تربیت را در نظر می‌گیرند.»

 

تاریخچه واژه ترکیبی «تعلیم و تربیت» نشان می‌دهد که دو واژه «تعلیم» و «تربیت»، هرچند در فرهنگ اسلامی ما در کنار هم بوده‌اند و در آیات قرآنی هم بدان تصریح شده است، اما کاربرد ترکیبی، با قصد معنای واحد از آن، متأثر از فرهنگ لاتینی است. زیرا نویسندگان و مترجمان ما جهت استفاده از دیدگاه‌های صاحب‌نظران تعلیم و تربیت در غرب، نیازمند ترجمه متون آنها بوده‌اند. در این راستا، به ترجمه و معادل‌گزاری واژه کلیدی «Education» اقدام کرده‌اند. مناسب‌ترین معادل را واژه ترکیبی «تعلیم و تربیت» یا «آموزش و پرورش» یافته‌اند؛ چراکه واژه «Education» در زبان لاتین، متفاوت از «Traning» به معنای آموزش است و معنای آن، اعم از آموزش و پرورش است. به نظر می‌رسد، این معادل‌گذاری از یک جهت مناسب و خیرخواهانه بود؛ چراکه آنان «ظاهراً خواسته‌اند با برگزیدن این دو لفظ، این تصور که مدرسه تنها جای تعلیم است، از اذهان عمومی بزدایند. تعبیر «تعلیم» و «تربیت» ظاهراً دلالت بر این دارد که مدرسه هم جای تعلیم است و هم جای تربیت است.»16 با این حال، این‌گونه ترجمه پیامدهای منفی نیز به دنبال داشته است؛‌ چراکه استفاده از لفظ جداگانه‌، ناخواسته جدایی این دو را در اذهان تداعی نمود. این امر موجب شده که در ساختار نظام آموزش و پرورش ایران، این جدایی ظاهری به جدایی واقعی تبدیل شود و به تدریج مراکز آموزش ما خود را تنها متولی امر آموزش بدانند و به اصطلاح آموزشگاه باشند، نه آموزشگاه و پرورشگاه. بنابراین، به نظر می‌رسد ترجمه «Education» به «تربیت» به معنای اعم از آموزش بسیار مناسب‌تر است و پیامد منفی دنبال نخواهد داشت

 

تفاوت مفهوم تعلیم و تربیت

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 6:19 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

بررسی سایت فروشگاه اینترنتی در pdf دارای 63 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی سایت فروشگاه اینترنتی در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه بررسی سایت فروشگاه اینترنتی در pdf

مقدمه

فصل اول - تجارت الکترونیک

فصل دوم - شناسایی سیستم

2-1- امکان سنجی و نیاز سنجی

2-2- مراحل انجام کاری

2-3- تعیین وظایف و نقشه سایت

2-4- پایگاه داده ها و ERD

2-5- طراحی سیستم و DFD ها

فصل سوم- ابزارهای مورد استفاده در انجام این پروژه

3-1- ASP.NET

3-2- پایگاه داده SQL

فصل چهارم- کدها و توابع مهم برنامه

4-1- کد های مربوط به رفتن به صفحات دیگر

4-2- کد های مربوط به اتصال برنامه به پایگاه داده SQL

4-3- باز کردن پایگاه داده انجام عملیات و بستن پایگاه داده

4-4- استفاده از اطلاعات داخل DS

4-5- مقابله با خطا ها

4-6- دستورات مربوط به Sign in

4-7- کدهای مربوط به ثبت نام کاربر

4-8- ابزار مربوط به صفحه Product

4-9- کدهای زمان اجرای صفحه Product

4-10- کدهای مربوط به انتخاب گروه در صفحه Product

4-11- کدهای مربوط به جستجو در صفحه

4-12- کدهای مربوط به انتخاب محصول

4-13کدهای مربوط به صفحه بارگذاری صفحه Order

4-14- کدهای مربوط به دکمه ADD در صفحه Order

4-15- کدهای مربوط به تایید و خرید سفارشات در صفحه Orders

4-16- کدهای مربوط به دکمه تایید خرید در صفحه CheckCredits

فصل پنجم- نحوه کار با سایت

فصل ششم- جمع بندی و نتیجه گیری

منابع

فهرست شکل ها

شکل 2-1- تصویر سایت هک شده بانک تجارت

شکل 2-2- (ERD Plan )

شکل 2-3- نقشه کلی سایت

شکل 2-4- DFD Level

شکل 2-5- DFD Level

شکل 2-6- DFD Level

شکل 2-7- DFD Level

شکل 2-8- DFD Level

شکل 2-9- DFD Level

شکل 2-10- DFD Level

شکل 2-11- DFD Level

شکل 4-1- صفحه ErrorPage.aspx

شکل 4-2- پیغام خطا

شکل 4-3- صفحه logedInPane

شکل 4-4- صفحهlogedIn

شکل 4-5- GridView

شکل 4-6- Choose Data Source

شکل 4-7- DataBase

شکل 4-8 New Connection

شکل 4-9-Browse

شکل 4-10جدول برای این GridView

شکل 4-11- Finish

شکل 4-12= DropDownList

شکل 4-13- جستجو

شکل 4-14- انتخاب محصول

شکل 4-15- جزیئات محصول انتخاب شده

شکل 4-16- ImageButton

شکل 4-17- تایید و خرید سفارشات

شکل 4-18- به دکمه تایید خرید در صفحه

شکل 5-1- صفحه اصلی

شکل 5-2- صفحه ارتباط با مدیر

شکل 5-3- صفحه مربوط به کالاها

شکل 5-4- صفحه Login

شکل 5-5- صفحه عضویت

شکل 5-6- صفحه پر کردن فرم اشتباه

شکل 5-7- صفحه پیام تبریک

شکل 5-8- صفحه وارد کردن نام کاربری

شکل 5-9- کاربر با نام کاربری و کلمه عبور

شکل 5-10- بخش خرید

شکل 5-11- بخش خرید

شکل 5-12- خطای بخش خرید

شکل 5-13- گزینه Login user

شکل 5-14- صفحه خوش آمد

شکل 5-15- Control Panel

شکل 5-16- Administrator Control panel

شکل 5-17- Manage User(s)

شکل 5-18- Manage Products

شکل 5-19- Manage Category

شکل 5-20- Manage Message

 

بخشی از منابع و مراجع پروژه بررسی سایت فروشگاه اینترنتی در pdf

1) ASP.NET 2.0 with VB.NET 2005 and Web Matrix
(ترجمه علیرضا زارع پور (

2) ASP.NET unleashed (مرجع کامل)
(مترجم بابک احترامی )

3) SQL SERVER 2000 Database Desgin and Implementation
(Microsoft Press)

4) Visual Basic.NET 2005
(محمد هاشمیان- مجید سبزعلی گل- علی موسوی)

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
چهارشنبه 96 تیر 21 , ساعت 6:18 عصر

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق بهینه‌سازی در pdf دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق بهینه‌سازی در pdf کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق بهینه‌سازی در pdf ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق بهینه‌سازی در pdf :

آرزوی انسان برای رسیدن به کمال مبین تئوری بهینه‌سازی است. انسان می‌خواهد بهترین را تجسم و توصیف کرده و به آن دست یابد (بیت‌لر1 و دیگران 1979، 1). اما از آنجایی که می‌داند نمی‌تواند تمام شرایط حاکم بر بهترین را به خوبی شناسایی و تعریف نماید در بیشتر موارد به جای جواب بهترین یا بهینه مطلق، به یک جواب رضایت‌بخش (وارنر2 1996، 3767-3769) بسنده می‌کند. هم‌چنین انسان در قضاوت عملکرد دیگران، معیار بهترین را در نظر نمی‌گیرد بلکه آنان را به صورت نسبی مورد ارزیابی قرار می‌دهد (گلدبرگ3 1989، 7). بنابراین انسان به دلیل ناتوانی خود در بهینه‌سازی، به بهبود ارزش ویژه‌ای می‌دهد.
بیت لر و دیگران (1979، 1) بهینه‌سازی را چنین شرح می‌دهند: فعل «بهینه‌ ساختن» که کلمه قوی‌تری نسبت به «بهبود» می‌باشد عبارتست از دستیابی به «بهینه»، و «بهینه‌سازی» اشاره به عمل بهینه ساختن دارد. بنابراین تئوری بهینه‌سازی شامل مطالعات کمی بهینه‌ها و روش یافتن آنهاست. هم‌چنین «بهینه» به عنوان یک واژه فنی دلالت بر اندازه‌گیری کمی و تحلیل ریاضی دارد در حالی که بهترین دارای دقت کمتر بوده و بیشتر برای امور روزمره استفاده می‌شود.
در بیشتر موارد آنچه که با هدف بهینه‌سازی انجام می‌دهیم بهبود است. بهینه‌سازی به دنبال بهبود عملکرد در رسیدن به نقطه یا نقاط بهینه است. این تعریف دو قسمت دارد: (1) جستجوی بهبود برای رسیدن به (2) نقطه بهینه. تفاوت روشنی بین فرایند بهبود و مقصد یا نقطه بهینه وجود دارد. هنوز هم معمولاً در رویه‌های بهینه‌سازی تمرکز بر همگرایی است (آیا به نقطه بهینه می‌رسد؟) و عملکرد ضمنی رویه به طور کلی فراموش می‌شود. این اهمیت نسبت به همگرایی مربوط به ریشه‌های بهینه‌سازی در ریاضیات است اما همان طور که اشاره شد در عمل چنین اهمیتی طبیعی و معقول نمی‌باشد (گلدبرگ 1989، 6). این مقایسه قصد بی‌ارزش نشان دادن همگرایی و دقتهای معمول ریاضی را ندارد چرا که این حوزه خود مبنای ارزشمندی برای مقایسه روشهای بهینه‌سازی ارائه می‌کند.

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید
<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ